Käyttääkö kukaan propralia jännitystiloihin?
Kommentit (28)
Mulla se ei auta sellaiseen todella voimakkaaseen paniikkiin ja pelkoon. Lievemmissä tilanteissa (esim. kaupassa käyminen) se auttaa.
Miten se käytännössä toimii?
Vie fyysiset oireet, mutta miten se henkinen panikointi..?
En. Otan muutaman tömpsyn. Se auttaa.
Sama. Muutama nopea shotti auttaa jännitykseen.
Mulla on pikkujekkupulloja aina mukana ja siipasen sellasia jos jännittää joku tilanne.
Olen kokeillut mutta en ole huomannut sillä oikein mitään vaikutusta.
Haluaisin kuulla kokemuksia miten se lääke toimii :)
Helpottaa sydämentykytystä, tärinää jne fyysisiä oireita. Jotkut ovat todella tyytyväisiä, uskaltavat sen turvin kun tietävät että oireet ei näy ulospäin.
En käytä. Pari kertaa kokeillut mutta meinas taju lähtee. Laski paineet liian alas. Oli pakko vaan maata kunnes vaikutus loppui.
Mulla tämä
Essentiaalinen vapina on symmetristä pään ja käsien vapinaa (ks. «Vapina»1), joka lisääntyy lihaksia jännitettäessä. Vapina pahenee etenkin käden tarkkuutta vaativissa tehtävissä, esimerkiksi kirjoittaessa. Myös psyykkinen jännitys lisää vapinaa, ja se on usein pahinta esimerkiksi jännitystä aiheuttavassa sosiaalisessa seurassa ja esiintymistilanteissa. Kohtuullinen alkoholin nauttiminen vähentää vapinaa. Yleensä oireet ovat melko lieviä, mutta joskus vapina voi olla suorastaan invalidisoivaa.
Ja joo propralia käytän, siinä on vaan viive, eli pitää ennakoida koska tarpeen ottaa
Hmm kai mun on uskallettava kokeilla tota!
-ap
Vähän auttaa. Ei niin paljon kuin toivoisi.
Käytän tarvittaessa. Vie fyysiset oireet, mutta silti henkisesti jännittää. Tosin henkistä jännittämistä auttaa se että tietää ettei tärinää/vapinaa tarvitse jännittää.
Itselläkin kielessä ollut puutumista, jos otan useamman. Ja sykkeet pysyy alhaalla, joten vältän liikuntaa lääkkeen ottamisen jälkeen.
Todella hyvä lääke jota mm. Ammatikseen esiintyvät käyttää jos jännittää liikaa niin että haittaa työntekoa. Itse tarvitsen sitä ainoastaan työhaastatteluihin, pääsykokeisiin ja esitelmien pitoon. Muita oireita ei puolikkaasta tule kuin pulssi pysyy aisoissa. Minulla tällaisissa tilanteissa ennen pulssi laukkasi niin kovaa etten kyennyt esiintyä tai mennä haastatteluun. Tämän avulla olen suht rento koska pulssi pysyy matalana. Huippua! Pystyn jopa pitämään kokouksia ja esitelmiä stressaamatta.
Joskus käytin, auttaa fyysisiin oireisiin mutta ahdistukseen ei lainkaan, omalla kohdalla mieluummin vaikka toisin päin.
Lyrica käytän auttaa jännittämiseen kaupassa ja muutenkin vähän rauhottaa
Käytän ja toimii