Mitähän rasvaisia rasvoja voi laittaa silmäluomiin?
Talvi ihottuma ilmeisesti kun kutisee ihan sikana ja parissa päivässä ovat tulleet ryppyisiksi ja punaisiksi. Apteeksista sain avenen jotain voidetta mitä laittaa mutta sitä saisi olla laittamassa10min välein ...
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Syksyn ulkohomeet mulla aiheuttaa nyt oireita, silmiin, ihoon... Allergia ihan testeissä todettu.
Minulla on vain silmäluomet.Pari päivää kutisseet ja muuttuneet punaisiksi ja ryppyisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen?
Taturaista.
Osta A-vitamiinia sisältävää silmävoidetta, vaikka Vita-pos. Se on tarkoitettu silmän sisään, mutta yhtä hyvin voi laittaa luomille. Ei haittaa kuten kosmeettiset tuotteet, jos sitä menee silmään. Tämä parempaa kuin kosmetiikka. Kokeile laittaa iltaisin. Mulla toimii hyvin.
Mä kävin viime viikolla myös samasta vaivasta apteekissa. Käytin pari päivää bepanthenee ja sitten on riittänyt avene aamuin illoin. Sitä pitää käyttää melko reippaasti, imeytyy hujauksessa...
Kun oli mulla pahana käytin sitä paksua niveaa
Toimi mulle ja tykkään siitä huulirasvana
Lääkäri neuvoi laittamaan pumpulipuikolla varovaisesti silmäluomiin illalla ennen nukkumaan menoa hydrocortisonia. Se pitää siis laittaa noin puolen sentin päähän silmistä ja niitä ei kannata hieroa yhtään sen jälkeen. Olen tehnyt tämän muutaman kerran, kun silmäluomet ovat ihan kamalat, rutikuiva ja hilseilevät ja se auttaa parissa yössä. Jo seuraavana aamuna luomet ovat huomattavasti paremmat.
Varmasti tänne tulee nyt joku marmattamaan, että ei missään nimessä, mutta ainakin minä teen näin jatkossakin ja hyvä tulee.
Minulla on atooppinen iho ja olen käyttänyt vaikka mitä rasvoja silmäluomiin lääkäreiden määräyksestä. Yksikin voide alkoi suorastaan polttamaan silmäluomia ja pesin sen heti pois ja en käyttänyt sitäkään rasvaa enää ikinä.
Itse laitan seabutteria .Ei oli mikään imeytyvä rasva vaan meikki rasva.Laitansitä kun meikkaan ja laitan aamulla peitepuikkoa.Jos haluat jotain rasvaisempaa tuo ei ole.Sillä hetkellä kun meikkaan on rasvainen mutta kauan ei ole täytyy nopeasti laittaa valokynää.Apteekissa myydään seabutteria en muista nimeä .
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin viime viikolla myös samasta vaivasta apteekissa. Käytin pari päivää bepanthenee ja sitten on riittänyt avene aamuin illoin. Sitä pitää käyttää melko reippaasti, imeytyy hujauksessa...
Juu olen huomannut että imetyy heti ja saa olla laittamassa koko ajan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri neuvoi laittamaan pumpulipuikolla varovaisesti silmäluomiin illalla ennen nukkumaan menoa hydrocortisonia. Se pitää siis laittaa noin puolen sentin päähän silmistä ja niitä ei kannata hieroa yhtään sen jälkeen. Olen tehnyt tämän muutaman kerran, kun silmäluomet ovat ihan kamalat, rutikuiva ja hilseilevät ja se auttaa parissa yössä. Jo seuraavana aamuna luomet ovat huomattavasti paremmat.
Varmasti tänne tulee nyt joku marmattamaan, että ei missään nimessä, mutta ainakin minä teen näin jatkossakin ja hyvä tulee.
Minulla on atooppinen iho ja olen käyttänyt vaikka mitä rasvoja silmäluomiin lääkäreiden määräyksestä. Yksikin voide alkoi suorastaan polttamaan silmäluomia ja pesin sen heti pois ja en käyttänyt sitäkään rasvaa enää ikinä.
Miksi se hydrocortison olisi jotenkin paha silmäluomilla? Mulle tuli yhdestä kosmetiikkatuotteesta silmäluomeen ihottumaa ja halkeamia, laitoin hydrocortisonia ihan vain sormella enkä edes miettinyt miten lähelle silmää sitä meni (eli todennäköisesti olen levitellyt ripsirajaan ja silmän sisänurkkaan myös) ja hyvin toimi, ihottuma parani viikossa, ei negatiivisia sivuvaikutuksia. Suosittelen itse kyllä kaikille joilla on vaikkapa allergista ihottumaa silmien ympärillä!
Mulla toimii risiiniöljy. Öljyksi tankeaa, pysyy pitkään eli ei sovi jos haluat että imeytyy nopeasti jättäen ihon "kuivaksi".
Varaa lääkäri voi olla myös tulehdus ja siihen ei rasvat yksin auta.
Päiväsaikaan voi kuivata nopeesti kun voi itse lisätä mutta yöksi helpommin rasvasta kun silmät kiinni muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
No eibike tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole tulehdus.
Syksyn ulkohomeet mulla aiheuttaa nyt oireita, silmiin, ihoon... Allergia ihan testeissä todettu.