Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syysloma on aivan hirveää kidutusta aikuiselle

Vierailija
15.10.2019 |

Tuhlaan kallisarvoista aikaani olemalla kotona lapsen kanssa. En pääse näkemään aikuisia ihmisiä käytännössä koko viikkon, sillä olen yh-äiti ja aikuiskontaktini ovat työpaikan varassa. En pysty tekemään mitään hyödyllistäkään (esim. asunnon suursiivous), kun lapsi vaatii huomiota ja keskeyttää minut. Exäni ei päästä lapsen kanssa lomamatkallekaan ulkomaille (en saa matkustaa lasten kanssa ulkomaille tai kotimaassakaan matkoille ilman hänen lupaansa ja hän ei sellaiseen anna lupaa), joten joudun olemaan Suomessa ja käytännössä kotona siis. Mitä keksisin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että kukaan ei ole kiinnostunut ap:n seurasta... Luulisi että tuollaisen oven takana sekä miehet että naiset jonottaisivat...

Miksette mene lapsen kanssa retkelle vaikka joka päivä? Siinä samalla saisit älyllisiä virikkeitä kun opettelisitte yhdessä tunnistamaan sieniä ja kääpiä ja sammalia. Lapsi saisi loistaa biologiantunneilla ja kylläpä sillä olisi kerrottavaa.

Syksy on ihan parasta retkeilyaikaa kun ei ole vielä kylmä mutta sen verran viileä kumminkin ettei hyönteiset vaivaa.

Jos raha ei ole este, osta teltta ja makuupussit ja olette ihan yön yli metsässä.

Vierailija
42/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei oo pakko olla vanhempi kirjoitti:

Varaa lastenvalvojalle aika ja sano että lapsi muuttaa isänsä luo. Helpompaa lapsellekin kun on noin nuiva äiti.

Sitten isä pistää kampoihin eikä anna tavat sua,voit muuttaa vaikka vinku-indeniaan eikä kukaan kaipaa.

Olen ehdottanut sitä isälle muutaman kerran. Ennen eroa isä ehdotti, että anoppini muuttaisi hänen luokseen pitämään huolta exäni jälkikasvusta, mutta enää hän ei ole innostunut siitä ajatuksesta. Mun on mahdoton aloittaa "uutta elämää" Suomessa näillä eväillä muutenkaan.

En voi saada harrastuksia, kavereita, ystäviä tai kumppaniakaan, kun mulla on lapsi. Jos ei olisi lasta, muuttaisin ulkonäköäni tasokkaammaksi, jolloin voisin etsiä kumppanin. Nyt se ulkonäön muuttaminen on turhaa, sillä en kuitenkaan voi saada kumppania, sillä mulla on lapsi (nettipalstojen perusteella kukaan ei halua naista, jolla on lapsia).

Ja jos muuttaisin ulkonäköäni, voisin sitten ehkä myös löytää kavereitakin, kun näyttäisin paremmalta. Ja olisi ajallisesti mahdollista harrastaakin jotain. Mulla ongelmana ovat siis rumat kasvonpiirteet ja rintojen liian pieni koko, joten en ole kumppani- tai kaveriainesta kenellekään.

Hyvänen aika sentään, tuskin potentiaalisia kavereita kiinnostaa sun tissien koko! Olet ihan kujalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa rehellisesti sanoen pelkään vähäsen muita ihmisiä. Ja jos yritän olla aloitteellinen, minut tyrmätään nopeasti (puhumattakaan, jos oon joskus ihastunut johonkin...pakit ovat tulleet halveksinnan saattelemana).

Minussa on jotain epämiellyttävää, enkä tiedä, mikä se edes on. Tiedän, että kumppanimielessä olen pahasti passé ollut jo kauan sitten, mutta enpä löydä kavereitakaan. Naiset ovat jotenkin niin nirppanokkaisia ja arvostelevia, että ilmeisesti olen heidän mielestään jotenkin outo, enkä osaa teeskennellä tavallisempaakaan.

Olen itse asiassa aika katkera monellakin tavoin ja ihmisiä kohdatessani tunnen pelkoa, alemmuudentunnetta ja katkeruutta. En toisaalta tule juttuun kenenkään heikompiosaistenkaan kanssa, kun hekin karsastavat minua. Ei minusta maahanmuuttajatkaan pidä, eivät alkoholistit tai vanhukset. Olen kaikkien mielestä jotenkin epämiellyttävä ihminen = yksin saa olla.

T. Ap

Vierailija
44/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kaverille kylään, jotta voi itse viettää omaa aikaa. :D Ilmankos tällä viikolla on koululaisten kaverit olleet jatkuvasti tulossa yökylään. Ehdotin, että omat voisivat välillä mennä näille yh-äideille yöksi, eikä niin että aina heidän lapset tulevat meille. "Äiti sanoi ettei meille pääse, mutta me voitais tulla taas teille yöksi". Juu ette voi. Ensi viikolla yökylä ei tietenkään kävisi ja syyhän näköjään lukee vauvapalstalla, mammat tarvitsevat aikuisten aikaa! Niin minäkin kuulkaa tarvitsisin, olemme tukiverkoton suurperhe, mutta jokainen lisälapsi tuntuu ja on hoidettava. Minä en voi lykätä lapsia joka toinen viikko pois kotoa kuten te. Olisitte edes omilla tapaamisviikoillanne lastenne kanssa, ettekä työntämässä valmiiksi kuormitettuihin kavereiden perheisiin.

Vierailija
45/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit muuttaa ulkomaille, mutta et voi lähteä viikon lomalle?

Ihminen on onneton silloin kun haaveet ei ole realistisia.

En voi lähteä matkalle, sillä ei ole hoitajaa koululaiselle siksi ajaksi. Jos muuttaisin ulkomaille, muuttaisin yksin, sillä exä ei antaisi ottaa lasta mukaan. Ex-anoppi muuttaisi exäni luokse ja hän pitäisi huolta lapsesta.

Vierailija
46/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa lastenvalvojalle aika ja sano että lapsi muuttaa isänsä luo. Helpompaa lapsellekin kun on noin nuiva äiti.

Sitten isä pistää kampoihin eikä anna tavat sua,voit muuttaa vaikka vinku-indeniaan eikä kukaan kaipaa.

Olen ehdottanut sitä isälle muutaman kerran. Ennen eroa isä ehdotti, että anoppini muuttaisi hänen luokseen pitämään huolta exäni jälkikasvusta, mutta enää hän ei ole innostunut siitä ajatuksesta. Mun on mahdoton aloittaa "uutta elämää" Suomessa näillä eväillä muutenkaan.

En voi saada harrastuksia, kavereita, ystäviä tai kumppaniakaan, kun mulla on lapsi. Jos ei olisi lasta, muuttaisin ulkonäköäni tasokkaammaksi, jolloin voisin etsiä kumppanin. Nyt se ulkonäön muuttaminen on turhaa, sillä en kuitenkaan voi saada kumppania, sillä mulla on lapsi (nettipalstojen perusteella kukaan ei halua naista, jolla on lapsia).

Ja jos muuttaisin ulkonäköäni, voisin sitten ehkä myös löytää kavereitakin, kun näyttäisin paremmalta. Ja olisi ajallisesti mahdollista harrastaakin jotain. Mulla ongelmana ovat siis rumat kasvonpiirteet ja rintojen liian pieni koko, joten en ole kumppani- tai kaveriainesta kenellekään.

Jos, jos, jos. Et ole maailman napa kuin ehkä lapsellesi, jolla on vain yksi äiti.

Monet lapsiperheet (myös yh:t) saa uusia tuttavuuksia vaikka lasten kautta, joten ongelma ei ole lapsi vaan sun asenne.

Jos pääsisit eroon lapsesta, ei sun ulkonäkö ja katkera luonne mihinkään muutu.

Ja miten pärjäisit miesten kanssa, kun et eksänkään kanssa sopuun pääse.

Vierailija
47/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika sentään, tuskin potentiaalisia kavereita kiinnostaa sun tissien koko! Olet ihan kujalla.

No eivät naisetkaan halua liian matalastatuksisia naisia ystävättärikseen...vai? Yleensä sinkkunaistenkin on vaikeaa löytää ystävättäriä varatuista naisista.

Vierailija
48/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi lähteä matkalle, sillä ei ole hoitajaa koululaiselle siksi ajaksi. Jos muuttaisin ulkomaille, muuttaisin yksin, sillä exä ei antaisi ottaa lasta mukaan. Ex-anoppi muuttaisi exäni luokse ja hän pitäisi huolta lapsesta.

Miksi et lähde lapsen kanssa syyslomalle, kuten normaalit ihmiset?

Vierailija
49/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos, jos, jos. Et ole maailman napa kuin ehkä lapsellesi, jolla on vain yksi äiti.

Monet lapsiperheet (myös yh:t) saa uusia tuttavuuksia vaikka lasten kautta, joten ongelma ei ole lapsi vaan sun asenne.

Jos pääsisit eroon lapsesta, ei sun ulkonäkö ja katkera luonne mihinkään muutu.

Ja miten pärjäisit miesten kanssa, kun et eksänkään kanssa sopuun pääse.

Olen sovussa exän kanssa, mutta hän määrää säännöt. En jaksa vääntää hänen kanssaan niistä asioista. En tiedä, mikä mussa on vikana. Yleensä ihmiset jotenkin katselevat mua nenänvarttaan pitkin, halveksien ja naisten seurassa mulle tulee ulkopuolinen olo. Haluaisin ehkä mieluiten miespuolisia kavereita (ihan kaverimielessä), mutta miehiä ei kiinnosta naiset kaverimielessä, vaan tositarkoituksella ja sellaiseen olen taas liian ruma.

T. Ap

Vierailija
50/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en sano muuta kuin että exäsi ei voi kieltää matkustamista ulkomailla saati kotimaassa.

Exäni saattaisi soittaa poliisille, jos lähtisin vaikkapa Espanjaan rantalomalle tms. Hän myös moralisoisi minua pahasti ex-anopille ja pitäisi vastuuttomana vanhempana. Hänen mielestään lasten ei kuulu matkustaa Suomen rajojen ulkopuolelle ennen kuin vasta teini-ikäisinä. Itse tykkäsin reissata ennen avioliittoa ja luulin saavani ex-aviomiehestäni reissukaverin, mutta hän on todella vahvasti kaikenlaista matkustelua vastustava henkilö. Joten ok, reissaaminen lasten kanssa ei nyt vain ole minulle mahdollista mitenkään. Hän itse on kuitenkin syyslomaviikon töissä, joten en pääse yksinkään matkalle.

Mitä ihmettä nyt taas! Sulle siis selvisi vasta naimisiinmenon jälkeen, että ex-miehesi ei tykkää matkustelusta?

Vierailija
51/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En omista mökkiä ja ulkomaanmatkalle en saa mennä ainakaan lapsen kanssa.

T. Ap

Vierailija
52/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet lapsen tehnyt niin etusijalla tulee hän, lapsi josta sinä olet vastuussa, hän on riippuvainen sinusta.

Eli tärkeintä on miettiä miten hän saa kivan loman josta voitte yhdessä nauttia (jos et nauti se on sinun ongelma)

Provohan tämä, kirjoitin silti jos joku itsekäs p.skavanhempi lukee

Vierailija
53/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en sano muuta kuin että exäsi ei voi kieltää matkustamista ulkomailla saati kotimaassa.

Exäni saattaisi soittaa poliisille, jos lähtisin vaikkapa Espanjaan rantalomalle tms. Hän myös moralisoisi minua pahasti ex-anopille ja pitäisi vastuuttomana vanhempana. Hänen mielestään lasten ei kuulu matkustaa Suomen rajojen ulkopuolelle ennen kuin vasta teini-ikäisinä. Itse tykkäsin reissata ennen avioliittoa ja luulin saavani ex-aviomiehestäni reissukaverin, mutta hän on todella vahvasti kaikenlaista matkustelua vastustava henkilö. Joten ok, reissaaminen lasten kanssa ei nyt vain ole minulle mahdollista mitenkään. Hän itse on kuitenkin syyslomaviikon töissä, joten en pääse yksinkään matkalle.

Mitä ihmettä nyt taas! Sulle siis selvisi vasta naimisiinmenon jälkeen, että ex-miehesi ei tykkää matkustelusta?

Kyllä. Hän feikkasi asian sitä ennen.

T. Ap

Vierailija
54/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön lapsettomat naiset 😊

Kaikista ei ole äideiksi,hyvä jos osa sen tunnustaa.

Vierailija
55/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti799 kirjoitti:

Joo, varmasti noin onkin. Mitä mun pitäisi sitten tehdä, kun matkalle ei saa lähteä, eikä ole varaa ostaa mökkiäkään, enkä oikeastaan toiselle paikkakunnallekaan saisi mennä ilman exän lupaa/ihmettelyä/vääntämistä? Eikä kavereitakaan ole...

Vierailija
56/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Voit matkustaa vaikka Turkuun, Tampereelle tai Kuopioon. Siellä yöpymiset kylpylähotellissa, näin monet  (myös yh:t tekevät).

Vierailija
57/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari :D. Oletko sä nyt ihan tosissas? 

Vierailija
58/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti799 kirjoitti:

Joo, varmasti noin onkin. Mitä mun pitäisi sitten tehdä, kun matkalle ei saa lähteä, eikä ole varaa ostaa mökkiäkään, enkä oikeastaan toiselle paikkakunnallekaan saisi mennä ilman exän lupaa/ihmettelyä/vääntämistä? Eikä kavereitakaan ole...

No ihme nössö olet, jos et Suomessakaan voi matkustaa! Ei sellaista voi sinulta kieltää, aika narisija olet. Sinun kannatta mennä terapiaan jo ihan lapsenkin kannalta.

Vierailija
59/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Voit matkustaa vaikka Turkuun, Tampereelle tai Kuopioon. Siellä yöpymiset kylpylähotellissa, näin monet  (myös yh:t tekevät).

Täytyy kysyä exältä lupa. Ehkäpä pakko keksiä jotain järkevämpää kuin turhauttava kotona hengailu. Tosin hinnat ovat varmaankin pilvissä nyt tällä viikolla ja viime tipassa varattaessa.

Vierailija
60/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, exäsi onkin toisesta kulttuurista tullut moniosaaja? Käytettiinkö ap:ta hyväksi, että saatiin hyvät siteet Suomeen?