Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?
Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?
Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.
Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.
Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.
Kommentit (1543)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri kolkissa ollaan keksitty sama keksintö vaikka keksijät eivät olleet kulttuureineen lainkaan yhteyksissäkään. Infoa siirtyilee tuntemattomalla tavalla, oikeasti.
Tätähän ei voi millään selittää sillä, että ihmiset joutuvat eri paikoissa pähkäilemään samojen haasteiden ja ongelmien parissa - ja että luontaiset rajoitukset ohjaavat keksintöjä samaan suuntaan?
No noin voisi olla ellei kyseessä olisi niin erikoisiakin keksintöjä, joka on ihmetyttänyt.
Kuten?
Pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista miltä palstalta tästä luin, mutta jossain päin Suomea on kuulemma, en oikein tiedä miksi sitä kutsuisi, ei kummitustalo vaan pikemminkin kummitteleva talo, koska tämä talonrötiskö, niin väitetään, ilmestyy tyhjästä milloin mihinkin, vaikka keskelle metsätietä. Tämä on sellainen vanha ränsistynyt talo ja ihmiset todella väittävät nähneensä sen yhtäkkiä, ja jonkun ajan päästä se on hävinnyt. Ilmeisesti kyseisellä paikkakunnalla ihan tunnettu tarina. Ainakin muistan sellaisen kirjoituksen, jossa kertoja oli ratsastamassa tutulla metsätiellä ja yhtäkkiä keskellä tietä edessä oli tuo talo, ratsastajan ja hevosen suureksi säikähdykseksi.
Pystyykö sitä taloa koskettamaan vai näkyykö se vain?
En tiedä. Olen siis tuo joka kirjoitti lukeneensa tuosta talosta. Jutussa ei kerrottu onko joku koskenut taloon. Kukaan ei varmaan ole uskaltanut, ilmeisesti tunnelma sen ympärillä on luotaantyöntävä. Nyt muistan, että joku Aholaisen talo se oli, paikkakunnalla on siis joskus ollut sellainen talo.
Mielenkiintoinen juttu jos useammat ihmiset väittävät tuollaisen nähneensä. Lasketaanko tuo sitten kummitteluksi vai miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman eri kolkissa ollaan keksitty sama keksintö vaikka keksijät eivät olleet kulttuureineen lainkaan yhteyksissäkään. Infoa siirtyilee tuntemattomalla tavalla, oikeasti.
Tätähän ei voi millään selittää sillä, että ihmiset joutuvat eri paikoissa pähkäilemään samojen haasteiden ja ongelmien parissa - ja että luontaiset rajoitukset ohjaavat keksintöjä samaan suuntaan?
No noin voisi olla ellei kyseessä olisi niin erikoisiakin keksintöjä, joka on ihmetyttänyt.
Kuten?
Pyörä.
Mikähän olisi vaihtoehtoinen keksintö pyöreälle pyörälle? Neliön ja kolmion muotoiset "pyörät" eivät oikein täytä tehtäväänsä kuljettamisen helpottamisessa - eli eiköhän luontaiset rajoitteet ohjaa aika tehokkaasti keksijöitä kohti pyöreää pyörää. Lisäksi luonnosta löytyy aika paljon pyöreitä esimerkkejä (kuten vaikka puunrungot), joista on varmaankin ollut apua ideoinnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista miltä palstalta tästä luin, mutta jossain päin Suomea on kuulemma, en oikein tiedä miksi sitä kutsuisi, ei kummitustalo vaan pikemminkin kummitteleva talo, koska tämä talonrötiskö, niin väitetään, ilmestyy tyhjästä milloin mihinkin, vaikka keskelle metsätietä. Tämä on sellainen vanha ränsistynyt talo ja ihmiset todella väittävät nähneensä sen yhtäkkiä, ja jonkun ajan päästä se on hävinnyt. Ilmeisesti kyseisellä paikkakunnalla ihan tunnettu tarina. Ainakin muistan sellaisen kirjoituksen, jossa kertoja oli ratsastamassa tutulla metsätiellä ja yhtäkkiä keskellä tietä edessä oli tuo talo, ratsastajan ja hevosen suureksi säikähdykseksi.
Pystyykö sitä taloa koskettamaan vai näkyykö se vain?
En tiedä. Olen siis tuo joka kirjoitti lukeneensa tuosta talosta. Jutussa ei kerrottu onko joku koskenut taloon. Kukaan ei varmaan ole uskaltanut, ilmeisesti tunnelma sen ympärillä on luotaantyöntävä. Nyt muistan, että joku Aholaisen talo se oli, paikkakunnalla on siis joskus ollut sellainen talo.
Mielenkiintoinen juttu jos useammat ihmiset väittävät tuollaisen nähneensä. Lasketaanko tuo sitten kummitteluksi vai miksi.
Sijaitseeko tuo talo Itä-Suomessa? Tuttuni joskus puhui jostain tuon kaltausesta oudosta kokemuksesta joka muistaakseni oli tapahtunut Itä-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiikan tutkimusten mukaan solut vaihtavat todellakin tietoja jotenkin mystisesti vaikka väliin laitettaisiin millainen este, välimatka tms. Se todettiin syöttämällä jollekin solulle infoa ja sen sama infon latasi esteenkin takana oleva solu /-solut.
Eli kyllä vaan se on tutkimuksen alla mikä infoa siirtelee ja miten. Odottakaa vaan vielä ne sen selvittää. Tämä oli sitten ihan jossain tiedejulkaisussa aikoja sitten.
Samoin tunnetaan mystinen vasemman puolen miehen ääni jonka jotkut ihmiset kuulevat. Esim WTC tornissa olivat jotkut kokeneet miehen äänen sanovan: nouse ja mene rappusia vaan alas. jne.
Koska sähkö on magnetismiin yhteydessä ja veressä on rautaa arvioisin infon porttien kulkevan jotenkin näitten välillä, esim niin että veriryhmätkin vaikuttava, veren rautapitoisuus jne.
Ja höpönlöpön. Viitettä peliin tai en usko - eikä pitäisi kenekään muunkaan uskoa moiseen huuhaaseen.
Kyllä se oli oikea tutkimus kirjaston tiedejulkaisusta sen tutkin aikoja sitten.Siis tuo ensimmäinen.
Juu. Minäkin olen lukenut kirjastossa tiedejulkaisun, jossa kerrottiin tutkimustuloksista joiden mukaan kuu on juustoa (tarkemmin: pastoroimattomasta luomumaidosta tehtyä gorgonzolaa). Toisessa julkaisussa kerrottiin tutkimuksesta, jonka mukaan sateenkaaret syntyvät siitä kun valo menee sekaisin vaaleanpunaisten lentävien näkymättömien yksisarvisten pieruista.
Kun minä olen itse henkilökohtaisesti tällaiset käynyt ihan oikeassa kirjastossa tutkimassa, niin teidän kaikkien ei auta muu kuin uskoa tähän.
Kyseessä on kvanttilomittuminen eli Einsteinin ennustama "haamuvaikutus", joka on nyt todistettu käytännön kokeilla. Hiukkaset (ei siis solut) todella toimivat kaukovaikutuksessa juuri tuohon tyyliin kuin yllä kirjoitettiin.
Kvanttifysiikka on kieltämättä aavemaisen oloista. Tosin tuo aavemaisuuden tunne johtunee vain siitä, että tunnemme sitä tässä vaiheessa melko huonosti.
Me kaikki olemme pelkkää energiaa ja osa universumia, jossa se energia sinkoilee joka suuntaan ihan älyttömän kirkkain värein ja kaikki on yhteydessä kaikkeen. Tämän kaiken voi myös nähdä, mutta ei selvinpäin. Kun hapoissa/sienissä voi jättää materia- ja aika ulottuvuuden pois, voi nähdä ja jopa tuntea mistä kaikesta oikeastaan on kyse. Voit jopa keskustelulla samassa tilassa olevan kaverisi kanssa ajatuksen voimalla. Moni voi sanoa, että se on harhaa tai pakoa todellisuudesta mutta oikeasti se on sukellus todellisuuteen. Katsokaa netflixin dokumentti Tuntematon mieli. Erittäin hyvä ja totuudenmukainen minisarja ammatti-ihmisten kertomana.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia näitä outoja asioita on tapahtunut elämän aikana. Yksi on ainakin jäänyt mieleen, kun esikoinen oli 2 vuotias ja iltarutiinien aikana hän ei millään halunnut pestä hampaita. Hänellä on hammasharja kädessä ja heitti sen kohti eteisen vaatekaappia. Mieheni ja minä molemmat seisoimme pojan vieressä ja näimme itse miten se lensi kohti takkeja. Ääntä ei kuulunut joten oletimme, että se juuttui takkeihin tai muuhun. Etsimme ja etsimme, mutta hammasharjaa ei löytynyt ikinä, ei myöskään silloin kun muutimme reilu vuosi myöhemmin tapahtuneesta. Mieheni kanssa välillä naureskelemme tälle ja puhumme bugista matrixissa. Tästä on nyt 6 vuotta. :D
Mulle kävi vastaavasti yhden taulukoukun kanssa. Kylppärin seinässä on tarrallinen koukku, jossa roikkuu rihkamakaulakoruja. Kerran sitten kuulin kun se putosi seinästä ja menin katsomaan. Kaikki korut olivat kasassa lattialla koukun kohdalla, mutta koukkua ei löytynyt mistään. Ei ole löytynyt tähän päivään mennessä, siitä puolisen vuotta. Lattiakaivoonkaan se ei olisi voinut pudota, se ei olisi mahtunut ritilästä läpi. Oli sellainen valkoinen muovikoukku, tuntui että se vain katosi pölynä ilmaan hajotessaan.
Koronaa sairastaessa tulee kummallisia, ehkä sekunnin kestäviä epätodellisuuden hetkiä, joissa tuntuu niin kuin maailman koodauksessa olisi jotain bugeja ja hologrammi olisi jotenkin epävakaa. En osaa sen paremmin selittää, mutta varmaan ovat jotain aistihäiriöitä. Tai sitten korona on kuin onkin epäonnistunut päivitys, joka vahingossa paljastaa tämän maailman todellisen luonteen.
Joo, mä olen, mutta ei niissä mitään yliluonnollista. Ovat sellasia katuteatteri- kauppateatterinäytelmiä perustuen huhuihin, salakuunteluun ja hakkerointiin eli huolelliseen etukäteissuunnitteluun. Wautsi olla kohde.
Neo kirjoitti:
Tänään just sattui: Torkutin 20 minuutin välein ja katsoessani kelloa se oli 07.22. Uudestaan katsoessa se oli edelleen 07.22.
Aluksi ajattelin muistavani edellisen vilkaisun kellonajan väärin, mutta kun se oli edelleen neljännelläkin torkutuksella 07.22 ja olin jo varma ja tiesin, että niin se oli ollut edelliselläkin kerralla, säikähdin jo.
Ajattelin sitten puhelimeni jotenkin jumittuneen ja menin katsomaan tietokoneen kelloa, mutta kun SEKIN oli 07.22, säikähdin todella!
Pelkäsin jo juuttuneeni johonkin luuppiin, aikasilmukkaan, jossa muu maailma jatkaa menoaan, mutta minä katoan ja kello on minulle ikuisesti 07.22.
Vähän niinkuin elokuvassa Päiväni murmelina ja se Mrs Pettitgrain and her peculiar children, tai jokin sellainen. Tai Matrixin Neo, joka juuttuu sille tyhjälle metroasemalle, joka vaan jatkuu ja jatkuu, eikä Neo pääse pois sieltä ilman apua.
Rukoilin jo, että "Jumala, päästä minut tästä aikasilmukasta!" Helpotus oli SUURI, kun kello tuli 07.23.
Huh! Kyllä tuollaista tapahtuu, enkä yhtään ihmettelisi, että jotkut kadonneet ihmiset ovat juuttuneet johonkin aikasilmukkaan tai hävinneet rinnakkaistodellisuuteen. Kaikenlaista kokeneena minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia uskoa pidentyneitä metsäreittejä ja maisemia, jotka vain jatkuvat samana tuntikausia, kuten jotkut tässä ketjussa ovat kertoneet. Minua ei nykyään hämmästytä enää mikään.
Olet saattanut myös nähdä unta että kello soi ja torkutat kelloa.
Mulla oli joskus musiikkiherätys, joka soi olohuoneessa. Musiikki alkoi mutten halunnut herätä. Nousin ja yritin sulkea stereot kaukosäätimestä, mutta ne ei toimineet. Sitten yritin sammuttaa virtakytkimestä, mutta sekään ei toiminut. Lopulta vedin koko tepselin seinästä, mutta musiikki vain jatkuin. Luulin jo että meillä kummittelee. Heräsin kuitenkin hetken päästä sängystä, olin vain kuvitellut/nähnyt unta nousseeni ylös. Mutta tuntui todella todellisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa on käynyt niin, että joku laulu pyörii mielessä ja hetken päästä siitä joku perheenjäsen laulaa samaa laulua tai se tulee jostain soittimesta
Noin kävi kerran kun avasin radion. Lauloin itsekseni yhtä biisiä ja sen kertosäettä, ja radion avatessa juuri se biisi soi samasta kohtaa jota lauloin! Ehkä sieppasin radioaallot ilmasta ja biisi tarttui ja aloin laulamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa on käynyt niin, että joku laulu pyörii mielessä ja hetken päästä siitä joku perheenjäsen laulaa samaa laulua tai se tulee jostain soittimesta
Noin kävi kerran kun avasin radion. Lauloin itsekseni yhtä biisiä ja sen kertosäettä, ja radion avatessa juuri se biisi soi samasta kohtaa jota lauloin! Ehkä sieppasin radioaallot ilmasta ja biisi tarttui ja aloin laulamaan sitä.
Ei mikään ihmeellinen tapahtuma, kun ottaa huomioon useimpien kaupallisten radiokanavien todella suppeat soittolistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot - jos mulla on joku tosi stressaava juttu mitä mietin, ja erityisesti jos on joku kysymys mihin haluan saada vastauksen, niin monesti herään aamuyöllä ja kuulen jonkun kohdan jostain kappaleesta ja se kohta on täydellinen vastaus kysymykseeni. Ja oli aika jolloin heräsin vähän ennen kellon soittoa aamuisin aina kun joku kappale alkoi soimaan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihmeellinen tapahtuma, kun ottaa huomioon useimpien kaupallisten radiokanavien todella suppeat soittolistat.
Ei ehkä, mutta se että biisi oli täsmälleen samassa kohdassa kuin laulamani.
Koen usein etiäisiä kun mies on tulossa myöhään yöllä työreissusta kotiin. Ihan selvästi kuulen että auto ajaa pihatielle, autotallin ovi nousee ja menee kiinni, mutta kukaan ei tule sisään. Sitten muutaman minuutin päästä sama juttu ja sitten mies tulee sisään asti.
Muuten menisi mielikuvituksen piikkiin, mutta pari kertaa koira on mennyt miestä vastaan kun on ilmeisesti kuullut saman etiäisen. On ollut vähän ihmeissään että mihin se isäntä jäi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut monesti hassuja sattumia, kuten esim. ajattelen jotain kappaletta ja se alkaa samantien jossain soimaan. Viimeksi näin kävi leffateatterissa, eikä mulla ollut etukäteen mitään tietoa, että se on tuossa elokuvassa. Kyseessä siis vanha kappale, ei mikään tunnaribiisi.
Kerran minulle kävi toistuvasti niin, että ajattelin yhtä ihmistä ja sekuntien sisään se kävelee vastaan. Kerran ajattelin tuota ihmistä ja hetken päästä katsoin puhelinta ja se oli soittanut mulle 2 kertaa. Soitin takaisin ja se sanoi yrittäneensä huitoa mulla kadun toiselta puolelta, mutta en nähnyt sitä.
Toisen kerran muistan ajatelleeni häntä ja sekuntien päästä hän kääntyy samantien kulman takaa. Kolmas kerta kävi kauppakeskuksessa, jossa tämä henkilö oli taas jostain tullut mieleen ja näen hetken päästä hänet kävelemässä n. 30m päässä ohi kaverinsa kanssa. Kaikki nämä n. kuukauden sisään.
Niin kuin joku tuossa ja sanoikin, onkohan mahdollista, että ihmisellä esim. joku tuoksu, jonka aivot havaitsevat, vaikka ihminen ei siitä itse tajua ja niin se henkilö tulee mieleen?
Yksi tiedostamaton hajuaistin perusteella tapahtuva asiahan on naisten kuukautiskierron sykronoituminen. Sehän siiis tapahtuu niin, että nainen tietämättään havaitsee ympäriillä olevien naisten hormonitasot ja kuukautiskerron vaiheet ja säätää omaa kiertoansa niihin sopivaksi. Elimistöhän hoitaa tämän ihan automaattisesti ja tiedostamattomasti. Tämä on sama homma on esim. leijonilla ja on sopeutuma siihen, että kaikkien lauman jäsenten juoksu on samaan aikaan, jottei kukaan saa etua parittelukumppanin valinnassa.
Jos nyt spekuloidaan, niin voisihan kyseessä olla äänikin. Kyllähän monet tunnistavat toisensa askeleista, joten onkohan mahdollista, että ihminen havaitsee jotain infraääniä, joista se ei ole tietoinen, mutta jotka aivot havaitsevat ja siten tämä tyyppi tulee mieleen?
Tiesitkö että jokaisella ihmisellä on erilainen sydämen syke, ja ihminen pystytään sen perusteella tunnistamaan kaukaa satelliitilla? Eli jos ihmiselläkin on joku kyky tunnistaa tämä, niin onhan se mahdollista. Itse uskon että kyse on telepatiasta.
Äitini tuli huoneeni oviaukkoon seisomaan veikeä ilme kasvoillaan ja sanoi "minusta tuntuu, että sinä tapaat tänään jonkun" tarkoittaen tulevaa miestäni. Olin valmistautumassa lähtöön kaverin kanssa nuorisokahvilaan. Tapasin illan aikana ensimmäisen kerran nykyisen aviomieheni, jonka kanssa olemme olleet onnellisesti naimisissa 10 vuotta ja perustaneet perheen. Äiti menehtyi 2 vuotta ennen kuin menimme naimisiin. Samoihin aikoihin äiti näki myös unta siskoni varastetuista vaatteista ja sen avulla siskoni paljastui ja joutui palauttamaan vaatteet kauppaan. Äiti oli kysynyt siskoltani asiaa suoraan ja joutunut myöntämään. Äidin vaistoko?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee, harvoin kylläkin ja vain isoissa asioissa, jonkinlaisia "vihjeitä" siitä mitä kannattaa tehdä. Eli oma mieleni pyytämättä ja yllättäen kertoo, että jokin asia toteutuu tai on hyvä idea tms. En tosin pidä tätä yliluonnollisena johdatuksena vaan jonkinlaisena omien aivojeni taustalla olevana prosessointina ja huomioiden tekona. Ainoa mikä ehkä vähän hämmentää, on, että onnistumisprosentti on tähän mennessä ollut sata.
Toinen hiukan erikoisempi asia on, että "päälläni on pallojen kirous". En tosin usko kirouksiin, mutta en pidä siitä, että lähelläni heitellään/potkitaan/lyödään palloa. Mikäli en pakene kantamalta heti, joka kerta se joko osuu minuun tai vähintään liippaa läheltä. Ja tiedän sen jo etukäteen.
Kaikki tieto tulee universumista ja sieltä se on saatavilla, ja henkioppaat neuvovat. Moni ei niitä kuule, ei halua kuulla tai ainakaan uskoa. Mutta intuitiona se välitetään, ja jos sitä kuuntelee niin intuitio kertoo mitä kannattaa tehdä.
Minulla on harvinainen sairaus, joka yhdistettynä koronarokotteeseen aiheuttaisi tappavan Evansin syndromaan, elinaika olisi sairastumisesta max. 1,7 vuotta. Kuuntelin intuitiota joka kehotti olla ottamatta rokotetta kun vuosi sitten keväällä olisin saanut. Loppuvuodesta tuli tutkimus joka kertoi tuon syndrooman tulevan tuosta tätä tautia sairastaville. Jos olisin piikin ottanut, voisin olla jo kuollut.
Leffa perkules loi kokonaisen uskonnon (siis matrix)
Suomalaiset aaveiden tutkijat voisivat lähteä metsään tekemään tv-kuvauksia tuosta talosta.