Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö Triplaan asiakkaita? Asiantuntija: ”Solmu­kohta­harha” voi koitua kauppa­keskuksen kohtaloksi

Vierailija
16.10.2019 |

Tutkija toteaa olevansa enemmän huolissaan kauppakeskusten keskinäisestä kilpailusta kuin niiden vaikutuksesta Helsingin kadunvarsiliikkeisiin.

– Kauppakeskukset ovat klooneja toinen toisillensa, ne ovat sisällöltään samanlaisia, hän sanoo.

REDIN kauppakeskuksen risuinen alku on Santasalon mukaan mahdollinen myös Pasilassa. Triplaa kuitenkin auttaa se, että sen ympärillä asuu lähtökohtaisesti enemmän ihmisiä kuin Kalasatamassa.

Pasilan historiasta löytyy myös toinen ostoskeskus, jonka kohtaloa Santasalo pelkää Triplalle. Pasilan vanhalla asemalla aukesi kolmisenkymmentä vuotta sitten ostoskeskus, joka ei koskaan menestynyt.

Santasalon mukaan silloin laskettiin, että Pasilan asemalla vaihtaa junaa 40 000 ihmistä vuorokaudessa. Se ei kuitenkaan koskaan konkretisoitunut aseman liikkeiden asiakkaiksi.

– Siinä oli pieni K-Market, joka ei sekään tahtonut pärjätä, koska se palveli käytännössä pasilalaisia. Ne eivät yksin riittäneet elättämään sitä.

– Se on tietynlainen harha, että jos meillä on hirveästi junanvaihtajia, että ne jäisivät sitten asioimaan. Kyllä siinä paikassa pitää olla mielenkiintoa huomattavasti enemmän.

Kommentit (342)

Vierailija
161/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukana on ne ajat kun koko perheen voimin mentiin uutta ostoskeskusta katsomaan. Tuo Triplan H&M, Clas Ohlson, Cubus ja 200 muuta tuttua liikettä on jo nähty. Eikä avajaisissa jaeta ämpäreitä!

Ne virolaiset vaatefirmat jotka Triplaan tulevat, myyvät samaa kamaa Tallinnassa halvemmalla.

missä ovat:

Stradivarius

Bull&bear

River Island

Vierailija
162/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on HENKKAMAUKKA..sieltä kaiken saa

Nuoret Vanhat muodikkaat....H/M ei maksa vuokraa triplaan, mutta voitot menee veroparatiisiin.

Työllistää nuoret 0 sopparilla!!!

Tää on tosi tarina:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Triplassa on sellaista jota ei voi tilata netistä?

Vierailija
164/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka se surffauskeskus ja siellä oli vielä joku rantalentopallopaikkakin. Hiekkaa on tuotu tonneittain ja lämpötila ympäri vuoden 26 astetta. 

Vierailija
165/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovityskopit ilman, että tarvitsee odottaa postipaketteja kotiin ja palautella niitä.

Ihmisten ilmoilla olemista, ilman ainaista kotona nyhjöttämistä netin edessä. Kaupoissa kiertelyä ja kavereiden kanssa hengailua muualla kuin omassa kodissa.

Vierailija
166/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne mennä vaikka juopottelemaan niihin ravintoloihin :D. Mä ainakin aion testata mahdollisimman monia niistä. 

Vierailija
167/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten kertoo nykyajasta, demokratiasta ja journalismista, että yhden kauppakeskuksen avajaisia hehkutetaan valtakunnan päätiedotusvälineissä? 

Ihmiset lukee ja kuuntelee uutisista vain sen, että avataan ostoskeskus johon tulee Henkka ja Maukka. Oikeasti niissä uutisissa kerrotaan myös uudesta asemasta, josta tulee suomen suurin joukkoliikennepaikka ja yli satatuhatta ihmistä kulkee aseman läpi päivittäin. nämä ovat sitä arkiliikennettä. Lisäksi tapahtumavierailijoita (Messukeskus, Hartwall areena), turisteja ja kaukojunien vaihtajia ym. Pelkästä halparättiostarista ei ole kyse. 

Ei se läpikulkuliikenne kamalasti asiakkaita tuo. Matkusta paljon Tikkurilan aseman läpi lentokentälle ja sieltä pois, mutta Tikkurilan ostarissa hengailen vain kun olen tulossa lennolta pois. Ja silloinkin käyn joko syömässä tai ostan S-marketista eväät tai jään kaljalle. En keksi mitään järjellistä syytä käydä kaupoilla jos olen menossa kaukojunaan. Mieluummin olen vaikka kännykällä kuin shoppailemassa.

Mutta jokunen kaukojunan vaihtaja saattaa käydä Triplassa vaikka sinä et tee niin. Siis toivooko nää vastahankaan väittelijät, että Tripla ei menestyisi? Sehän olisi tosi surullista, koska silloin tuhannet ihmiset menettää työpaikkansa. Harmituksella luin uutisia Redistäkin ja toivon, että siellä lähtisi hommat parempaan suuntaan. 

Kyllä Tripla menestyy ettei se konkurssiin mene. Mutta pitkänmatkalaisia ei kiinnosta kusinen kauppakeskus jossain kusisessa lähiössä. Jokuhan sinne saattaa poiketa ostoksille, mutta kyllä se on ne lähiseudun asukkaat jotka pitävät sitä pystyssä.

Kuvailet Triplaa aivan kuin se olisi jokin räkäinen lähiöostari. :) On siellä kuitenkin esimerkiksi n. 70 kahvilaa/ravintolaa, eli en minä nyt ihan ”kusiseksi kauppakeskukseksi” sitä itse luonnehtisi. Mutta joo, tuskin ne kaukojuniin vaihtavat pitkänmatkalaiset Triplaa tulevat pystyssä pitämään, mutta hyvä lisä asiakaskuntaan hekin.

Ehkä hiukan liioittelin, mutta ei se niin erikoinen ole :) Ulkona syöminen on Suomessa kallista ja oikeastaan kaikki muukin on Suomessa kallista. Ihmiset käyvät kauppakeskuksissa ostamassa välttämättömimmän eivätkä mitään muuta.

Muutenkin hallituksen leikkaukset ostovoimaan tulevat vähentämään ihmisten shoppailuintoa ensi vuonna.

Vierailija
168/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurin häviäjä on kuitenkin Helsingin keskusta. Muistan joskus lapsuudessa saatettiin lauantaina lähteä oikein varta vasten Helsingin keskustaan "shoppailemaan" (ostamaan kaikkea välttämätöntä, vaatteita ym.) ja siellä vietettiin tunteja. Ei tuollaista ole ollut enää vuosikymmeniin...

Vierailija
169/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TALLINNASSA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukana on ne ajat kun koko perheen voimin mentiin uutta ostoskeskusta katsomaan. Tuo Triplan H&M, Clas Ohlson, Cubus ja 200 muuta tuttua liikettä on jo nähty. Eikä avajaisissa jaeta ämpäreitä!

Ne virolaiset vaatefirmat jotka Triplaan tulevat, myyvät samaa kamaa Tallinnassa halvemmalla.

missä ovat:

Stradivarius

Bull&bear

River Island

Eikös River Island ollut joskus Itiksessä? Mielestäni ostin joskus nahkatakin sieltä. 

Mutta Triplaan tulee myös se Fame-musiikkimuseo. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta:

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/809908-triplan-fame-musiikkim…

Vierailija
170/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen Pasilassa ja kuljen tuosta junalla. Saatan ruokakaupoilla poiketa, Prismassa ja Lidlissä. Muuten tuskin.

Vierailija
171/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuten kertoo nykyajasta, demokratiasta ja journalismista, että yhden kauppakeskuksen avajaisia hehkutetaan valtakunnan päätiedotusvälineissä? 

Ihmiset lukee ja kuuntelee uutisista vain sen, että avataan ostoskeskus johon tulee Henkka ja Maukka. Oikeasti niissä uutisissa kerrotaan myös uudesta asemasta, josta tulee suomen suurin joukkoliikennepaikka ja yli satatuhatta ihmistä kulkee aseman läpi päivittäin. nämä ovat sitä arkiliikennettä. Lisäksi tapahtumavierailijoita (Messukeskus, Hartwall areena), turisteja ja kaukojunien vaihtajia ym. Pelkästä halparättiostarista ei ole kyse. 

Ei se läpikulkuliikenne kamalasti asiakkaita tuo. Matkusta paljon Tikkurilan aseman läpi lentokentälle ja sieltä pois, mutta Tikkurilan ostarissa hengailen vain kun olen tulossa lennolta pois. Ja silloinkin käyn joko syömässä tai ostan S-marketista eväät tai jään kaljalle. En keksi mitään järjellistä syytä käydä kaupoilla jos olen menossa kaukojunaan. Mieluummin olen vaikka kännykällä kuin shoppailemassa.

Mutta jokunen kaukojunan vaihtaja saattaa käydä Triplassa vaikka sinä et tee niin. Siis toivooko nää vastahankaan väittelijät, että Tripla ei menestyisi? Sehän olisi tosi surullista, koska silloin tuhannet ihmiset menettää työpaikkansa. Harmituksella luin uutisia Redistäkin ja toivon, että siellä lähtisi hommat parempaan suuntaan. 

Kyllä Tripla menestyy ettei se konkurssiin mene. Mutta pitkänmatkalaisia ei kiinnosta kusinen kauppakeskus jossain kusisessa lähiössä. Jokuhan sinne saattaa poiketa ostoksille, mutta kyllä se on ne lähiseudun asukkaat jotka pitävät sitä pystyssä.

Kuvailet Triplaa aivan kuin se olisi jokin räkäinen lähiöostari. :) On siellä kuitenkin esimerkiksi n. 70 kahvilaa/ravintolaa, eli en minä nyt ihan ”kusiseksi kauppakeskukseksi” sitä itse luonnehtisi. Mutta joo, tuskin ne kaukojuniin vaihtavat pitkänmatkalaiset Triplaa tulevat pystyssä pitämään, mutta hyvä lisä asiakaskuntaan hekin.

Ehkä hiukan liioittelin, mutta ei se niin erikoinen ole :) Ulkona syöminen on Suomessa kallista ja oikeastaan kaikki muukin on Suomessa kallista. Ihmiset käyvät kauppakeskuksissa ostamassa välttämättömimmän eivätkä mitään muuta.

Muutenkin hallituksen leikkaukset ostovoimaan tulevat vähentämään ihmisten shoppailuintoa ensi vuonna.

Pasilassa on paljon työpaikkoja. Omanikin, joskin olen tehnyt jo vuosia etätöitä. Uskoisin, että lounasaikaan riittää Triplan ravintoloissa asiakkaita, kun ihmiset haluavat vaihtelua. 

Vierailija
172/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasilassa on paljon työpaikkoja. Omanikin, joskin olen tehnyt jo vuosia etätöitä. Uskoisin, että lounasaikaan riittää Triplan ravintoloissa asiakkaita, kun ihmiset haluavat vaihtelua. 

Missä te ennen kävitte syömässä?

Vierailija
173/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Primark avataan? miksi Suomi ei halua ottaa edistysaskelta ja avata pohjoisen ekaa Primarkia, kävijöitä olisi taatusti koska halvat hinnat ja laajat valikoimat

Primark saisi kyllä tulla tänne! TK Maxx olisi myös kiva. En pidä vaateostoksista itse, hirveetä säätämistä aina, mutta TK Maxxissa ja Primarkissa on aina kiva käydä matkoilla. Joka kerta mukaan tarttuu jotain.

Vierailija
174/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplasta tulee suuri menestys. Ihan niin kuin noi liikkeet eivät olisi tehneet laskelmansa. Suurilla ketjuilla nyt on lauma asiantuntijoita ennustamassa kävijämäärät.

Mammat taas ovat näitä urpoja joita höynäytetään aina bisneksissä. Just tuollaisia jotka myyvät osakkeensa pohjilla ja asuvat vuokralla vuosikymmeniä koska "kohta romahtaa". Eli senkin takia se tulee menestymään koska mammat sanoo ettei tule.

Vaatteet ovat keveitä ja helppo kantaa junassa. Ravintoloissa voi syödä ilman että tulee mitään mukaan kannettavaa. Samoin leffassa käynnin kanssa. Prismassa ja sittarissa käy kaikki ne jotka lähellä asuvat. Espoossakin on sittareita todella lähellä toisiaan eikä niitä suljeta eli ei sen kävijämäärän mikään kovin iso tarvitse olla.

Vierailija
175/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te ennen kävitte syömässä?

Itä-Pasilan puolella oli aikoinaan joku kiinalainen ravintola (lähellä Messukeskusta), sitten Pasilan aseman tokassa kerroksessa oli Nelmanni. Länsi-Pasilan puolella taas Windsor vai mikä sen nimi nyt olikaan. Ja Sokos Hotellin Sevilla, mutta se ei ollut aina lounasaikaan auki. Tietty lisäksi oli joku Sodexon vai oliko Amican lounasravintola Tekesin talossa sekä toinen vastaava Windsorin vieressä. Olen siis tehnyt etätöitä jo 7 vuotta eli en osaa sanoa, onko tullut uusia ravintoloita. Veikkaan, että ei ole, koska koko Pasilan alue on ollut yhtä rakennustyömaata. 

Vierailija
176/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on idioottimaista vouhottaa raideliikenteen asiakasmääristä Triplan yhteydessä. Ihminen vaihtaa siellä junaa tai muuten kulkuvälinettä. Siihen yhdistyy useimmiten kiire. Ei nämä ihmiset jää Triplaan sovittamaan uutta talvitakkia tai tekemään viikonlopun ruokaostoksia. Haloo!! Se kauppakeskus elää (jos elää) vain paikallisista tai 9€ lounasruokaa hakevista työläisistä.

Vierailija
177/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa ihan törkeän paljon toi kun noi täysin samat liikkeet on tuolla missä kaikissa muissakin kauppakeskuksissa! Joo joku puolalainen syömishäiriöisille pikkupissiksille tehty vaateketju rumineen ylihintasiin polyesterirääsyineen! Ei kiitos!

N20

Vierailija
178/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka muuttaa asumaan tuohon kohtaan johonkin fcn Triplan uumeniin. Kamalampaa asuinpaikkaa tule heti mieleen. Nimim. Ohimennen töihin

Vierailija
179/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka se surffauskeskus ja siellä oli vielä joku rantalentopallopaikkakin. Hiekkaa on tuotu tonneittain ja lämpötila ympäri vuoden 26 astetta. 

Jotenkin aivan hvetin absurdia. Suomi ilmastonmuutoksen ehkäisyn mallimaa!

Vierailija
180/342 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne työpaikat mihinkään häviäisi. Rahoittajat vaan olisivat kusessa kun vuokria pitäisi laskea niin että ne liikkeet kannattaa pienemmillä kävijämäärillä. Ja niin pieniä kävijämääriä ei tule etteivät ne kannattaisi edes nollavuokrilla.