Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjien epäjohdonmukaisuus

Vierailija
17.10.2019 |

En ymmärrä sekasyöjiä. Useimmilla heistä ON kyky empatiaan eläimiä kohtaan. He eivät suhtaudu eläinten kärsimykseen mitenkään kevyesti. Kun uutisoidaan jostain sadistisesta hullusta, joka kidutti lemmikkiään, reaktiot tähän ovat voimakkaita. Puolustuskyvyttömän olennon kiduttamisen ymmärretään olevan äärimmäisen julmaa. Eikä tämä edes mitenkään rajoitu lemmikkeihin tai ns. aktiiviseen kiduttamiseen. Esimerkiksi luonnonvaraisen eläimen jättäminen kitumaan ymmärretään sekin eläinrääkkäykseksi. Se on jopa lakiin kirjattu RIKOS.

En ymmärrä, minne tämä empatia yhtäkkiä häviää kun puhutaan tuotantoeläimistä, jotka elävät monessa paikassa helvetillisissä olosuhteissa. Tätä toimintaa ei vain katsota sormien läpi vaan sitä aktiivisesti tuetaan taloudellisesti ostamalla lihaa ym. eläinperäisiä tuotteita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, helppohan se on sohvalta/nojatuolista moralisoida kun ei tarvitse tehdä mitään konkreettista. Sama juttu siinä miten suurin piirtein jokainen vihaa rais-kaajia, mutta sitten kun rais-kaajan ilmiantaminen vaarantaisi esim. työpaikan niin kylläpä yhtäkkiä pysyy suu visusti kiinni.

Vierailija
2/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo, ihminen on sekasyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten tehotuotanto eli teollinen massamurhaaminen ei olisi välttämättä mahdollista, jos tavalliset sekasyöjät tietäisivät, miten liha tuotetaan.  Jos se loputon teurastaminen ja eläinten kärsimys tulisi joka päivä silmille, niin aika harva varsinkaan nykyään empatialtaan herkistynyt kuluttaja kestäisi sitä. Myönnän tämän, vaikka olen itsekin sekasyöjä. Syön tosin mieluummin riistanlihaa ja luomulihaa ihan terveyssyistäkin. 

Vierailija
4/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikillahan naita epajohdonmukaisuuksia on... Syodaan vaan luomua, mutta poltetaan tupakkaa. Ollaan muka niin ekohippeja, mutta reissataan lentaen koko ajan. Ollaan zerowaste, mutta ostetaan Hennesilta vaatteet. Kasvissyojina ostetaan turkiksia/nahkatuotteita jne. Vegaanjna maistellaan elainperaisia tuotteita kun silta tuntuu. Ja lista on loputon. Koskaan ei voi tehda mitaan taydellisesti, joten paras vaan tehda niinkun itsesta tuntuu ja olla huutelematta/tuomitsematta muita.

Vierailija
5/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, että missä tuotantoeläimet elävät helvetillisissä olosuhteissa, niin ilmiannetaan kyseinen paikka viranomaisille kun et itse ole sitä tajunnut tehdä.

Vierailija
6/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, että missä tuotantoeläimet elävät helvetillisissä olosuhteissa, niin ilmiannetaan kyseinen paikka viranomaisille kun et itse ole sitä tajunnut tehdä.

Laitetaan sinut vaikka emakkoporsaan porsimishäkkiin, jossa et voi kääntyä (sika). Teetetään sinulla joka vuosi uusi vauva, joka riistetään sinulta ja viedään tapettavaksi ja maito annetaan toiselle lajille (nauta). Tai laitetaan kaikki ihmispoikavauvat elävänä silppuriin (munkntakanojen kukkotiput). Kasvatetaan lihaskimpuiksi jalostettuja vauvoja hallissa 10000 vauvan laumoina ja pidetään valoja päällä 20 tuntia vuorokaudessa, kuulauden päästö kaikki ripustetaan jaloista roikkumaan ja lasketaan veret (broileri). Kasvatetaan ihmisiä ja tapetaan tukehduttamalla (kalat).

Jokapäiväistä eläintuotantoa. Ei kuulosta yhtään helvetiltä, eihän?

Vierailija
7/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se yleensä on, ja olen siis itsekin sekasyöjä. Pyrin koko ajan vähentämään eläinkunnan tuotteiden käyttöä, ja olen esim siirtynyt päivittäisestä liharuuasta siihen että kerran kuussa ostan riistaa. Kananmunat ostan tutulta jolla pihalla kanoja (10 kpl) ja hunajan toiselta kaverilta jolla 3 mehiläispesää. Maitotuotteiden kanssa on hankalaa, kun en haluaisi kokonaan luopua esim parmesanista, mutta määriä olen tässäkin vähentänyt.

En vastusta eläinkunnan tuotteiden käyttöä sinänsä, mutta sen pitäisi olla kestävällä tasolla ympäristön kannalta ja eläinten kohtelu parempaa kuin tehotuotannossa. Ei kukaan esim hyväksyisi jos koiria kohdeltaisiin samoin kuin sikoja (ovat yhtä älykkäitä). Parasta olisi jos tuotantoa vähennettäisiin niin että eläimiä voitaisiin kohdella paremmin, tietysti tämä vaikuttaisi hintoihin. Mutta harvassa ovat ihmiset jotka eivät pärjäisi reippaasti pienemmälläkin määrällä lihaa, maitoa yms.

Vierailija
8/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä keskustelu on näin kärjistynyttä. Kaikille suositellaan nykyään ruokavaliota jossa lihaa syötäisiin vähän esim. noin kerran viikossa. Kalaa ja kanaa vähän enemmän jne. Jos jokainen lihansyöjä söisi lihaa vähän vähemmän ja kokeilisi edes jotain kasvisruokaa, niin se olisi jo hyvä. Itse olen allergian takia wanna be vegetaristi, mutta punaisen lihan olen jättänyt pois jo parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
9/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ota ap lääkkeet ensin.

Vierailija
10/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä keskustelu on näin kärjistynyttä. Kaikille suositellaan nykyään ruokavaliota jossa lihaa syötäisiin vähän esim. noin kerran viikossa. Kalaa ja kanaa vähän enemmän jne. Jos jokainen lihansyöjä söisi lihaa vähän vähemmän ja kokeilisi edes jotain kasvisruokaa, niin se olisi jo hyvä. Itse olen allergian takia wanna be vegetaristi, mutta punaisen lihan olen jättänyt pois jo parikymmentä vuotta sitten.

Kerran viikossa? Vissiin joo jos teet jotain akateemista höttöhommaa.

Vierailija
11/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys menee edelle. Tarvin lihaa, joten syön sitä. Joisin myös vettä vaikka se aiheuttaisi kärsimystä eläimille. Eläinrääkkäys muodossa hakattu koira puolestaan on turhaa kärsimystä. Siinä ero.

Syön lihaa kuitenkin vain sen mitä tarvin, en ylenpalttisesti. Lisäksi valitsen muuta kuin tehotuotettua mahdollisuuksien mukaan. Riistaa ja paikallisten pientilojen lihaa, poroa myös.

Vierailija
12/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kaivat ojia lapiolla? 😂😂😂 Taidat kaivaa vain nenääsi Kelan maksamalla sohvalla.

Vierailija
13/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot kuluttavat enemmän energiaa kuin mikään muu kehon osa. Siksi akateemiset ovat hoikkia ja duunaripersut läskejä.

Vierailija
14/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kaivat ojia lapiolla? 😂😂😂 Taidat kaivaa vain nenääsi Kelan maksamalla sohvalla.

Kaivan. Muuta kysyttävää?

Vierailija
15/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihantuotannosta pitäisi poistaa tuet, niin se olisi niin kallista kun sen kuuluisikin olla. Silloin ihmisillä olisi olisi varaa syödä lihaa vain silloin tällöin. Nykyiselläänhän valtio tukee lihantuotantoa hillittömästi. Maataloustuet ovat budjetista suurin piirtein saman verran kuin työmarkkinatuki.

Vierailija
16/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot kuluttavat enemmän energiaa kuin mikään muu kehon osa. Siksi akateemiset ovat hoikkia ja duunaripersut läskejä.

Laatu laatu laatunen. Kaikki "aivotyö" ei ole automaattisesti laadukasta. Olen opiskellut yliopistotutkinnot mutta teen duunarihommaa tällä hetkellä. Oma puntarini sanoo, että aika suuri osa ns. aivotyöstä on vain narsistisia aivopieruja. Vähemmän näin teknillisillä aloilla, todellakin enemmän näin humanisisilla ja taiteellisilla aloilla.

Vierailija
17/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että uskotaan tuotantoeläimille olevan hyvät oltavat.

Totuus on, että on hyviä tiloja ja huonoja tiloja. Ja lajienkin välillä varmasti vaihtelee olot.

Jos aloituksessa on kyse siitä, että Ylipäänsä eläimen kasvattaminen ruuaksi tai suurina määrinä on väärin, niin siihen en ota kantaa.

Olen itse käynyt maatilalla, jossa lehmät elelivät tosi hyvin. Niillä oli iso pihatto, paljon tilaa, pääsivät ulos ja näyttivät tyytyväisiltä. Saivat tehdä mitä lystäävät.

Sitten on näitä huonompia... Esim. Ruuaksi kasvatetuista ja noista olen kuullut vain huonoa. Ota tästä selvää. Pitäisi tietää jokainen tila erikseen, mistä ruoka tulee.

Helpompaa on vaan luottaa siihen, että "kai nää jonkun fiksun standardin mukaan on kasvatettu".

Vierailija
18/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä kurnii vatsassa ja jotain pitää syödä. Liha on hyvää ja siitä lähtee nälkä. Muuta perustelua minä en ainakaan lihansyönnille tarvitse.

Vierailija
19/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#18 korjaa

*ruuaksi kasvatetuista KANOISTA

Vierailija
20/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihantuotannosta pitäisi poistaa tuet, niin se olisi niin kallista kun sen kuuluisikin olla. Silloin ihmisillä olisi olisi varaa syödä lihaa vain silloin tällöin. Nykyiselläänhän valtio tukee lihantuotantoa hillittömästi. Maataloustuet ovat budjetista suurin piirtein saman verran kuin työmarkkinatuki.

Sekundaihmiset ovat myös aika kalliita. Silti vain luukulle ilmoittautuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi