Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1543)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-aste ikäisenä olin mennyt nukkumaan perjantaina ja heräsin sunnuntaina. Olin siis nukkunut koko lauantain yli. Aikaa tästä on joku 46 vuotta ja koko elämäni aikana en ole toiste nukkunut kokonaisen vuorokauden yli. Matrixissa ollut joku häiriö, jonka vuoksi skipattiin kokonainen vuorokausi. Kerralla 2 yötä yhden yön sijaan.
Miksei vanhemmat tehneet mitään? Soittaneet hätäkeskukseen kun lapsi ei herää? Johan tuossa olisi vakavassa nestehukassa herättyään.
Tuosta tuli mieleen eräs teksti jossa joku kertoi että oli mennyt nukkumaan normaalisti ilta 21-22.00 välillä räpsäyttånyt silmiään ja kello olikin 7.00 eli mihin katosi sekunnissa ne n 10 h? Kirjoittaja ei muista nukahtaneensa vaan oli ollut valveilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-aste ikäisenä olin mennyt nukkumaan perjantaina ja heräsin sunnuntaina. Olin siis nukkunut koko lauantain yli. Aikaa tästä on joku 46 vuotta ja koko elämäni aikana en ole toiste nukkunut kokonaisen vuorokauden yli. Matrixissa ollut joku häiriö, jonka vuoksi skipattiin kokonainen vuorokausi. Kerralla 2 yötä yhden yön sijaan.
Miksei vanhemmat tehneet mitään? Soittaneet hätäkeskukseen kun lapsi ei herää? Johan tuossa olisi vakavassa nestehukassa herättyään.
En tiedä tuosta tapauksesta, mutta itsellä samanlainen kokemus. Myöhemmin tosin kuulin että olin tajunnut asiat väärin päin. Eli olin mennyt nukkumaan "huomenna" ja se kääntyi lapsen mielessä juuri samoin kuin tuo aiempi kertoi. Ikävä kyllä ei pitänyt paikkansa. Muistan, kun siitä olisi tullut mahtava tarina... taisin sen jollekin jo kertoakin ennen kuin se korjattiin. Aikaa muuten yllättävän tarkkaan sama vuosimäärä.
"Matrix" tarkoittaa englannin kielessä myös matriisi ja taulukkoa. Tuossa elokuvassa olen ajatellut sen tarkoittavan matematiikkaan perustuvaa tietokoneohjelmaa.
Kuulin jonkun olevan suihkussa ja menin huutelemaan oven läpi että tilataanko pitsa kun luulin sen olevan tytär. Kukaan ei vastannut. Menin sitten ulos tupakalle ja samassa tyttö saapui pihaan sanoen hyi kun on kylmä,menen suihkuun. Menin perässä sisälle ja tyttö paineli kylpyhuoneeseen eikä sieltä kuulunut kijumista että apua täällä on joku. Etiäinen kävi suihkussa tai jos Matrix-teoriaa mietitään,virhe pelissä?
oma isäni iski punatiilin rikki mökillä. hän näytti mitä oranssi vyö karatessa merkitsee.
asetti tiilen jossa oli reikiä maahan ja iski sen nyrkillä jauhoiseksi mössöksi.
ihmeteltiin hetki että mitä kävi, mutta haki toisen varmuudeksi jos edellinen oli laho.
lopulta punatiiliä reijättömiä ja reijällisiä oli kymmenittäin kappaleena mökin pihalla.
äitikin tuli ihmettelemään että miehellä on kovat kädet. tiilet menivät useiksi kappaleiksi ja vain parissa tapauksessa tiilet vain halkesivat kahtia. tänäpäivänäkään en ole nähnyt niin kovaa voimamurskausta missään ennätyskirjoissa tms.
isäni oli rakennusmies ja kivimiehenä tunnettu tapaus. hän saavutti ruskean vyöarvon korkeassa viidenkympin iässä harjoiteltuaan lajia lähes kolmekymmentä vuotta. silloin ajattelin että joo iskä on kova mestari, mutta nykyään tuntuu ihan matrixilta koko kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sattui toisen poikani kanssa useamman kerran hänen ollessaan alle kouluikäinen, että ajattelimme jotain satunnaista asiaa yhtä aikaa ja tavallaan aloitimme siitä ääneen keskustelun keskeltä keskustelua. Olin pojan kanssa hyvin läheinen ja meillä on samanlainen ajatuksenjuoksu, joten pistin sen vain telepatian piikkiin. Joskus tosin hätkähdin kun poika alkoi puhua aivan kuin olisi kuullut ajatukseni.
Mulle käy toisen lapseni kanssa usein näin. Ja juuri niin että tuntuu että hän lukee ajatuksiani. Esim. kerran luin puhelimelta laivamatkatarjouksia, lapsi oli leikeissään selkä minuun päin ja kysyy yhtäkkiä innostuneena, ai mennäänkö me laivalle? (Asiasta ei ollut puhuttu mitään lapsen kanssa).
Sikiöaikana lapsen soluja päätyy äidin elimistöön ja niitä on löyd
Koen herkästi lähes telepaattista yhteyttä lähelläni fyysisesti oleviin ihmisiin. Lapsuudessa yhteys oli kaikkiin perheenjäseniini ja aikuisena puolisooni ja lapsiini, mutta myös kavereihini ja satunnaisiin tuttavuuksiin. Käytännössä yhteys näkyy niin, että saan ajatuksen päähäni ja luulen sitä omakseni, mutta ennen kuin ehdin sanoa mitään, toinen sanoo juuri saman asian. Tätä tapahtuu aivan jatkuvasti, joka päivä, ellen ole väsynyt tai kipeä. Vasta aikuisena olen tajunnut, ettei kyse ole sattumasta, eikä edes omista ajatuksistani. Joskus pidän hauskaa ja alan itse lähettää tiettyä ajatusta läheiselleni. Usein toinen saa viestin lähes heti, joskus menee päiviä. Joskus selviää jälkikäteen, että viesti oli mennyt perille, mutta toinen ei sanonut siitä. Mitä erikoisemmasta ajatuksesta on kyse, sitä hauskempaa on onnistua lähettämisessä. Valitettavasti lähetän ajatuksiani myös vahingossa, sellaisia, joita en haluaisi heidän saavan tietoonsa... Asiakaspalvelutyössä "telepatiasta" on hyötyä. Saan hyvää palautetta siitä, miten minulle on helppo puhua ja miten ymmärtäväisesti suhtaudun. Huono puoli on, että jos saan mieleeni välähdyksen jostain negatiivisesta ajatuksesta, eikä asiakas sanokaan mitään. Siitä jää huono tunne, ajatteliko hän tosiaan noin ilkeästi vai teinkö kuitenkin itse väärän tulkinnan.
Vierailija kirjoitti:
Olen AIVAN VARMA että Mökkitie ei ole alunperin Arttu Wiskarin vaan Anssi Kelan biisi. Kuuntelin kyseistä biisiä omasta mp3-soittimestani jo vuosia ennen Wiskarin versiota. Loistavia artisteja molemmat, hyviä kumpikin versio.
Miten tää nyt sitten oikeasti on? Kun kuulin Mökkitie-kappaleen Wiskarilta ekan kerran, aattelin, että "Vai on hän tehnyt tästä oman versionsa, onkohan ollut Vain elämää -ohjelmassa". Alkuperäistä esittäjää en muistanut enkä muista vieläkään, mutta Anssi Kelan biisiksi voisin kuvitella.
Mulle sattui tänään outo juttu. Olin viime viikolla Barcelonassa työmatkalla ja kuulin yöllä avonaisesta ikkunasta ilmiselvästi kukon kiekuvan. Se oli mielestäni niin erikoista, että naureskelin matkaseuralaisillekin aamulla asiasta, mutta en muille kertonut tapahtuneesta.
Tänään kaksivuotias lapseni kysyi minulta, että äiti, muistatko kun siellä Espanjassa oli se kukko? Ja en tosiaan tiedä, mistä olisi tuon ajatuksen saanut päähänsä, ei olla kotona juuri Espanjasta puhuttu (muuten kuin, että lähdin sinne käymään), saati juuri kukoista siihen liittyen :D enkä ollut perheenjäsenille muistanut tästä hassusta sattumuksesta kertoakaan.
En tiedä mistään mitään. Mut mun ja kumppanin tarina on erittäin outo. Ihan kuin käsikirjoitus.
Ollaan lapsesta asti törmäilty toisiimme. Suomessa ja ulkomailla. Ei olla ikinä tutustuttu tai edes sanottu sanaakaan toisillemme silloin..
Lopulta törmätään sattumusten summan seurauksena ja tuntuu että ollaan tunnettu toisemme ikuisesti. Suhde etenee ja aletaan puhua historiasta ja kokoajan törmätään outouksiin. Me oltiin perheen kanssa Kanarialla 95, niin mekin. Mihin aikaan vuodesta tammikuun 4-11.. alan kaivaa omia valokuvia kanaria tammikuu 4-11pv. Ja vaikka kukaan ei usko niin tota osastoa on paljon. Ollaan oltu kesät tyyliin mökki naapureita. Ollaan oltu samas rakennuksessa töissä. Muistan jopa nähneeni hänet eräällä uimarannalla kun ollaan oltu 12v. Ja hän on kerran käynyt siellä vanhempiensa kanssa ohi ajaessa.
Mulla oli elämäni eka tällainen kokemus nyt suuskuussa ulkomailla!
Olin uimahallissa uimassa omalla radallani. Liikkeelle lähtiessä katsoin viereiselle radalle ja siinä kauhoa kroolasi eteenpäin vanhempi mies, joka ei liikkunut eteenpäin ollenkaan, vaikka tosiaan pisteli kunnolla menemään.
Uin hitaasti pää pinnalla hänen ohitseen ja tuijotin ja hän ei tosiaan liikahtanut eteenpäin yhtään. Uin radan päätyyn ja jäin sinne roikkumaan ja tuijottelemaan ihmisiä ja miettimään, että mitä täällä tapahtuu. Sitten mieskin ui taas ihan normaalisti.
Viime sunnuntai. Heräsin ja muistin unen olin nähnyt lottonumerot. Kirmasin keittiöön ja kirjoitin ne ylös. Keittelin kahvit ja avasin koneen, teksti TV 471 lottonumerot, ne oli samat mitä näin unessa.
Mietin mitä ihmettä, join kahvit ja hain puhelimeni, avasin nettiselaimen se oli Veikkauksen Lotto sivulla.
Eli loogisin vaihtoehto on se että mä olen yöllä katsonut ne numerot. En muista ollenkaan tälläistä tapahtuneen. Puhelin oli samassa paikassa kuin aina nukkuessa.
Tämä on mielenkiintoinen ketju. Lupasin itselleni että rupean tarkkaileman.
Kävimme neuvolassa ja mies tuli vähän jäljessä. Odottelin milloin hän tulee. Ei ollut kokonaan näköyhteyttä koko eteiseen mutta oveen oli. Ovesta tulee kiharatukkainen nainen. Hän jää eteiseen. Hetken päästä tulee nainen kahden lapsen kanssa. Sitten tulee mieheni. Mietin että onpa ryysis ja pieni eteinen.
Ajatus kävi mielessäni silloin jo, mutta kerroin miehelle vasta parin päivän päästä. Kysyin mihin se kiharatukkainen nainen hävisi. Hän ei tullut sieltä eteisestä koskaan, ei jatkanut odotustilaan. Mies ei ollut varma ketä tarkoitan. Ihmeellistä.
On toki mahdollista että hän olisi kääntynyt pois, en vain huomannut. Tai mennyt vessaan. Pitää jatkossa seurata vielä tarkemmin.
Kerran myös "tilasin" jotain. Luulin näkeväni kuolleen linnun mutta se olikin vain puunjuurakko. Sanoin sen ääneen: oho, se olikin puunjuurakko eikä kuollut lintu. Hetken päästä tuli vastaan se kuollut lintu, siinä se oli tien vieressä. Mies oli ihmeissään. Kutsui minua leikisti noidaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Matrix" tarkoittaa englannin kielessä myös matriisi ja taulukkoa. Tuossa elokuvassa olen ajatellut sen tarkoittavan matematiikkaan perustuvaa tietokoneohjelmaa.
Matrix elokuvassa ne vankeina olevat ihmiset on niissä kuvuissaan vierekkäin kuten taulukossa tai matriisissa.
Ei tässä sen ihmeempiä tarvitse pohtia.
Näitä omituisia aivosolmuja tapahtuu tosiaan välillä. Itse muistan tapauksen, kun mieleeni tuli yhtäkkiä eräs etäinen tuttu, jota en ollut nähnyt vuosikymmeniin ja hetken kuluttua tämä sama tuttu ilmestyi kadulla kulman takaa eteeni. Toki on mahdollista, että näin hänet tiedostamatta kaupungilla jo aikaisemmin ja siksi hän tuli mieleeni, mutta oli kyllä joka tapauksessa hämmentävä kokemus.
Olenkohan kertonut tämän jo?
Olin menossa tutkimuksiin ja odotin ratikkaa aseman edessä. Katsoin aseman kelloa ja laskin, paljonko minulla on aikaa. Kello oli aamulla 7.15. Odottelin aikani ja vilkaisin kelloa. Se oli 7.10 ja aikaa oli kulunut.
No, hyvä että aika peruutti, koska menin ratikalla väärään suuntaan. Se kesti ikuisuuden. Ehdin juuri ja juuri labraan, vaikka olin ajatellut, että olen etuajassa ja käyn vaikka kahvilla jossain
Tämä tapahtui pari päivää sitten. Meillä on ollu kaksi Ikean pussilakanasettiä jo 20 vuoden ajan. Ostin ne mulle ja miehelle, kun oltiin vielä yhdessä, ja niitä siis on aina ollut kaksi, kaksi tyynyliinaa ja kaksi pussilakanaa siis. Ja kumpikin ovat nyt jo tosi kuluneita, voisi periaatteessa heittää poiskin. Mut äskettäin, kun viikkasin sen sarjan pussilakanaa kuivaustelineellä, mulle tuli outo olo, ja menin katsomaan. Mulla oli ne omassa sängyssäni ja toisella lapsella toinen. Niin mistä se kolmas samalla lailla kulunut pussilakana on tullut? Jos joku kyläilijä olisi jättänyt, olisi varmaan kysellyt sen perään.
Juttu on oikeesti ihan mitätön eikä sillä oo periaatteessa mitään väliä, mutta MISTÄ SE KOLMAS SETTI ON TULLUT?!
Vierailija kirjoitti:
Näitä omituisia aivosolmuja tapahtuu tosiaan välillä. Itse muistan tapauksen, kun mieleeni tuli yhtäkkiä eräs etäinen tuttu, jota en ollut nähnyt vuosikymmeniin ja hetken kuluttua tämä sama tuttu ilmestyi kadulla kulman takaa eteeni. Toki on mahdollista, että näin hänet tiedostamatta kaupungilla jo aikaisemmin ja siksi hän tuli mieleeni, mutta oli kyllä joka tapauksessa hämmentävä kokemus.
Tämä muistuttaa tapausta Heurekassa vuosia sitten. En muista, mikä oli näyttelyn tai tapahtuman teema, mutta väkeä oli paljon ja ajauduin erilleen ystävästäni. Koetin löytää hänet, mutta en nähnyt häntä missään, pelkkiä vieraita ihmisiä vain. Kunnes näin kauempana hieman ihmisiä ylempänä ison kuvan, jossa oli hänen kasvonsa, ja päättelin, että siellä oli jokin kamera, jota yleisö sai kokeilla ja että hän parhaillaan kokeili sitä.
Lähdin siis kuvaa kohti ja löysinkin hänet sielyä. Mutta se kuva ei ollut mikään yleisön käytössä olevan kameran kuva, vaan kiinteä iso paperikollaasi vieraista ihmiskasvoista. Lähemmin tarkastellen ei hänen kasvonsa ollenkaan.
Paranormal Round Table podcast - EP157 - Glitch in the Matrix
Et sinä täällä kirjoittajan sukupuolta näe ja äärimmäisen harva sen ilmoittaa.
Itse siis elät jossain mielikuvitusmaailmassa jos luulet mystisesti näkeväsi jokaisen kommentoijan sukupuolen 😅