Syöttekö joka päivä lihaa?
Kysymys otsikossa. Meillä kyllä syödään joka päivä, tai no joskus harvoin kanaa. Tuntuu ettei muuten tuu täyteen, jos ei aterialla oo lihaa. :) kasviksia toki myös, mutta lisukkeena.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen päivä, tänään 20 päivää raakakypsytettyä nautaa. Sääliksi käy lihatta kasvatettuja ja heidän puutteelliseksi jäänyttä keskushermostoaan.
Oletteko muuten huomanneet kuinka ahdistuneita, vihaisia ja fanaattisia vegaanit ovat?
Olen kyllä huomannut saman, mutta karppaajien keskuudessa. Niille kasvisruoka on melkein murhayritys.
Sulla ei siis ole tietoa, mitä karppaajat syövät.
En ole ajatellut asiaa, mutta luultavasti. Pääruoassa ei aina ole lihaa, kuten ei tänäänkään, mutta leikkeleitä sitten tulee syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos lihaa ei ole pääaterialla niin ainakin leikkeleissä tai piirakoissa.
Siis teillä on aterian lisäksi vielä leikkeleitä ja piirakoita? Aika tukevaa meininkiä.
Mitä höpötät? Ihan normaalia tuo on.
Normaalia? Ruuan lisäksi pöydässä samaan aikaan vielä jotain leikkeleitä ja piirakoita? Jossain joulupöydässä ehkä, mutta joka päivä tavallisella aterialla? Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on aterian lisäksi vielä leikkeleitä ja piirakoita? Aika tukevaa meininkiä.
Normaalia? Ruuan lisäksi pöydässä samaan aikaan vielä jotain leikkeleitä ja piirakoita? Jossain joulupöydässä ehkä, mutta joka päivä tavallisella aterialla? Ei ole normaalia.[/quote
Toisille tuo on ihan normaalia. Kyllä mä laitan leivälle mielellään juustoa tai kinkkua ruoasta riippuen. Tosin syön leipää aterialla vain, jos ruokana on puuroa tai keittoa. Ja luulen, että kirjoittaja tarkoitti päivän muita aterioita, joilla sit syödään leikkeleitä ja piirakoita.
Lähes joka päivä. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan syö. Tuohan on aivan hassun vanhanaikainen käsitys ettei muka tulisi täyteen jos ei syö lihaa. Eikö edes kalaruoka ole vaihtoehto? Syön lihaa n. kerran viikossa.
Täyteen ei kannata syödä, oli ruoka sitten mitä tahansa. Tosin lihalla ja rasvalla saa kylläisyyden, jota ei kasviksilla saa.
Etkö tiedä vai tajua, että kasvisruokiin täytyy laittaa paljon rasvaa (minä käytän voita ja oliiviöljyä) että se pitää nälän loitolla? Tekemissäni kasvisruuissa on taatusti enemmän kaloreita kuin perusmakkarakeitossa tai pihvissä, koska laitan sitä rasvaa todella runsaasti niihin (saan vähintään puolet energiastani rasvasta). En ole täysin kasvissyöjä, sillä syön kaloja ja joskus saatan ostaa grilliltä porilaisen. Ja teen ruumiillista työtä ulkona vuoden ympäri ja jaksan tehdä sitä työtä hyvin noilla erittäin rasvaisilla kasvisruuilla, siellä kyllä näkee erittäin laiskaa ja aikaansaamatonta paksua lihansyöjää työtä yrittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan ne ihmiset paisuvat. Hyvä vain, kuolevat nuorempina.
Pyrin pitämään yhden kasvisruokapäivän viikossa ja yritän syödä kotimaisia marjoja joka päivä.
Lihaa (kanaa) syön ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Punaista lihaa en syö muuten ollenkaan paitsi verilettuja tulee joskus syötyä raudan takia.
Kananmunia syön päivittäin, maitotuotteita en käytä.
Kalaa syön n. kerran viikossa. Muuten elelen kasvisruokavaliolla.
N24
Vierailija kirjoitti:
Lihaa (kanaa) syön ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Punaista lihaa en syö muuten ollenkaan paitsi verilettuja tulee joskus syötyä raudan takia.
Kananmunia syön päivittäin, maitotuotteita en käytä.
Kalaa syön n. kerran viikossa. Muuten elelen kasvisruokavaliolla.
N24
Jos syöt einesverilettuja, niin et niistä rautaa saa. Etkä kyllä muutakaan ravintoa.
En syö edes joka päivä, sehän olisi oikein luksusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä piirakat on normaaleja ruualla?
En syö. Nyt on esim lihaton lokakuu menossa, saatan jatkaa tapojeni mukaan marraskuunkin.
Muutoin lihaa eli kalaa pari, kolme kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En syö edes joka päivä, sehän olisi oikein luksusta!
Kuinka niin?
Perheessä 3 teiniä niin lihaa menee päivittäin aika paljon. Ja tosiaan myös leikkeleitä ja maitoakin 5 litraa/ pv.
En syö; jäin miettimään, että miksi oikeastaan söisin. - Olen onnekas, koska voin syödä monesti hyvän, ellen erinomaisen kasvisruoka vaihoehdon työpaikallani. (Sinkkuna on tylsää kokata vain ja ainoastaan itselle) Mutta kokonaan en ole halunnut ryhtyä kasvissyöjäksi. Syynä yksinkertaisesi se, että perussairauteni rajoittaa, niin paljon ruokavaliotani, että en halua itse rajata siä yhään enempää, mitä on sairauteni kannalta välttämätönä ja ehdototna.
Olen hyvillänisiitä, että ruokavaliota rajoittavia sairauksia ymmärretään nykyään paljon paremmin kuin joskus 1970 ja 80 luvuilla. Toisinaan koen itse kiusallisena sen, etä saa aina katsoa ja valppaana mitä voin valita syöäväkseni.
Tai jos tiukkaa, miksi olen ni-in nirso kun en syö sitä tai tuota. Mahdollisuuksien mukaan pyrin siihen, ettei kenellekään muulle aiheutuisi ylimääräisä vaivaa "rajoitteistani." Samalla yritäen välttää etten saarnaisi ja paasaisi vaan rauhallisesti ja ymmärretävästi ainastaan kerron, miten laitani on.
- Joskus näet hirvittää nämä kanssa ihmiset jotka haksahavat milloin mihinkin ruoka tai dietti trendiin (josta ei omassa sairauksissani ole kyse) - haluten kertoa ja esitelmöidä siitä kaikille, jotka näyttävät sille, että saattaisivat kuunnella. Mutta ehdottomasti myös silloin kun heitä ei oikeastaan kiinnosa kuulla yhään enempää kuin mitä on mahd. välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä 3 teiniä niin lihaa menee päivittäin aika paljon. Ja tosiaan myös leikkeleitä ja maitoakin 5 litraa/ pv.
Ihan käsittämätöntä tuo maidon määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä tuo maidon määrä.
No se on tietenkin sitä rasvatonta. Sitähän saa kittaa litratolkulla eikä kylläisyyttä nää.
Kasvisruoka täyttää mahaa, mahalaukku venyy ja paukkuu, turvottaa, mutta kylläiseksi ei tule. Liha ja kananmuna tuo kylläisyyden tunteen jo pienelläkin annoksella.