Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Mulla oli vuonna 1972 Hai-saappaat, jotka taiteilijatyyppinä maalailin kukkakuvioilla.
Vierailija kirjoitti:
Viiking seilas on hyvät kumisaappaat..itse olen pitänyt varret alhaalla alusta asti...ja hyvät edelleen.
Minkä väriset?
Eikö tuo keskustelun alussa oleva kysymys viittaa nimenomaan Kontiosaappaisiin käännettyine varsineen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo keskustelun alussa oleva kysymys viittaa nimenomaan Kontiosaappaisiin käännettyine varsineen.
Voi olla mutta voihan muistakin saappaista puhua. Varsinkin kun ajatus käännetyistä varsista on sama. Ja samaa nostalgiaa tavoitellaan. Lisäksi useimmilla ihmisillä on vain yhdet kumisaappaat. Minulla ne on Viking-seilas saappaat, joita tulee käytettyä usein myös varret alas käännettyinä . Yhdet hyvät saappaat riittävät moneen käyttöön. Ja taitaa muutamalla muullakin olla juuri nuo Vikingit.
Mulla on keltaiset Viiking seilas saappaat...ja varret pidetty alhaalla. On hyvät kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keltaiset Viiking seilas saappaat...ja varret pidetty alhaalla. On hyvät kumisaappaat.
Mulla siniset samanlaiset, ja olen myös ollut tyytyväinen. Käytän niitä varret alhaalla kaupungilla. Ja kun tarvitaan oikeita kumisaappaita on varret helppo kääntää ylös. Laatu on ihan yhtä hyvää, kuin nokialaisissakin. Hyvät saappaat, ja ainoat.
Mulla myös siniset Viiking seilas saappaat ja varret alhaalla kaupungissa... todella hyvät kumisaappaat!!
Mulla on keltaiset Viiking seilas ja koko 40..ja välillä varret alhaalla...paremmat kuin kontio saappaat.
Mulla punaiset Seilas saappaat. Yleensä varret ylhäällä. Ne on niin helppo pukea niistä läpysköistä vetämällä. Ja varsissa on tilaa paksummallekin lahkeelle. Ja on ne varret joskus taitettuinakin, kun ne on niin helppo taittaa. Hyvät ja kestävät saappaat. Ja on Mulla joskus ollut kääntövarsikontiotkin, Hyvät oli nekin. Vikingit vaan sopivat ominaisuuksiltaan paremmin keski-ikäisen tarpeisiin.
Intissäkin joku kulki kumisaappaaiden varret käännettynä, vähän se oli outoa kun oltiin metsäoloissa ryynäämässä.
Kuulun myös tuohon "Seilas kerhoon" .Joskus on joku sanonut, että mitä järkeä on taittaa varret, kun nilkkurimallisia kumppareitaitakin valmistetaan. Mun mielestä nuo varrettomat nilkkurit vaan näyttää jotenkin hölmöiltä. Kännetyt varret on vaan jotenkin uskottavammat on Vikingit tai Nokiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
saapikas kirjoitti:
niitä on käännetty kautta aikain,jo 1970-luvullakin ja ennen sitäkin
Ainakin 80-luvulla piti varret mustista kontioista (ei kai silloin muita saappaita ollutkaan) kääntää jotta kumppareita ilkesi julkisesti käyttää.
Eiks haisaappaat ollu ennen kontioita?
Hyvällä lapsella on monta nimeä: Tukki, Otso, Kontio ja lasten versio Janne. Oli varmaan vielä muitakin nimejä, mutta nämä muistan. Minulla oli Jannet, joissa kumi oli aika ohutta ja siten kevyemmät.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun myös tuohon "Seilas kerhoon" .Joskus on joku sanonut, että mitä järkeä on taittaa varret, kun nilkkurimallisia kumppareitaitakin valmistetaan. Mun mielestä nuo varrettomat nilkkurit vaan näyttää jotenkin hölmöiltä. Kännetyt varret on vaan jotenkin uskottavammat on Vikingit tai Nokiat.
Eihän noilla nilkkureilla tee mitään siinä vaiheessa, kun oikeita saappaita tarvitaan. Muutama sekunti ja Seilas muuttuu nilkkurista oikeaksi kumisaappaiksi, varret vaan suoriksi. Sama pätee tietty Kontioihin. Eli aika paljonkin järkeä.
Oi ei, olin unohtanut tämän. Ihana kun muistutit. Jotenkin heinäpellollakin oli sopivammat taitettuna, ei niin kuumat...
Hei. Te joilla on noita Seilas saappaita. Onko ne teidän ainoat saappaat? Eli niillä pärjää kaikissa tilanteissa? Olen ajatellut ostaa sellaiset.
Moi. Kuulun myös Seilas kerhoon...itse ostin vuosi sitten Viiking seilas saappaat ja heti käänsin varret alas 👍...on hyvät saappaat....ja voi varret kääntää ylös jos sieni metsään menee.
Ihanat kumisaappaat Viiking seilas. Itse pidän varret alhaalla...ja varret nykyisin tummat ja likaantuneet. Mutta on hyvät ja kestävät kumisaappaat.
Hei vierailija. Kyllä pärjää viiking seilas saappaissa. Varret voi kääntää tai pitää ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Te joilla on noita Seilas saappaita. Onko ne teidän ainoat saappaat? Eli niillä pärjää kaikissa tilanteissa? Olen ajatellut ostaa sellaiset.
Vähän hassu kysymys. Seilas saappaat riittävät mainiosti ainoina kumisaappaina, laadukkaat ja monipuoliset.
Viiking seilas on hyvät kumisaappaat..itse olen pitänyt varret alhaalla alusta asti...ja hyvät edelleen.