Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
201/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut useitakin tilanteita, joita olen jäänyt ihmettelemään. Nuo etiäiset ovat tuttuja. Kuulen kun ovi käy, avaimet tipahtaa pöydälle, takki kahisee. Kun menen katsomaan ei ketään näy. Puoli tuntia myöhemmin mies tulee kotiin ja samat äänet kuuluu. Eniten olen jäänyt ihmettelemään ajatuksenlukua. Tuttujen kohdallahan näin käy usein, mutta sitten on vähän erikoisempia juttuja. Esimerkiksi työpaikan juhlissa juttelen ikäiseni miehen kanssa pitkään. Emme tunne entuudestaan. Juhlat loppuu, kiitämme illasta, halaamme ja toivotamme hyvää jatkoa. Menee kuukausi ja olen menossa elokuviin mieheni kanssa. Yhtäkkiä muistan tuon työpaikan miehen ja mietin että onkohan hän täällä. Menee pari sekuntia ja mies kävelee perheensä kanssa rakennuksen ovesta sisään. En ole voinut nähdä häntä etukäteen enkä ole tuon työpaikan tilaisuuden jälkeen ajatellut häntä lainkaan.

Toinen vastaava tilanne on ollut, kun olin mieheni kanssa ravintolassa. Yhtäkkiä mieleeni tulee ajatus, että toivottavasti eX ei tule tänne. Ajatus on kummallinen, koska eX ei koskaan ole ollut yhtä aikaa siellä eikä yleensä muutenkaan törmäillä. Pian sen jälkeen eX kävelee sisään kaverinsa kanssa ja näkee ensimmäisenä minut. Eikä minulla ollut edes mitään erityistä syytä toivoa ettei hän olisi voinut tulla sinne. Se oli outo ajatus ja tilanne kaikkiaan.

Myöhemmin lapsen kanssa on ollut tuota, että ajattelen jotain asiaa ja hän vastaa ääneen. Tai näen painajaista ja pahimmalla hetkellä lapsi huutaa kauhuhuutoa vieressä kuin näkisi samaa unta.

Muutama vuosi sitten luin vanhasta koulukirjasta, miten eräs Suomen ensimmäisistä naispoliitikoista kertoi lapsuudestaan (ja silloin kokemistaan etiäisistä...).

En ollut koskaan kuullutkaan koko ihmisestä. Sen jälkeen luin hänestä vähän joka paikasta. Taisi olla jo seuraavana päivänä.

Vierailija
202/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy jatkuvasti niin että keksin kiinnostua jostain asiasta, josta en ole kuullut tai lukenut mistään ja ehkä noin puolen vuoden päästä se on otsikoissa, ja hehkutetaan miten nyt on "löydetty" tällainen uusi juttu. Ihan kuin aivot nappaisi sen ilmasta ennakkoon. Myös jotkut typerät vitsit mitä olen keksinyt ja möläyttänyt, ovat tulleet jonkin ajan päästä vastaan telkkarissa, joskus peräti sarjan aiheena. En tietääkseni tunne ketään joka moisia tekisi. Se pistää kyllä miettimään onko ohjelmassa joku bugi.

Kun jotain on ilmassa, se on kaikkialla. Historiasta löytyy useita esimerkkejä, kuten puhelimen keksiminen yhtä aikaa kahdella mantereella.

Ihmisten ajattelu ei eroa paljon, ja kehityksessä yksi asia johtaa toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia näitä outoja asioita on tapahtunut elämän aikana. Yksi on ainakin jäänyt mieleen, kun esikoinen oli 2 vuotias ja iltarutiinien aikana hän ei millään halunnut pestä hampaita. Hänellä on hammasharja kädessä ja heitti sen kohti eteisen vaatekaappia. Mieheni ja minä molemmat seisoimme pojan vieressä ja näimme itse miten se lensi kohti takkeja. Ääntä ei kuulunut joten oletimme, että se juuttui takkeihin tai muuhun. Etsimme ja etsimme, mutta hammasharjaa ei löytynyt ikinä, ei myöskään silloin kun muutimme reilu vuosi myöhemmin tapahtuneesta. Mieheni kanssa välillä naureskelemme tälle ja puhumme bugista matrixissa. Tästä on nyt 6 vuotta. :D

Tuli tästä mieleen kadonneet ihmiset. Jos murha ja itsemurha ei ole kyseessä, voisiko olla että heidät vain poistetaan matriisista. Kun ei ruumistakaan löydy.

Vierailija
204/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan....

Vierailija
205/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä, kun on tullut "kaksoisolento ja" vastaan:

Monesti riittää kun on samanpituinen, sama ruumiinrakenne ja vaatetyyli, niin riittää jo näyttämään samalta. Etenkin jos vain nopeasti saa vilkaistua.

Joskus oltiin lapsen kanssa vähän kauempana kotoa leikkipuistossa, kun oltiin vaunulenkkeilty sinne.

Äkkiä näin, miten puiston vierestä kulkevalla kävelytiellä käveli aivan mieheni näköinen mies. Sama kävelytyyli, samankokoinen ja jopa samantyyppiset vaatteet.

Jopa taaperoni tämän nähtyä lopetti leikkimisen ja sanoi epävarmasti "isi?".

Mieheni oli siis tuolloin työvuorossa, ja vaikka olisikin ollut vapaalla, en tiedä miten olisi keksinyt meidän olevan tuossa kauempana sijaitsevassa puistossa.

Tuijotettiin lapsen kanssa miestä koko se aika, kun tämä käveli ohi. Vasta ihan kohdalla näin kunnolla tämän kasvot, ja pystyin erottamaan ettei kyseessä ollut mieheni.

Jälkeenpäin miettinyt, että mitähän tuo mies on ajatellut, kun kävelee hiljaisella paikalla ohi leikkipuiston, jossa äiti ja pieni lapsi tuijottavat häntä kuin olisivat aaveen nähneet 😂😂

Vierailija
206/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin sen jälkeen otin punaisen pillerin. Nauran monille oranpyörässä juokseville.

Vierailija
207/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tupakalla ja jäin katsomaan minulle tuntematonta  mustiin pukeutunutta nuorta pariskuntaa joka käveli talomme takana olevan  nurmikentän poikki ja asteli  käytöstä poistetun pienen kioskin  taakse näkymättömiin , oletin heidän putkahtavan  kioskin  takana kulkevalle  kävelytielle mutta eivät ilmestyneet. Ajattelin  että on jääneet kusemaan tai   panemaan tai jotain mutta kohta kävelytiellä käveli kaksi naista rattaiden kanssa eikä kumpikaan ilmaissut eleelläkään että siinä kioskirakennuksen suojissa olisi menossa jotain epäilyttävää.  Kioskissa on siis ikkunat laudoitettu umpeen  ja ovikin pelkät oven ääriviivat, ei sinne sisään pääse millään!

Vierailija
208/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistan usein lauseiden loput. Koulussa vietin joskus tunteja niin, että kun opettaja alkoi selittää jotain asiaa, lopetin lauseen mielessäni. Opettaja käytti aina tismalleen samoja sanoja. Yleensäkin keskustellessani tiedän miten henkilön lause loppuu jos haluan.

Vierailija
209/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä, kun on tullut "kaksoisolento ja" vastaan:

Monesti riittää kun on samanpituinen, sama ruumiinrakenne ja vaatetyyli, niin riittää jo näyttämään samalta. Etenkin jos vain nopeasti saa vilkaistua.

Joskus oltiin lapsen kanssa vähän kauempana kotoa leikkipuistossa, kun oltiin vaunulenkkeilty sinne.

Äkkiä näin, miten puiston vierestä kulkevalla kävelytiellä käveli aivan mieheni näköinen mies. Sama kävelytyyli, samankokoinen ja jopa samantyyppiset vaatteet.

Jopa taaperoni tämän nähtyä lopetti leikkimisen ja sanoi epävarmasti "isi?".

Mieheni oli siis tuolloin työvuorossa, ja vaikka olisikin ollut vapaalla, en tiedä miten olisi keksinyt meidän olevan tuossa kauempana sijaitsevassa puistossa.

Tuijotettiin lapsen kanssa miestä koko se aika, kun tämä käveli ohi. Vasta ihan kohdalla näin kunnolla tämän kasvot, ja pystyin erottamaan ettei kyseessä ollut mieheni.

Jälkeenpäin miettinyt, että mitähän tuo mies on ajatellut, kun kävelee hiljaisella paikalla ohi leikkipuiston, jossa äiti ja pieni lapsi tuijottavat häntä kuin olisivat aaveen nähneet 😂😂

Ahaa, selittää miksi kerran yksi äiti lastenrattaiden kanssa tuijotti aivan mahdottomasti kävellessäni ohi, luuli minua varmaan isiksi.

Vierailija
210/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käynyt tosi monesti niin, että kun luen kännykällä jotain netistä ja telkkari on auki, niin molemmista tulee samaan aikaan sama sana. Aloin kirjoittaa sitten nämä sanat ylös, ja huomasin, että joistakin niistä muodostuu lauseita. Kerran tuli esim. tällainen: "hanki kesätyö politiikasta". Sitten säikähdin oikeasti, kun tuli lause "nainen kuole tänään".

Ja minulle kävi juuri nyt niin, että tätä ketjua lukiessa mietin pitäisikö kirjoittaa tästä teille, ja samalla tuli ajatus että jos alkaisin kirjoittaa ne sanat ylös, että tulisiko niistä joku lause. Apua! Ja sitten muutaman sivun päästä luen tämän. Jestas.

Vierailija
211/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui toisen poikani kanssa useamman kerran hänen ollessaan alle kouluikäinen, että ajattelimme jotain satunnaista asiaa yhtä aikaa ja tavallaan aloitimme siitä ääneen keskustelun keskeltä keskustelua. Olin pojan kanssa hyvin läheinen ja meillä on samanlainen ajatuksenjuoksu, joten pistin sen vain telepatian piikkiin. Joskus tosin hätkähdin kun poika alkoi puhua aivan kuin olisi kuullut ajatukseni.

Minulla ja nyt täysi-ikäisellä pojallani oli vuosien ajan samankaltainen yhteys. Luulin hänen sanoneen jotain, vaikka hän oli hiljaa tms.

Ap:n olisi pitänyt ottaa möykkääjänaisen ensin pudottama paperi talteen. Mitä jos se olisi hävinnyt silmissä -tai ei ?

Ei kai sitä nyt jokaista lappua voi poimia sillä asenteella, että kohta tulee de ja vu.

Vierailija
212/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

Tämä juuri todistaa, ettei joku alieni ole viitsinyt käyttää kovinkaan paljon aikaa ja laskentatehoa sinun elämäsi simuloimiseen.

Vierailija
213/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

Tämä juuri todistaa, ettei joku alieni ole viitsinyt käyttää kovinkaan paljon aikaa ja laskentatehoa sinun elämäsi simuloimiseen.

Ehkä me, jotka emme mene "elämässä eteenpäin" kuten kuuluisi, olemme niitä, joiden alienit on joko kyllästyneet pelaamaan, keksineet parempaa tekemistä tai herranjestas, poistuneet vihreämmille alienmaille?

Vierailija
214/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mielummin tee elinajallasi jotain viisaampaa....

Vierailija
215/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me, jotka emme mene "elämässä eteenpäin" kuten kuuluisi, olemme niitä, joiden alienit on joko kyllästyneet pelaamaan, keksineet parempaa tekemistä tai herranjestas, poistuneet vihreämmille alienmaille?

Aika kauan olenkin jo uinut ympyrää täällä uima-altaassa, kun tikkaat hävisivät yhtäkkiä jonnekin enkä pääse pois.

Vierailija
216/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju menee pilalle kun ihmiset alkaa keksiä selityksiä näille tapahtumille. Selitys on clitch Matrixissa ja lähdetään siitä 😄

Itse olen kuullut kotona naisen ja lapsen yskäyksiä. Miehen kanssa vitsaillaan että meillä on kummitus.

Kerran kuulin aivan 100 % varmasti oman lapsen yskäyksen oman lapsen sängystä päivällä kun lapsi ei ollut kotona. Ääni kuului niin selvästi ja olin itse muutaman metrin päässä että silloin ihan pelotti.

Minulla on myös näitä, että kotona kuuluu ns vääriä ääniä. Esim teinin huone on yläkerrassa, ja kun hän pelituolillaan rullailee huoneessa, alas kuuluu ihan tietynlainen kolina/laahaava ääni. Ainoa vaan, että välillä sama ääni kuuluu, vaikkei teini ole kotona, eikä kukaan muukaan. En ole keksinyt tälle mitään edes semisti loogista selitystä, koska se ei ole mikään sellainen ääni, mikä voisi kuulua vaikkapa tuulella tai talon normaalia natinaa. Joten kai se sitten on virhe matrixissa.

Vierailija
217/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä olen joskus lukenut redditistä, siellä oli varmaan tuhansia tosi creepyjä tapauksia. Mä tiedeuskovaisena olen alkanut vähän uskoa, että jotain mätää tässä maailmankaikkeus-systeemissä on :D

jos kiinnostaa niin kannattaa tutustua tähän: https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP96-00788R0017002100…

Vierailija
218/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju menee pilalle kun ihmiset alkaa keksiä selityksiä näille tapahtumille. Selitys on clitch Matrixissa ja lähdetään siitä 😄

Itse olen kuullut kotona naisen ja lapsen yskäyksiä. Miehen kanssa vitsaillaan että meillä on kummitus.

Kerran kuulin aivan 100 % varmasti oman lapsen yskäyksen oman lapsen sängystä päivällä kun lapsi ei ollut kotona. Ääni kuului niin selvästi ja olin itse muutaman metrin päässä että silloin ihan pelotti.

Minulla on myös näitä, että kotona kuuluu ns vääriä ääniä. Esim teinin huone on yläkerrassa, ja kun hän pelituolillaan rullailee huoneessa, alas kuuluu ihan tietynlainen kolina/laahaava ääni. Ainoa vaan, että välillä sama ääni kuuluu, vaikkei teini ole kotona, eikä kukaan muukaan. En ole keksinyt tälle mitään edes semisti loogista selitystä, koska se ei ole mikään sellainen ääni, mikä voisi kuulua vaikkapa tuulella tai talon normaalia natinaa. Joten kai se sitten on virhe matrixissa.

Olisiko  kyse siitä, että korva tottuu tiettyyn ääneen? Olettaa kuulevansa sitä sitten koko ajan.  Näin minä olen itselleni selittänyt kun olen kuullut tyttären huudahtavan "äiti!" vaikka tyttö ei ole sanonut mitään tai  miehen kuorsaavan vaikka on yövuorossa. Tai kun näin uuteen kotiin annetun kissamme kuljeskelevan asunnossa...

Vierailija
219/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UUH! AAH! Ota vielä lisää leipää!

Vierailija
220/1543 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ehkä vuosi takaperin tällainen: yhtenä aamuna heräsin ja katselin ulos terassille. Siinä makasi hämmästyksekseni ruskeavalkoinen kissa, joka katseli minua silmiin, tai siltä se vaikutti. Noh, täällä niitä toki liikuskelee, joten vähän vaan ihmettelin, kuinka se terassilla oli, mutta hätistin sen siitä vain pois. Iltapäivällä lähdin käymään vanhemmillani, asuvat reilun sadan kilsan päässä. Ja siellä se sama kissa, tai hyvin samannäköinen makasi ihan samalla tavalla heidän terassillaan ja katseli minua.

Seuraavana päivänä näin taas tuon kissan, tällä kertaa työpaikkani ikkunan ulkopuolella, ja taas se makasi ihan samalla tavalla. Työpaikaltani on 20 kilsaa meille kotiin. Tässä vaiheessa alkoi vähän jo karmia. Vielä neljännen kerran näin sen, kun pysähdyin kotimatkalla tankkaamaan, taas se makaili vaan ja katseli.

Sen koommin en ole sitä nähnyt. Hyvin samalta se näytti joka kerta, toki luonnollisin selitys olisi, että se oli eri katti ja ihmeellinen sattuma vain, mutta jotenkin tuntuu ihmeelliseltä kahden päivän sisään nähdä neljä kertaa identtinen kissa, joka vain makaa ja katselee, yleensähän vapaana olevat kissat lähinnä vilahtavat ohi.

Outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä