Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naapureita pitäisi moikata?

Vierailija
15.10.2019 |

Eihän ihmiset kadullakaa moikkaile jotain tuntemattomia niin miksi sitten naapureita pitäisi?? Kuitenkaan ei ole aikomustakaan olla missään tekemisissä niiden naapureiden kanssa niin miksi moikata?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan :)

Vierailija
2/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme ole sivistymättömiä? Ihmisten kuuluu tervehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse moikkaan naapureita jos samaan aikaan rappuun eksymme ja kuvittelen että toinen edes on naapuri. Saattaa olla jonkun naapurin tuttava kyläilemässäkin, ei niistä koskaan tiedä. En minä nimeltä näitä tunne tai muuten :)

Vierailija
4/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin naapureita, koska osoitan huomaavani että he ovat olemassa ja että näen heidät ja suhtaudun heihin ystävällisesti. Asumme samalla kadulla, näemme toisiamme useita kertoja viikossa, on ihmismäistä tervehtiä. En vielä siinä sitoudu antamaan heille suu- tai anaaliseksiä. Ilmoitan vain, että olen nähnyt ja hyväksyn heidät. Näin ihmiset yleensä toimivat.

Vierailija
5/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä se on hyvin selitetty:

.

6/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entiiä.voi olla ihan hyvä naapuri,vastaus se

Vierailija
7/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit heille sillä, ettet (todennäköisesti) ole hullu kirvesm*rhaaja.

Vierailija
8/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat.

Vierailija
9/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan. Jos joku ei vastaa niin jätän rauhaan. Ei kai se pakko ole. Mutta hyvää käytöstä joka on aina perusteltua. Se kertoo että näkee toisen. Luo mukavaa ilmapiiriä ilman erityistä vaivaa.

Vierailija
10/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tervehtiä, varsinkin jos et koe mitään yhteistä. Hätätilanne lienee eri

Vierailija
11/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tervehtiä ja kuten sanoit, en tervehdi muitakaan tuntemattomia ihmisiä. Sama homma kun suomijuntit lähtee etelän lomalle, kotimaassa ollaan naama norsunvitulla mutta lomahotellissa yritetään moikkailla kaikille. Minä en sitä tee.

Vierailija
12/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä moikkaan kivan oloisia naapureita. Naapurin nuorta miestä en, sillä ei katso ikinä päin ja suurinpiirtein lähtee karkuun jos osumme yhtäaikaa rappuun tai ulos. Kiusallista, mutta minkäs mahtaa. :D Ohi menen kuin ilmaa olisi.

Vierailija
13/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme tahdo olla moukkia.

Vierailija
14/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin moikata ventovieraita saati edes naapuria. Mulle kyllä on joskus moikkailtu rapussa, mutta painan pääni alas sanomatta mitään. Tulee semmonen outo fiilis, että miksi tää moikkas mua? Varsinkin jos haluan olla rauhassa eikä mua kiinnosta toiset vieraat ihmiset edes sen vertaa, että haluasin moikata. Työpaikoillakin kaikki small talk hetket on niin vaivaannuttavia.

Vierailija
15/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin kuolla.

Vierailija
16/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muuttaessa oli melkoista opettelemista kun etenkin omalla kylällä vieraatkin tervehtivät. Alkuun ajatus oli ”mun takana varmaan kävelee joku hänen tuttunsa jota tervehtii” vaikka minulle tervehdys olikin tarkoitettu ja vastaamisessa sitten vähän kesti.

Ymmärrän, että suomalainen on monesti vähän sisäänpäinkääntynyt ja haluaa kulkea omissa oloissaan mutta olisi mukavaa nähdä Suomessakin enemmän tervehtimiskulttuuria. Hei riittää hyvin jos joku sattuu tulemaan vastaan vaikka kerrostalon portaikossa.

Vierailija
17/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä moikkaan kivan oloisia naapureita. Naapurin nuorta miestä en, sillä ei katso ikinä päin ja suurinpiirtein lähtee karkuun jos osumme yhtäaikaa rappuun tai ulos. Kiusallista, mutta minkäs mahtaa. :D Ohi menen kuin ilmaa olisi.

No tuo taas on tyyppiesimerkki pseudonepotistisesta kiipimisestä. Moikkailet vain niitä "kivoja tyyppejä". Muille nyrpistelet nenääsi. Tuo on niiiin nähty käyttäytymismalli.

Vierailija
18/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, mutta moikkaan kyllä, vaikka olen sisäänpäin kääntynyt introvertti. Jopa jään juttelemaan välillä. Kun on väleissä naapureiden kanssa, niin kehtaa pyytää apuakin ja välillä saa apua pyytämättäkin. Kerran naapurit pumppasivat lastenrattaisiin ilmaa, kun meillä ei ollut pumppua, naapuria pyysin nostamaan pesemäni märän maton kuivumaan, eräs naapuri katsoi hetken lapsia, kun oli pakollinen meno. Tykkään yhteisöllisyydestä.

Vierailija
19/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei koe haluavansa olla missään tekemisissä naapureiden kanssa niin miksi pitäisi moikkailla. Muutan omakotitaloon mahd kauas naapureista heti kun kykenen.

Vierailija
20/24 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse, mutta moikkaan kyllä, vaikka olen sisäänpäin kääntynyt introvertti. Jopa jään juttelemaan välillä. Kun on väleissä naapureiden kanssa, niin kehtaa pyytää apuakin ja välillä saa apua pyytämättäkin. Kerran naapurit pumppasivat lastenrattaisiin ilmaa, kun meillä ei ollut pumppua, naapuria pyysin nostamaan pesemäni märän maton kuivumaan, eräs naapuri katsoi hetken lapsia, kun oli pakollinen meno. Tykkään yhteisöllisyydestä.

Jatkaakseni vielä, mä leikkaan ilmaiseksi naapureiden hiuksia. En ole ammattilainen, mutta osaan leikata yhden mallin. Se jos kelpaa, niin tervetuloa vaan parturoitavaksi. Iäkkäämpien asukkaiden kauppakasseja kannan ja autan muutenkin jos voin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi