Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketipinor nukkumiseen? Kokemuksia?

Vierailija
16.10.2019 |

Kaipaan siis kokemuksia unettomuuteen, en lässytystä miten kaurapuurolla nukahtaa tai tieteellisiä tutkimuksia lääkkeiden vaaroista, kiitos.

Otin yhden tabletin viime viikolla ja sain niin hirveitä painajaisia että en tiedä uskallanko ottaa enää. No siis kyllähän mä nukuin koko yön ja olin seuraavana päivänä virkeä, mutta unet oli ihan jäätäviä... Muille tullut painajaisia ja meneekö ne ohi?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor on oiva lääke  nukkumiseen. Sitä ei kannata ottaa puolikasta enempää.muuten nukut kellon ympäri.  Se on myös sikäli hyvä lääke ettei siihen jäää koukkkuun

Käytän annostuksella 150mg lyhytvaikutteista yöksi, tällä nukun hyvin 8-9h, enkä ole tokkurainen yhtään... Mulla toimii lyhytvaikutteinen paremmin kuin pitkä. 

Tuttu puolestaan ei sietänyt Ketipinoria lainkaan, tärisi öisin ja näki hirveitä unia. Mulla ei mitään tuollaista. 

Vierailija
42/43 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jollei ole muita diagnooseja mihin tarvii. Annos nousee helposti ajan kanssa huimiin määriin. Ei ole kestävä ratkaisu.

Maksatko mieluummin mun sairaslomia? En nimittäin nuku käytännössä lainkaan ilman lääkkeitä, mutta töissä pitäisi jaksaa käydä. Ja usko mua, kaikki on tutkittu ja kokeiltu, lopulta lääkärit totesivat, että lääkkeillä mennään ja piste. Nyt kun sopiva, joskin melko korkea, annostus on löytynyt, nukun hyvin ja jaksan päivisin. Käyn säännöllisesti parin vuoden välein labroissa ketiapiinin haittojen seuraamiseksi. Tähän mennessä kaikki vihreällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kovaa kamaa. Ketipinor on mahdollistanut minulle hyväpalkkaisessa päivätyössä pärjäämisen, kun pysyy unirytmi järkevänä. Minulla on kyllä kova toleranssikin ketiapiiniin ja sen kehittyminen kestää pitkään. Jotkut saavat itsemurha-ajatuksia ketiapiinista. Epämukavin kokemani sivuvaikutus on varmaan tukehtumisen tunne, vaikka henki oikeasti kulkee. Tätä ei onneksi ole enää nykyisellä 200 milligramman annoksella.