"Hot mama" - miksi naiset sahaavat omaa nilkkaansa tällaisilla järjettömyyksillä?
Somessa viljellään mielellään tällaista hashtagia / kommenttia äideille. Minä mietin, tarkoittaako se sitä, että odottava tai juuri synnyttänyt äiti lähtökohtaisesti ei olisi kaunis, joten on syytä perustaa erikseen asiatunnista tuomaan esiin, että ÄITIKIN VOI OLLA HOT!
Minun lapsuudessani pienten lasten äiti oli nainen siinä missä kuka tahansa muukin nainen. Ei hänen ulkonäkönsä tai viehättävyytensä perustunut siihen, onko hän äiti vai ei.
Miksi naiset aina sahaavat omaa nilkkaansa tällaisilla älyttömyyksillä? Huom. yleensä "hot mama" -kommenttien kirjoittelijat ovat naisia, eivät todellakaan miehiä.
Muutenkin olen nyt raskaana ollessa saanut aivan tarpeekseni kaikista ulkonäköpaineista, mitä naisille tuputetaan väkisin. Muita samojen ajatusten kanssa?
Kommentit (13)
No en itse koskisi pitkällä tikullakaan paksuna olevaan naiseen, ellei raskaus ole ihan alkuvaiheessa. Eikä juuri synnyttäneen roikkuva ihokaan herätä himoja.
Jotkut ei toivu odotuksista ja synnytyksistä koskaan, eikä ole tarviskaan. Miksi pitäisikään hot mamaksi, kun lapsikiintiö eli lapsiluku on täynnä ja tehty?
Niin, kun se mama voisikin olla sellaisena odottavana hot, ei tarvitsisi näyttää kuivan kesän oravalta jolla on outo pallo keskivartalon kohdalla. Riittäisi se raskauden tuoma hehku.
”tarkoittaako se sitä, että odottava tai juuri synnyttänyt äiti lähtökohtaisesti ei olisi kaunis, joten on syytä perustaa erikseen asiatunnista tuomaan esiin, että ÄITIKIN VOI OLLA HOT!”
Juurikin näin olen kokenut yleisen mielipiteen olevan, ja kuullut monen kamppailevan yhdistäessään äidin ja naisen roolia. Nykyään äitejä helposti pidetään aika epäseksuaalisina olentoina, joten sikäli ihan positiivista että saa olla myös hot. Ymmärrän kyllä myös aloittajan näkökantaa, että ylipäänsä ulkonäön arvottaminen on aika ahdistavaa
Mun mies sanoo minua HOT MAMAKSI ja kyllä se vähän nolottaa. Lukee nimittäin myös hänen puhelimessaan, kun soitan 🤣
P.S. En ole samaa mieltä hänen kanssaan asiasta.
En itse välitä mitä somessa tapahtuu ylipäätään eli olen ehkä jäävi osallistumaan koko keskusteluun. Meillä oli kuumaa raskausaikoina ja ehkä harvinaisenkin pian synnytyksistä kun sujuivat ilman yllätyksiä ja olin lähtökohtaisesti hyvässä kunnossa. Ihan hirveästi en jaksa ottaa stressiä minkälaisia mielikuvia ja yleistyksiä somessa ja netissä äitiydestä maalaillaan. Se on niin yksilökohtaista ja jokainen painottaa niitä itselle tärkeitä asioita. Itse alle 30-vuotiaana/nuorena annan itselleni luvan olla vielä pinnallinenkin/huolehdin ulkonäöstäni muunkin kuin terveyden vuoksi. Mutta minä en pidä ollenkaan typeränä jos joku keskittyy täysillä muihin asioihin, päinvastoin vahvan ja viisaan ihmisen merkki. Se, että täällä joka päivä joku kiusaa perheenäitejä salasuhde- ja naiset ovat kertakäyttöisiä -provoilla on häiriintynyttä eikä sellaisestakaan kannata ottaa stressiä. Ihan vain eletään tätä päivää, ei mennä halpaan.
Minulla ei ole lapsia, joten tämä ei sinänsä koske minua mutta olen myös ihmetellyt miksi jotkut naiset kommentoivat toistensa kuvia näin. On tullut myös samanlainen fiilis, että siinä on ilmeisesti muka jotain poikkeuksellista että jopa synnyttänyt nainen voi olla hot. Aivan kuin sanottaisiin että olet ihan hot synnyttäneeksi. Miksi muuten ei voitaisi sanoa vain pelkkä hot tai hot woman? Miksi se äitiys pitää mainita?
Samalla tuossa on jotenkin kiero vire, koska harvoin naiset muussa tilanteessa kutsuvat toisiaan äideiksi, paitsi silloin kun kehutaan toisen olevan hot. Ja omalle äidilleen kukaan tuskin sanoisi hot mama? Tässä on jotain niin outoa, että tätä on vaikea tavoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten tämä ei sinänsä koske minua mutta olen myös ihmetellyt miksi jotkut naiset kommentoivat toistensa kuvia näin. On tullut myös samanlainen fiilis, että siinä on ilmeisesti muka jotain poikkeuksellista että jopa synnyttänyt nainen voi olla hot. Aivan kuin sanottaisiin että olet ihan hot synnyttäneeksi. Miksi muuten ei voitaisi sanoa vain pelkkä hot tai hot woman? Miksi se äitiys pitää mainita?
Samalla tuossa on jotenkin kiero vire, koska harvoin naiset muussa tilanteessa kutsuvat toisiaan äideiksi, paitsi silloin kun kehutaan toisen olevan hot. Ja omalle äidilleen kukaan tuskin sanoisi hot mama? Tässä on jotain niin outoa, että tätä on vaikea tavoittaa.
Niinpä. Jotenkin tuollaisesta "hot mama" kommentista voi ajatella, että siinä verrataan muihin äiteihin, joista osa ei ymmärrettävästi ehkä näytä enää yhtä kuumalta kuin ennen lapsia/lapsen verran nuorempana, virkeämpänä ym. Mutta toisaalta miksi pitää verrata juuri äiteihin? Miksei suhteensa ylipäänsä kaikkiin naisiin? Kun verrataan muihin äiteihin niin kehuun voi sisältyä myös ajatus, että "olet yllättävän kuuma vaikket ihan yhtä kuuma kuin olisit jos et olisi äiti". No onpa omituinen kehu tosiaan varsinkin jos on "yhtä kuuma kuin olisi lapsettomanakin". Helposti tuo kehu tavallaan myös kyseenalaistava.
Vierailija kirjoitti:
No en itse koskisi pitkällä tikullakaan paksuna olevaan naiseen, ellei raskaus ole ihan alkuvaiheessa. Eikä juuri synnyttäneen roikkuva ihokaan herätä himoja.
Mikä ihmeen roikkuva iho😂😂😂😂?
Siellä varsinainen kokemusasiantuntija.
Nykyaika on tätä.
Aina jos julkisuudessa esitetään joku hottis nainen, niin kyllä moneen kertaan muistetaan mainita se, kuinka monen lapsen äiti tai isoäiti hän on.
Ihan kuin pelkästään lapsettomat naiset voisivat olla kuumia.
Sahaavat omaa nilkkaansa? :)
Hassu mielikuva.
Mutta samaa mieltä olen. Jos joku sanoisi minulle noin, ekana säikähtäisin että onko tuo seonnut ja äidikseenkö minua luulee. Seuraavaksi miettisin että miten seonneen ihmisen perversioihin pitäisi suhtautua.
Mielelläni otan vastaan jos kehutaan kuumaksi, mutta lapsillani ei pitäisi olla mitään tekemistä sen asian kanssa.
Omaa oksaansa voi sahata ja jalkaansa ampua. Näiden yhdistelmä tuo mieleen erään entisen formulaselostajan, joka tuumasi että kyllä Kimin on nyt syytä katsoa itseään kantapään kautta peiliin :-)
Tämä on "vastaisku" näille julkisuudessa oleville äideille, jotka hehkuvat samantien heti synnytyksen jälkeen ilman merkkiäkään koettelemuksesta. Esim. herttuatar Katharinehan oli jo pari tuntia synnytyksestä täydessä tällingissä näyttäytymässä lehdistölle. Joillekkin tulee tuollaisista sellainen mielikuva, että kaikki naiset ovat samantien kunnossa, ja jos eivät ole, niin suurentelevat kipujaan yms.