Syysloma on aivan hirveää kidutusta aikuiselle
Tuhlaan kallisarvoista aikaani olemalla kotona lapsen kanssa. En pääse näkemään aikuisia ihmisiä käytännössä koko viikkon, sillä olen yh-äiti ja aikuiskontaktini ovat työpaikan varassa. En pysty tekemään mitään hyödyllistäkään (esim. asunnon suursiivous), kun lapsi vaatii huomiota ja keskeyttää minut. Exäni ei päästä lapsen kanssa lomamatkallekaan ulkomaille (en saa matkustaa lasten kanssa ulkomaille tai kotimaassakaan matkoille ilman hänen lupaansa ja hän ei sellaiseen anna lupaa), joten joudun olemaan Suomessa ja käytännössä kotona siis. Mitä keksisin?
Kommentit (65)
Lapseni tykkäsi kovastikin siitä, että syyslomalle varattiin kotimaan junareissuja, joiden varrella käytiin tapaamassa tuttuja. Jos olin varoissani, käytiin jossain maan rajojen ulkopuolella. Pienelle pojalle voi olla elämys käydä vaikka Savonlinnassa ja tutustua siihen Olavin linnaan. Samalla voi kertoa Suomen historiasta sen, minkä muistaa ja lukea yhdessä lisää jälkikäteen. Myös Suomenlinna tuntui olevan elämys. Ne ei välttämättä aikuisen mielestä ole kaksisia asioita, mistä lapsi innostuu. Tämä nuorimies esimerkiksi toisaalta inhosi Linnanmäkeä ja kaikenlaisia tivoleita.
Mulle on kyllä vieläkin epäselvää, miksi et voi saada harrastusta? Samoin kuin se miksi et voi suursiivota jos lapsi on kotona?
Taisipa olla keksitty tarina :D. Ap vetäytyi peiton alle, onneksi se lapsikin oli vain mielikuvituksen tuote.
Voit tuoda muksus meille hoitoon nii pääset dokaamaan dondoon ja hyvällä tuurilla heräät jonkun liman vierestä.
Enempää lomaa et ansaitse.
Ei ole kidutusta aikuiselle, vain ap:n kaltaiselle keskenkasvuiselle kakaralle.