Muistatteko käännetyt kumisaappaiden varret?
Muistatteko vielä käännetyt kontiosaappaan varret 80-luvulta? Tuli mieleen kun äsken kaupassa käydessä sellaiset vielä näin. Itselläkin oli käännetyt varret täynnä bändien nimiä ja kavereiden nimmareita.
Kommentit (434)
Norjassa taas käännettiin juuri nuo Seilas tai Kadett saappaiden varret. 1970-1990 luvuilla erityisesti. Siksi sopivat tuohon käyttöön erittäin hyvin. Viking alkoi valmistaa Regatta saapasta jo vuonna 1966. Regatta oli lähes samanlainen kuin Seilas.
Hei. Huomasin että aika moni kääntää Viiking seilas saappaan varret alas. Hyvät kumisaappaat ovat ja hyvännäköinen
Vierailija kirjoitti:
Hei. Huomasin että aika moni kääntää Viiking seilas saappaan varret alas. Hyvät kumisaappaat ovat ja hyvännäköinen
Soveltuvat käännettäviksi aika hyvin. Vuorikangaskin on lähes yksivärien, eli näyttää hyvältä taitettunakin. Meilläkin vaimon kanssa on tuollaiset vaimolla valkoiset ja minulla siniset. Käytän omiani aina joskus taitettuina. Ovat kai aika yleiset Suomessakin,
Joo hyvät kumisaappaat Viiking seilas ovat. Sinä joka illalla laitoit viestiä,niin pitääkö vaimosi varret alhaalla Viiking saappaista?
Viiking seilas kumisaappaat on yleistynyt ,tulee jo kontio saappaiden perässä toisena. Näkee aika paljon nykyisin.
En kyllä muista noita viikinkejä nähneeni kuin kerran pari. Kontioita ja haisaappaita kyllä. Käännetyt kontiot olivat aikansa muoti-ilmiö joita joskus vielä harvoin näkee.
Joo itselläni on mustat kumisaappaat kontio ja olen kääntänyt varret vähän alas,joo ei näy paljon mustia kontio saappaita jossa varret alhaalla olisi.... nykyisin pidetään ylhäällä. Kuinka moni kirjoittaja pitää varret alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvät kumisaappaat Viiking seilas ovat. Sinä joka illalla laitoit viestiä,niin pitääkö vaimosi varret alhaalla Viiking saappaista?
Itse asiassa vaimo ei ole ikinä taittanut varsia alas valkoisista Seilas-saappaistaan. Onhan tyylikkäät varret suorinakin.
Juu. Hyvännäköiset varret suorina myös. Laadukkaat kumisaappaat. Itselläni siniset Viiking seilas saappaat ja pidän varret alhaalla..koko 42.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Hyvännäköiset varret suorina myös. Laadukkaat kumisaappaat. Itselläni siniset Viiking seilas saappaat ja pidän varret alhaalla..koko 42.
Onko kukaan vastaantulija kommentoinut kääntövarsi vikingejä. Mulla myös siniset. Joskus joku sanoi minulle, että noista saappaista tulee oma uoruus ja kääntövarsikontiot mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Viiking seilas kumisaappaat on yleistynyt ,tulee jo kontio saappaiden perässä toisena. Näkee aika paljon nykyisin.
Luulen kyllä että Hai on edelleen yleisin, ja seuraavana tulee Kontio, siis mitä jossain näkee käytössä. Seilas saappaitakin kyllä näkyy aika usein, mikä on ihan hyvä saavutus Suomessa. Jotain muuta kuin Nokialaiset. En kyllä ihmettele tuota yhtään. Minulla on nuo Seilas saappaat ja voin sanoa että laatu ja kestävyys on Nokialaisten tasoa tai ehkä parempikin. Ja nämä ovat niitä harvoja saapasmalleja, joista on helppo kääntää varret. Joten kääntöarsisaappaina voivat kyllä olla toiseksi yleisimmät.
Olen samaa mieltä edellisen viestittäjän kanssa,hyvät kumisaappaat Viiking seilas ja varret kääntyy hyvin alas. Laatu kumisaappaat
Sinä jolle tulee nuoruus mieleen,niin sulla on Viiking seilas saappaat? Ja pidät varret alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Sinä jolle tulee nuoruus mieleen,niin sulla on Viiking seilas saappaat? Ja pidät varret alhaalla?
Minulla on siniset Viking Seilakset. Käytän niitä usein varret alas käännettyinä.
Tämän keskustelun ajatus kai oli muistella 80-luvun kääntövarsikontioita. Kontiot oli joskus silloin minullakin. Sopiihan nuo Vikingitkin tietysti tähän keskusteluun, kun niillä on saman tyyppinen historia Norjassa. Vaikuttaa että todella monella on nuo Viking Seilas saappaat, niistä ja niuden monista omininaisuuksista riittäisi keskusteltavaa, ihan omaksi ketjukseen asti. Myös minulla on ollut nuo Seilas saappaat itsellä jo pari vuotta, ja olen tyytyväinen. Onko näistä joku oma keskustelu jossain?
Sinä jonka nuoruus tulee mieleen,niin onko Viiking seilas saappaat pysynyt hyvänä? Mitä kokoa käytät?
Vierailija kirjoitti:
Sinä jonka nuoruus tulee mieleen,niin onko Viiking seilas saappaat pysynyt hyvänä? Mitä kokoa käytät?
On kestäneet hyvin. Pidän niistä kyllä hyvää huolta käytän luonnonkumile tarkoitettua hoitoainetta aina joskus. Enkä yleensä säilytä niitä varret alhaalla. Ja käytän niitä usein myös varret suorina. Koko on 42.
Kiva kuulla. Sama mulla kestää hyvin,mutta itse pidän varret alhaalla...mulla myös koko 42.
Mun saappaan Viiking seilas väri punainen....
70-luvulla jo käännettiin. Myynnissä oli muunkinlaisia saappaita vaikka kuinka.
Mulla oli kontiot, mutta en pilannut niitä kääntämällä.