Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voi viikonloppuna kuunnella vauvan sydänäänet?

Vierailija
18.10.2019 |

Ei kai voi olla, että jos vauvan liikkeet mahassa loppuvat täysin perjantai-iltana, niin tilanteen pääsee tarkastamaan vasta maanantaina? ...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksityisillä lääkäriasemilla varmasti ainakin? Esim. Helsingissä Graniittitalon Terveystalo on muistaakseni auki vuorokauden ympäri.

Vierailija
2/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi soittaa sinne p päivystykseen ja sieltä osataan antaa arvio kuinka kiireellinen asia on.

Kotiin voisi hommata sellainen kotidopplerin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille voi mennä, jos raskaus jo pitkällä. Ei missään nimessä odottaa maanantaihin. Soita sinne synnärille.

Vierailija
4/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta viikolla 20, siks kai mua ei ihan oteta vakavasti kun naistenklinikalle soitan ja kysyn pääsenkö päivystykseen. Nyt onneksi illalla tunnen taas potkuja. Husin sivuilla sanottiin vaan jotenkin, et viikolla 22. äiti tuntee potkuista 85% ja potkuja tulee tunnissa 5-75 jotain. No menin ihan paniikkiin ku koko päivän oli mahassa lähes täysin hiljaista ja jotain hyvin vähäistä toimintaa, joka saattoi olla suolen puuhia. Mutta nyt taas iloisella mielellä kiitos Jeesus halleluja! Stressaantunut kovin tästä raskaudesta koska sain viime keväänä keskenmenon.

Kiitos vastauksista kaikille, hyvä tietää että edes joku päivystää!

Vierailija
5/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen tietenkin. Miten olet jo viikolla 20 eikä kukaan ole neuvonut sinulle miten toimia hätätilanteessa? Neuvolakorttiin laittoivat päivystysnumeron.

Vierailija
6/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa... yritin googlata päivystävä neuvolaa mutta ei löytynyt mitään, eivät naistenklinikaltakasn osanneet neuvoa vaan sanoivat vaan että odota maanantaihin...

Vierailija
7/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sairaalaan, ainakin siinä vaiheessa kun 22 viikkoa on täynnä. Et tee niin kuin minä, että odottelet useamman päivän niitä liikkeitä, joita ei sitten lopulta tulekaan enää ikinä. Hikkaa ei lasketa eikä niitä liikkeitä, jotka saat vain tönimällä vauvaa. Herätellä saa tönimällä hieman vatsaa, mutta sen jälkeen liikkeitä pitäisi tulla ilman jatkuvaa tönimistä.

Vierailija
8/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen tietenkin. Miten olet jo viikolla 20 eikä kukaan ole neuvonut sinulle miten toimia hätätilanteessa? Neuvolakorttiin laittoivat päivystysnumeron.

Ihan normaalia, että viikolla 20 ei tunne kaikkia potkuja, kun ne voivat osua kohdun takaosaan. Ei mikään hätätilanne.

Vierailija
9/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne neuvoo kun soitat naistenklinikalle tai mihin oletkaan menossa synnyttämään. Mutta toisaalta vko 20 nyt on vasta raskauden puolivälissä, että kaikkia liikkeitä et siinä vaiheessa tunne.

Vierailija
10/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa, että tuossa vaiheessa vauvaa ei voi pelastaa kiireellisellä/ hätäsektiolla. Joten siinä mielessä se on aika pitkälti herran haltuun, miten käy. Siinä kohti kun vauva on tarpeeksi kehittynyt ja voidaan pelastaa, äiti on avainasemassa siinä, milloin hakeutuu lääkäriin jos tuntuu, ettei kaikki ole hyvin.

Vierailija
11/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne kovin vakavasti ota päivystyksessä, jos alkuraskaudessa (ennen siis 22 viikkoa) tulee huoli. Ensimmäisen raskauden olin lähes jatkuvassa paniikissa ja vaadin päästä kuuntelemaan sydänäänet tai ylimääräiseen ultraan ja pääsinkin, sama se miten se jonkun mielestä on turhaa tai kätilön/lääkärin työajan haaskaamista. Toisessa raskaudessa vauva liikkui sen verran, ettei tarvinnut olla niin huolissaan, alkuraskaudessa kävin viikonloppuna päivystyksessä ja pääsin juttelemaan hoitajalle, jonka arvion mukaan ultraan/sydänäänien kuunteluun ei ollut tarvetta. Tietysti päivystyksessä ne hoitavat vain kiireelliset pois alta ja vasta sitten ottavat vähemmän kiireelliset kuten sikiöt, joita ei voi vielä pelastaa niin julmaa kuin se onkin. Hyvä että joissain kaupungeissa on aina auki olevia yksityisiäkin.

Vierailija
12/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kunnan ensiapuun

Vierailija
13/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspoliklinikka!

Omalla kohdallani se oli kummassakin raskaudessa Kätilöopiston sairaala. Taisin 1x käydä siellä ns elonmerkkejä katsomassa ja sanoivat ettei turhia käyntejä olekaan.

Mutta se vasta olikin hirveää, kun Pielisen rannalla mökillä en ollut koko päivänä tuntenut yhtikäs mitään ja olin n. rv25, se paniikki ja pelko oli käsittämättömän suuri. Lähimpään sairaalaan oli kuitenkin jonkin verran matkaa. No, kittasin tuoremehua, söin suurinpiirtein sokeria pussista jne ja lopulta, lopulta hän antoi elonmerkkejä <3.

Se helpotuksen vyöry, muistan sen vieläkin!

Vierailija
14/14 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Kuulostat minulta...myös minulla keskenmeno ja sen jälkeen seuraava raskaus oli yhtä hermoilua viikoille 25-27 asti, kunnes liikkeet säännöllisiä (mulla istukka edessä, liikkeet tuntui todella vähän). Hyvin kaikki sujuu, olet jo pitkällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä