Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö joka päivä lihaa?

Vierailija
16.10.2019 |

Kysymys otsikossa. Meillä kyllä syödään joka päivä, tai no joskus harvoin kanaa. Tuntuu ettei muuten tuu täyteen, jos ei aterialla oo lihaa. :) kasviksia toki myös, mutta lisukkeena.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kana on lihaa :D

Niin minustakin, samoin kuten kalkkuna!

Vierailija
42/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi viikossa broileria, muutama kerta vuodessa poroa (miehellä omat porot). Muuten ei ja itse en syö punaista lihaa ollenkaan. Lapsista kukaan ei juo maitoa ja kuopus täysin maidoton, käytetään paljon maidottomia tuotteita. Lapsia viisi ikähaarukassa 1,5v-16v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tai kaksi viikossa broileria, muutama kerta vuodessa poroa (miehellä omat porot). Muuten ei ja itse en syö punaista lihaa ollenkaan. Lapsista kukaan ei juo maitoa ja kuopus täysin maidoton, käytetään paljon maidottomia tuotteita. Lapsia viisi ikähaarukassa 1,5v-16v.

Käytättekö jotain korvikkeita? Jos, niin miksi?

Vierailija
44/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jos lihaa ei ole pääaterialla niin ainakin leikkeleissä tai piirakoissa.

Siis teillä on aterian lisäksi vielä leikkeleitä ja piirakoita? Aika tukevaa meininkiä.

Mitä höpötät? Ihan normaalia tuo on.

Normaalia? Ruuan lisäksi pöydässä samaan aikaan vielä jotain leikkeleitä ja piirakoita? Jossain joulupöydässä ehkä, mutta joka päivä tavallisella aterialla? Ei ole normaalia.[/quote

Toisille tuo on ihan normaalia. Kyllä mä laitan leivälle mielellään juustoa tai kinkkua ruoasta riippuen. Tosin syön leipää aterialla vain, jos ruokana on puuroa tai keittoa. Ja luulen, että kirjoittaja tarkoitti päivän muita aterioita, joilla sit syödään leikkeleitä ja piirakoita.

Minusta sitä lämmintä ruokaa tulee olla sen verran iso annos että ei ole tarvetta syödä leipää vielä sen ohella. On sitten eri asia syödä kinkkua, juustoa tai leikemakkaraa ruisleivän tai patongin kanssa kun keittää aamuteetä tai iltapäiväkahvit. Silloin syö kunnollisen voileivän mahdollisen makean pullan sijasta.

Vierailija
45/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen päivä, tänään 20 päivää raakakypsytettyä nautaa. Sääliksi käy lihatta kasvatettuja ja heidän puutteelliseksi jäänyttä keskushermostoaan.

Oletteko muuten huomanneet kuinka ahdistuneita, vihaisia ja fanaattisia vegaanit ovat?

Sinä vaikutat levolliselta, ystävälliseltä ja sallivalta. Not.

Vierailija
46/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha= nisäkkäät, linnut, kalat, ravut ym.

Vierailija
47/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuopus juo halutessaan kauramaitoa, sillä on muuten aika vähäruokainen ja siinä nyt on lisättyä kalsiumia. Ruoanlaitossa käytän paljon kookosmaitoa. Maidotonta jäätelöä saatan ostaa tai toisinaan maidotonta "juustoa" vaikkapa pizzaan. Onko ne sitten korvikkeita, en tiedä.

Lihan sijaan syödään tosi paljon palkokasveja. Tofua en ole koskaan ostanut ja soijarouheet Yms. On pahoja. Joskus ostan Oumphia tai Quornia jos tehdään vaikka tortilloja tms. Vaihtelu on aina kivaa :) Ilmankin kyllä pärjää hyvin.

Vierailija
48/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teillä on aterian lisäksi vielä leikkeleitä ja piirakoita? Aika tukevaa meininkiä.

Normaalia? Ruuan lisäksi pöydässä samaan aikaan vielä jotain leikkeleitä ja piirakoita? Jossain joulupöydässä ehkä, mutta joka päivä tavallisella aterialla? Ei ole normaalia.[/quote

Toisille tuo on ihan normaalia. Kyllä mä laitan leivälle mielellään juustoa tai kinkkua ruoasta riippuen. Tosin syön leipää aterialla vain, jos ruokana on puuroa tai keittoa. Ja luulen, että kirjoittaja tarkoitti päivän muita aterioita, joilla sit syödään leikkeleitä ja piirakoita.

Minusta sitä lämmintä ruokaa tulee olla sen verran iso annos että ei ole tarvetta syödä leipää vielä sen ohella. On sitten eri asia syödä kinkkua, juustoa tai leikemakkaraa ruisleivän tai patongin kanssa kun keittää aamuteetä tai iltapäiväkahvit. Silloin syö kunnollisen voileivän mahdollisen makean pullan sijasta.

Ruokaa ei tarvita isoa annosta, jos sisältö on oikea.

Vierailija
49/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa ei tarvita isoa annosta, jos sisältö on oikea.

Tarkoitan sitä että lämmintä ruokaa vaikkapa lihamakaronilaatikkoa sen verran paljon että sen lisäksi ei tarvitse syödä vielä leipää.

Vierailija
50/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa ja vielä vähemmän on kalaan. Makaronia n. 30 senttiä/pussi.

Vierailija
51/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuopus juo halutessaan kauramaitoa, sillä on muuten aika vähäruokainen ja siinä nyt on lisättyä kalsiumia. Ruoanlaitossa käytän paljon kookosmaitoa. Maidotonta jäätelöä saatan ostaa tai toisinaan maidotonta "juustoa" vaikkapa pizzaan. Onko ne sitten korvikkeita, en tiedä.

Lihan sijaan syödään tosi paljon palkokasveja. Tofua en ole koskaan ostanut ja soijarouheet Yms. On pahoja. Joskus ostan Oumphia tai Quornia jos tehdään vaikka tortilloja tms. Vaihtelu on aina kivaa :) Ilmankin kyllä pärjää hyvin.

Okei, käytätte korvikkeita.  Maidotonta juustoahan ei edes ole.

Oikea ruoka on teillä pannassa?

Vierailija
52/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kalaa, mutta en lihaa muuten. En muista koska olisin viimeksi syönyt lihaa. Ehkä joskus 9 vuotta sitten. Maitotuotteita käytän silti. 

Vierailija
53/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paleo-ruokavalion mukaisesti, ja kyllä lihaa jossain muodossa tulee syötyä päivittäin. Lihansyönti nyt ei sinänsä ole mikään itsetarkoitus, vaan mahdollisimman luonnonmukainen ruoka. Mutta en kuitenkaan usko hetkeäkään, että puhdas kasvisruokavalio olisi ihmiselle hyväksi. 

Vierailija
54/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Yritän syödä kaikkea ruokaympyrästä joka päivä. Ei jaksa muuten.

Vierailija
55/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, käytätte korvikkeita.  Maidotonta juustoahan ei edes ole.

Oikea ruoka on teillä pannassa?

Mm miten sen ottaa. Kaikki kasvikset, juurekset ja vihannekset tuotetaan itse (paitsi jos joskus haluttaa eksoottisempaa hedelmää, vaikkapa tuoretta ananasta), munat tulevat omasta kanalasta, marjat kerätään ja säilötään, tarkoitus on nyt keväällä laittaa omat kalkkunat jottei tarvitse ostaa edes sitä broileria. Kalaa syödään vain jos se saadaan itse kalastettua.

Kaupasta ei osteta keksejä, muroja, limppareita, sokerijogurttia, eineksiä... Siihen nähden näen kohtuullisena, jos muutaman kerran vuodessa ostan pussillisen Oumphia tai Quornia pakastimeen :) Tai juuston tilalle jotain vastaavaa, jotta kuopuskin voi syödä pizzaa. Moni lapsiperhe syö sen lihansa tai maitonsa varmaan ajattelematta asiaa kummemmin, luulen että meillä ruokavalio on kohtuullisen terveellinen ja tiedetään mistä ruoka tulee.

Vuohi olisi kätevä pihaan kyllä, tällä hetkellä vain aika ei riitä. Vai mikä sinusta olisi maitoallergiselle oikeampi vaihtoehto? Juottaisit maitoa ja toivoisit parasta?

Vierailija
56/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan- ja kalanlihaa syön päivittäin. Jossus myös possua.

57/57 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistu jokapäivä, mutta ehkä kolmesti viikossa.

Joskus vedän vaan pelkkää riisii tai spagettia tai juustopizzaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan