Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysloma on aivan hirveää kidutusta aikuiselle

Vierailija
15.10.2019 |

Tuhlaan kallisarvoista aikaani olemalla kotona lapsen kanssa. En pääse näkemään aikuisia ihmisiä käytännössä koko viikkon, sillä olen yh-äiti ja aikuiskontaktini ovat työpaikan varassa. En pysty tekemään mitään hyödyllistäkään (esim. asunnon suursiivous), kun lapsi vaatii huomiota ja keskeyttää minut. Exäni ei päästä lapsen kanssa lomamatkallekaan ulkomaille (en saa matkustaa lasten kanssa ulkomaille tai kotimaassakaan matkoille ilman hänen lupaansa ja hän ei sellaiseen anna lupaa), joten joudun olemaan Suomessa ja käytännössä kotona siis. Mitä keksisin?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*viikkoon

Vierailija
2/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en sano muuta kuin että exäsi ei voi kieltää matkustamista ulkomailla saati kotimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosiaan huomattavasti mieluummin töissä. Tarvitsisin myös aikuista juttuseuraa, mutta vanhempani eivät jaksa tulla kylään, eikä mulla ole Suomessa livekavereita, joten joudun juttemaan pinnallisella tasolla vain lasten höpöjuttuja ja arkisia asioita (ruoka, päivän rutiinit) lasten kanssa. Haluaisin puhua vaikkapa politiikasta tai filosofiasta tai ihmissuhdejutuista ihan aikuisten kanssa joskus edes. Pää on kyllä tässä kovilla, kun joutuu olemaan vain kotona.

Vierailija
4/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuaika lasten kanssa kidutusta

Joidenkin ei pitäisi saada lapsia.

Vierailija
5/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en sano muuta kuin että exäsi ei voi kieltää matkustamista ulkomailla saati kotimaassa.

Kyllä ulkomaille tarvii toisenkin huoltajan suostumus jos ei itse ole mukana.

Vierailija
6/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sitten hankkinut lapsia? Elämä on valintoja täynnä

Vierailija
7/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni saattaisi soittaa poliisille, jos lähtisin vaikkapa Espanjaan rantalomalle tms. Hän myös moralisoisi minua pahasti ex-anopille ja pitäisi vastuuttomana vanhempana. Hänen mielestään lasten ei kuulu matkustaa Suomen rajojen ulkopuolelle ennen kuin vasta teini-ikäisinä. Itse tykkäsin reissata ennen avioliittoa ja luulin saavani ex-aviomiehestäni reissukaverin, mutta hän on todella vahvasti kaikenlaista matkustelua vastustava henkilö. Joten ok, reissaaminen lasten kanssa ei nyt vain ole minulle mahdollista mitenkään. Hän itse on kuitenkin syyslomaviikon töissä, joten en pääse yksinkään matkalle.

Vierailija
8/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, tämän on pakko olla provo!

Etkö todellakaan nauti lapsesi seurasta? Etkö keksi mitään tekemistä lapsesi kanssa?

Minkä ikäinen tämä "häiritsijä" on?

Vierailija
9/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatuaika lasten kanssa kidutusta

Joidenkin ei pitäisi saada lapsia.

Kotona hengailu ei ole laatuaikaa missään tapauksessa. Jotkut elämykset olisivat sellaista. Kotona hengailu on ajan tuhlaamista. Normaali arkeni on erittäin kiireistä 24/7, joten tuntuu turhauttavalta vain löhöillä, syödä ja jutella kaikkea turhaa jo toista päivää putkeen. Viikonloppuni sentään oli hyödyllisemmin käytetty. Katkeruus ja turhautuminen tässä vain kasvaa.

Vierailija
10/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko on joku koululaisten loma? Vastahan niiden kesäloma loppui.

Vierailija
11/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim työkaverisuhdekaan ei ole hoitosuhde joten aika oudolta kuulostaa. Jospa saisit keskusteluaikoja jostain vaitiolovelvolliselta taholta.

Mies ei voi minkään Suomen lain mukaan estää teitä matkustamasta.

Ota äkkilähtö lapsen kanssa kauas lämpimään ja keskity häneen, kuten normaalit aikuiset tekee. Niin ja miehelle ei tarvi aikeista kertoa. Jos uhkailee väkivallalla, ilmoita poliisille.

Vierailija
12/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Vaikea uskoa ettei yli 7-vuotiaan kanssa kykenisi tekemään suursiivousta.

Pyydä joku lapsen kaveri mukaan uimaan, elokuviin tai puistoon ja ehkä kaverin vanhemmat voivat viedä lapset toisena päivänä niin sinä voi tehdä mitä haluat. Tai pyydä omaa kaveriasi teille istumaan iltaa.

Vierailija
13/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat yleensä järjestää loma-aikoina tekemistä: jumppatapahtumia, uintia, mehudiscoja, kirjastojuttuja. Jos ei kunta, niin MLL tai urheiluseurat. Sinne mukaan vaan niin saat uusia aikuiskontakteja! Tai pyydät sille lapselle kaverin kylään, niin pääset helpommalla. Vielä parempi jos kaverille pääsee kylään, ehkä jopa yökylään. Sit Hoplop, Ikean lapsiparkki yms..

Vierailija
14/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko olla vain kotona? Reissatkaa kotimaassa sanoo ex mitä lystää. Ja lähelläkin voi lomailla. Uimaan, retkelle ym ym..

Lapsi raukka.

Mä rakastan ku taas viikko edessä ettei tarvi lasten mennä kouluun.😊

Vierailija
15/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä lapsellakaan ole herkkua sun kanssas. :(

Vierailija
16/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu korkealentoista lasten kanssa, ei ne muuten opi moista mistään koulusta. Alussa pitänee selittää paljonkin mutta suhy nopeasti oppivat ainakin jos itse osaat eikä iskä ollu ihan dorka.

Vierailija
17/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim työkaverisuhdekaan ei ole hoitosuhde joten aika oudolta kuulostaa. Jospa saisit keskusteluaikoja jostain vaitiolovelvolliselta taholta.

Mies ei voi minkään Suomen lain mukaan estää teitä matkustamasta.

Ota äkkilähtö lapsen kanssa kauas lämpimään ja keskity häneen, kuten normaalit aikuiset tekee. Niin ja miehelle ei tarvi aikeista kertoa. Jos uhkailee väkivallalla, ilmoita poliisille.

Riittäisi se, että saisi olla muualla kuin kotona ja nähdä aikuisia ihmisiä sekä jutella niitä näitä edes. En oikein millään jaksaisi olla vain lasten seurassa koko ajan. Mulla ei siis ole ketään ystäviä tai kavereitakaan, sukulaisia toki asuu melko lähellä, mutta sitten pitäisi vääntäytyä heitä katsomaan, kun kukaan ei jaksa tuolla luokseni kylään.

Vierailija
18/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BeenThere kirjoitti:

Kunnat yleensä järjestää loma-aikoina tekemistä: jumppatapahtumia, uintia, mehudiscoja, kirjastojuttuja. Jos ei kunta, niin MLL tai urheiluseurat. Sinne mukaan vaan niin saat uusia aikuiskontakteja! Tai pyydät sille lapselle kaverin kylään, niin pääset helpommalla. Vielä parempi jos kaverille pääsee kylään, ehkä jopa yökylään. Sit Hoplop, Ikean lapsiparkki yms..

Yleensä vieraat ihmiset eivät ole kiinnostuneita seurastani. Miehet karsastavat, sillä en ole riittävän nuori ja söpö ja naiset karsastavat, sillä en ole riittävän tavallinen, varattu ja suosittu. Pakko varmaan keksiä joitain aktiviteettejä, sillä en vain jaksa olla kotona tuhlaamassa aikaani.

Vierailija
19/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo aloitus! Varma merkki siitä on se, että ap ei kerro lapsensa( lastensa ) ikää. Mutta aika ikävää lapsen kannalta, jos on noin epätoivottua seuraa vanhemmalle. Kyllä lapsi vaistoaa sen, että vanhempi ei viihdy hänen kanssaan ja seuraus saattaa näkyä lapsen vielä takertuvampana käytöksenä.

Vierailija
20/65 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti raha ei ole este, kun kerran matkustelu onnistuisi?

Jos mulla olis rahaa, näitä tekisin lapsen kanssa:

-kylpylään

-museoihin

-ravintolaan, lapsen käytöksen tasoiseen

-elokuviin tai lastenteatteriin

Koska mulla ei ole rahaa, näitä teen:

- metsäretkiä, laavulle makkaranpaistoon, mato-ongelle

- kirjastoon

- elokuvailtoja kotona

-askartelua

Joku päivä lapsen voi laittaa esim. kaverinsa luo kylään ja nautit sitten yksinolosta/aikuisseurasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi