Ketipinor nukkumiseen? Kokemuksia?
Kaipaan siis kokemuksia unettomuuteen, en lässytystä miten kaurapuurolla nukahtaa tai tieteellisiä tutkimuksia lääkkeiden vaaroista, kiitos.
Otin yhden tabletin viime viikolla ja sain niin hirveitä painajaisia että en tiedä uskallanko ottaa enää. No siis kyllähän mä nukuin koko yön ja olin seuraavana päivänä virkeä, mutta unet oli ihan jäätäviä... Muille tullut painajaisia ja meneekö ne ohi?
Kommentit (43)
Mitä pitemmälle ketju menee, niin sitä helpommin lähtee taas ratti käsistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin sinuna puolikkaan.
Voi olla että painajaiset ei liity lääkkeeseen, vaan sattuivat vain tulemaan juuri silloin kun otit lääkettä.Ja muista, että liian hyvä lääke (kuten lääke joka auttaa nukkumaan sikeästi ja olemaan skarppi seuraavana päivänä) on liian hyvä. Toisin sanoen, et ehkä pääse siitä enää koskaan eroon, sillä kuka enää haluaisi nukkua huonosti ja olla väsynyt seuraavana päivänä? Älä jää koukkuun.
Luultavasti unen saantiin kirjoitetaan vain 25mg tbl, joita voi ottaa 1- 2 tarpeen mukaan. Tbl on äärimmäisen pieni ja kupera kova, ilman jakouraa joten sitä ei voi puolittaa tai on tosi vaikeaa puolittaa tbl kiljotiinillakin.
Ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja voi olla että moni saa avun kun käyttää usean päivän ajan. Se tbl kannattaa ottaa riittävän aikaisin illalla, eikä vasta nukkumaan mennessä.
Sen voi puolittaa. Riittävän hyvä veitsi, tarkka silmä näkemään täsmällisen keskikohdan, päättäväinen survaisu ja voilaa.... yksi on kaksi.
Mutta joo, ihan liian vaikeaa. Huonoa pilleridisainia.
Otinpa nyt sitten puolikkaan tänään ja kokeilen vielä. Mirtazapinia joskus käytin myös, olin yleensä koomassa seuraavan päiväkin. Ihan melatoniinilla menty tähän asti mutta ei auta enää. Ehkä painajaiset tuli siitä kun luin lääkkeen olevan skitsofrenialääke ja kauhistuin asiaa, yällä näin unia joissa olin seonnut. 😁
Ketipinor on oiva lääke nukkumiseen. Sitä ei kannata ottaa puolikasta enempää.muuten nukut kellon ympäri. Se on myös sikäli hyvä lääke ettei siihen jäää koukkkuun
Otin yhden tabletin ja nukuin. Seuraavana aamuna olin kuin zombie, hoipuin ja tajunnan taso oli ehkä 70 %. Kauhea tunne. Hellaan menivät loput. Melatoniiniin olen turvautunut ja toimii joten kuten.
Ketipinor 25mg on palauttanut uneni.Olin kärsinyt pitkään aamuyön heräilyistä.Olen ottanut 2 kertaa 50mg ja nähnyt molemmilla kerroilla painajaisia.25mg on minulle oikea annostus.
Voi toimia tai sitten ei toimi, minulla ei toiminut yhtään.
Lääkäri määräsi unettomuuteen ketipinoria, vuorotyötä tekevälle ei sopinut. Kun otin illalla puolikkaan (12.5mg) tabletin, pää oli aamulla täynnä puuroa. Hyvä ettei kuola valunut töissä, en kyennyt tekemään töitä kun aivot eivät totelleet ollenkaan.
Pitkän vääntämisen jälkeen sain reseptin Doxepiiniin - uni tulee kohtuullisessa ajassa, jos herään yöllä niin saan vielä unen päästä kiinni ja se tärkein: uskallan ajaa autolla töihin ja pää toimii. Miksei tuota selkeästi vähähaittaisempaa lääkettä anneta testiin herkemmin?
Minulla ketipinor aiheutti painajaisia ja unissakävelyä, ei jatkoon. Melkein Jaakkima mahdolliset lääkkeet kokeilleena Tenox on paras minulle. Dirmix nukutti, mutta sai jotenkin sekavan olon seuraavaksi päiväksi.
Alussa näyttää paljon unia, ajan myötä unet tasaantuvat ja lääkkeen tehokin heikkenee.
Ihan paras nukahtamiseen kombona 5mg melatoniinia, ketiä 200mg ja olantsapiinia 5mg.
En tajua lääkäreitä, jotka määrää psykoosilääkkeitä unettomuuteen. Täysin ammattitaidotonta hommaa. Sitä ei ole Suomessa hyväksytty siihen käyttöön, eikä ole tutkimuksia siitä, mitä se aiheuttaa pitkäaikaisessa käytössä. Menettääkö ihminen luontaisen kyvyn nukahtaa?
Kärsin itsekin aamuyön valvomisesta, mutta tuota en ota, vaikka sitä minulle määrättäisiin.
Eikö Ketipinor aiheuta painonnousua ? No eihän se kaikille niin vaikuta tai haittaakaan.
Itse sain ihon kutinaan Ataraxia. Heräsin siis raapimaan joka aamuyö ja yöunet jäi liian lyhyiksi. Atarax auttoi kutinaan ja sillä on muutenkin unettava vaikutus, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ketipinor aiheuta painonnousua ? No eihän se kaikille niin vaikuta tai haittaakaan.
Itse sain ihon kutinaan Ataraxia. Heräsin siis raapimaan joka aamuyö ja yöunet jäi liian lyhyiksi. Atarax auttoi kutinaan ja sillä on muutenkin unettava vaikutus, suosittelen.
Mulla ainakin myös atarax pitää painoa ylhäällä. Lopetin ja kolmessa päivässä alkoi vaatteet taas tuntumaan normaaleilta eikä tee mieli mussuttaa vähän väliä jotain.
Olen käyttänyt vuosia ja tykkään. Unet kyllä aika levottomia ja välillä ahdistaviakin.
Mulla Ketipinor on auttanut nukkumiseen hyvin, ei ole ollut sivuvaikutuksia (normaalit unet, normaali virkeys herättyäni).
Joillain tulee melatoniinista painajaisia. Jokaisella omanlaisensa aivokemia. Itse en onneksi tarvitse lääkkeitä. Minulla ei toimi ei unilääkkeet ei kipulääkkeet.
Nukahdan jos nukuttaa tai sitten ei vahvemmatkaan lääkkeet auta. Onneksi ei ole kipuja usein. Viisauden hamaan poiston jälkeen ei toiminut panacod yhtään. Kerran olin sairaalassa kivuissa pahan vatsataudin takia eikä opiaatit auttaneet. Onneksi olen terve enkä tarvi lääkkeitä. Muuten olisin kusessa
Ei kannata jollei ole muita diagnooseja mihin tarvii. Annos nousee helposti ajan kanssa huimiin määriin. Ei ole kestävä ratkaisu.
Käytän myös Imovanea, mutta sitä ei voi ottaa kovin usein, koska toleranssi tulee todella nopeasti. Myös Xanoria joskus käyttänyt, mutta sitähän lääkärit eivät tykkää määrätä kun on niiiiiiin koukuttava ja haitallinen, muka. Mutta se onkin enemmänkin ahdistukseen.