Kenen toivoisit edelleen olevan hengissä?
Kommentit (59)
Adolf Ehnrooth. Siinä oli isänmaallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice Leskinen. Hänen mielipiteitään olisi mukava kuulla tästä nykyisestä maailmanmenosta ja esim. Trumpista. Arvelen, että tulisi aika hauskoja kommentteja.
Otsikon luettuani olin tulossa mainitsemaan Juicen, tuon älykkään sanoilla leikkijän ja sanoilla viiltäjän:)
Juice Leskinen oli lihava, autistinen juoppo. Biisit kyhättiin häthätää yksinkertaistakin yksinkertaisemman sointukuvion ympärille (Juice hädintuskin osasi kitaransoiton alkeet) ja sanoituksiksi keksittiin tissuttelun ohessa muutama mukahauska ja mukanäppärä sanaleikki tai letkautus. Suosiota tuskin olisi tullut ellei Leskisen ympärillä olisi ollut jatkuvasti lauma kompetentteja muusikoita korjaamassa kappaleet levytettävään kuntoon. Viinaa kului mutta Leskisen ainoa tapa käsitellä asiaa oli vääntää vitsiä ylenmääräisestä ryyppäämisestään sillä hän ei yksinkertaisesti pystynyt myöntämään omaavansa ongelmia elämäntapojensa suhteen. Loppujen lopuksi tämän "Suomen suurimman rocklyyrikon" ainut ansio lienee se, miten monta laulua ryyppäämisestä hän pystyikään kirjoittamaan.
Onhan tuokin yksi näkemys. En kommentoinut Juicea muusikkona, vaan sanaseppona, kirjailijana.
Laulujen sanoitukset ovat nerokkaita, runot ihastuttavia. Kenties juuri oman elämän ongelmallisuudesta johtuen Juicen sanoituksissa ja runoissa on valtavaa humaanisuutta, ihmisen ymmärtämistä ja rakastamista vikoineen päivineen.
Sellaisiahan me ihmiset olemme - paitsi kenties sinä itsesi mielestä.
Niille jotka ei tiennyt, niin tuo pitkä Juice-teksti on uli laudalla usein nähtävä teksti.
Kirjoittaja voi silti olla samaa mieltä.
Monia muusikkoja mainittu, mutta kyllä Cliff Burton oli se jolla olisi ollut vaikka kuinka vielä annettavaa
Mietin ensin jotain viime vuosisadan isoja tähtiä kuten Elvis Presley tai John Lennon, mutta mitä annettavaa heillä enää olisi tälle maailmalle 80-vuotiaina?
Kurt Cobain taas olisi vasta 52-vuotiaana mies parhaassa iässä niin vastaan Kurt Cobain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen nuoren pojan. Yksi todella ihana ja minulle rakas menehtyi onnettomuudessa. Kaksi heistä "lähti" itse. Joka päivä toivon, että olivat vielä täällä ja liian aikaisin ja turhaan lähtivät kaikki.
Julkkiksista Avicii saisi ainakin olla vielä täällä. Linkin Parkin laulaja Chester myös.
Eli sinä itsekäs kökkökokkare nautit muiden tuskasta ja toivot, että he olisivat vieläkin täällä kärsimässä. Vain jotta sinulla olisi kiva olla ja voisit nauttia hyvästä musiikista. Haista anus.
Ei kannata sanoa mitään kun et tiedä elämästäni. Monesti itsellekin on todella vaikeaa ja en koskaan halua syyllistää itsem*rhan tehneitä koska tiedän kuinka vaikeita asioita ihminen käy läpi. Toivon vaan, että kaikki nämä ihmiset olisivat voineet jatkaa elämäänsä, mutta ymmärrän kyllä sen ratkaisun, kun olen itsekin välillä ollut samoissa ajatuksissa. Sen takia tämä koskettaakin paljon, kun mietin että he eivät jaksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Adolf Ehnrooth. Siinä oli isänmaallinen mies.
Narkki, joka kamapäissään ampui omia. Siinä sitä oli isänmaallisuutta kerrakseen.
Ystäväni, jotka kuolivat Konginkankaan onnettomuudessa ja Freddie Mercury.
Marilyn Monroe ja Grace Kelly, jotta nähtäisiin vanhenivatko kauniisti.
Isovahempani jotka nukkuneet pois ennen syntymääni ja omat vanhemmat.
Viime kuussa kuolleen pikkuveljeni tahtoisin takaisin.
Mummon kanssa olisi myös kiva jutella, kuoli kun olin kahdeksan.
Siihen duoksi Billie Holiday, joka oli yhtä vanha.