Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sait syyhyn?

Vierailija
08.03.2024 |

Itselläni ei ole vielä ollut, mutta pelkään sitä. Olen pienituloinen, joten syyhykierteeseen joutuminen olisi minulle jo taloudellisesti erittäin iso ongelma kun lääkkeet ovat niin kalliita. Lisäksi joutuisin lopettamaan työt siksi aikaa kun minulla on syyhy, koska olen vaikeavammaisen henkilökohtainen avustaja enkä todellakaan voi mennä tartuttamaan syyhyä avustettavaan.  

Minua siis kiinnostaisi tietää, mistä olette saaneet syyhyn te joilla sitä on ollut? En oikein usko siihen THL:n lääkärin väitteeseen, että syyhytartuntaan vaadittaisiin pitkä kontakti. Toisilta ihotautilääkäreiltä kuulee erilaista viestiä ja syyhy on levinnyt niin kovalla vauhdilla, että täytyyhän sen tarttua äärimmäisen helposti. Ja tartuntaan riittää YKSI punkkinaaras, joten kyllähän se ihan takuulla tarttuu tuosta vain. Eli mistä sinä sait syyhyn? Uskotko saaneesi syyhyn vaikka bussin kaiteesta josta pidetään kiinni? Sovitetusta vaatteesta kaupasta? Kampaajalta? Lääkärin tai hammaslääkärin tutkimushuoneen tuolista? Yritän kovasti välttää mahdollisia tartunnan lähteitä, mutta esimerkiksi joukkoliikenteen käyttöä en voi välttää koska minulla ei ole ajokorttia. En ikinä istu missään joukkoliikennevälineessä, mutta entäs tosiaan nuo kaiteet? Vaatekauppaan en uskalla enää mennä enkä kampaajalle, mutta jos tarvitsisin vaikka hammaslääkäriä niin voisin saada syyhyn siitä tuolista. Ovenkahvat? Syyhypunkin käytäviähän on usein juuri käsissä.

Eli uskotko saaneesi syyhyn jostain mitä ei yleisesti pidetä merkittävänä tartuntariskinä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä. Oli käynyt vieraissa ja jäi kiinni.

Vierailija
2/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tyttäreni petivaatteista. Hän asui jo omillaan mutta toi pyykkiään pestäväksi minulle. Ei tarvita edes ihokosketusta... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai "petikaverilta

Ei tarttunut onneksi  sukujuhlissa missä paljon halasimme toisimme

Vierailija
4/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mikäs on Hyysy? 

5/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen tilata jostain?

Vierailija
6/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa ulkomailta. Roikuin metromatkan käsi kiinnipitolenkissä, josta aiemmin piteli joku asunnottoman näköinen tyyppi. Toisella kerralla epäilen erittäin pskaisen lähijunan tekstiilipintaista penkkiä. Varmaksihan sitä ei tiedä, mutta tosiaankaan ei ollut mitään suoria ihokontakteja ja ajoitukset oli sellaiset, että pakosti oli tarttunut reissujen aikana.

Vierailija
7/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mikäs on Hyysy? 

Sun lukihäiriö.

Vierailija
8/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nyt missään kaiteissa elä. Kankaissa ja iholla. 

Vierailija
9/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa selviää miten syyhy alkoi ja leviää

Vierailija
10/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän itämisajan takia en ole varma. Epäilen kirpparin sovitettuja housuja. Oon miettiny pääni puhki vaihtoehtoja, lähikontaktia keneenkään ei tuolloin ollut.

Vierailija
11/23 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla seksikontaktissa suomalaiselta mieheltä.

Vierailija
12/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
13/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin? Mitä röörejä hoomattiin? Missä asennoissa? Tuntuiko hyvältä?

Vierailija
14/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksilla, kun poikkesin sovituskoppiin.

Vierailija
15/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin? Mitä röörejä hoomattiin? Missä asennoissa? Tuntuiko hyvältä?

Ekalla molempia reikiä, teki kipeää kun oli 21,5cm ja paksu.  Toisella ei edes kokeiltu kun pimppiin, oli 23cm ja iso terska.

Vierailija
16/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai päiväkodista

Vierailija
17/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se itämisaika ole viikkoja? Hyvinpä muistatte tekemisenne viikkojen ajan. 

Vierailija
18/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä. Pitkää ihokontaktia ei ole ollut kehenkään 

Vierailija
19/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko mulla syyhy ja mistä olen sen saanut mutta epäilen että on kun öisin raavin itteni verille. Työttömänä ei todellakaan ole varaa mennä lääkäriin tai ostaa lääkkeitä eli kidutaan vaan. Sori siitä jos levii...

Vierailija
20/23 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko mulla syyhy ja mistä olen sen saanut mutta epäilen että on kun öisin raavin itteni verille. Työttömänä ei todellakaan ole varaa mennä lääkäriin tai ostaa lääkkeitä eli kidutaan vaan. Sori siitä jos levii...

Osta Puuilosta Bionixiä. Sillä 1.käsittely, jätä aine vuorokaudeksi. Viikon päästä sama homma. Plus syyhysiivous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan