Hilman päivät alkaa kohta. Mikä on suosikkinne vanhoista suomen filmeistä?
Vaikka ennen 1960-lukua tehdyistä?
Mun suosikki on tuo Hilman päivät.
Kommentit (45)
Tuossa Hilman päivät -pätkässä oli hauska nähdä Edvin Laine koomikkona. Harvinaista!
Isän vanhaja uusi, Ansa Ikonen, Hillevi Lagerstam ja Tauno Palo
Niskavuoret, erityisesti Loviisa, Niskavuoren nuori emäntä. Valkoinen peura, Hilmanpäivät jonka tänään myös katsoin ja yhtä hauska kuin ennenkin.
Katson näitä iltapäivien kotimaisia aina kun ehdin. Vaimoke on myös hyvä, siinä mm. lähdetään bilettämään Viipuriin!
Pekka ja pätkä elokuvat olivat ihan parhaita kun olin pieni (olen syntynyt -92).
Kyllä ne edelleenkin menee, vaikka nähty kaikki moneen kertaan.
Muistaako joku elokuvat Tyttö ja hattu ja Pieni luutatyttö? Olen kolmekymppinen ja rakastin näitä lapsena.
Kulkurin Valssi ja Tuntematon Sotilas on näistä vanhemmista ikuisia suosikkeja. Uudemmasta tuotannosta Sauna nousee aika korkealle listalla, muutoin pidän uudemmissa kotimaisissa enemmän näistä maalaiskomedia-tyyppisistä kesäiltojen kuvauksista.
Teuvo Tulion elokuvat ja komisario Palmut. Ja Laineen Tuntematon.
Rakkaus on nopeampi Piiroisen pässiäkin
Niskavuoren Hetan Akustin malliksi väitetään esi-isääni eli reittä pitkin isännäksi.
Vierailija kirjoitti:
Juurakon Hulda
Niin minustakin, joskin myös Komisario Palmun erehdyskin on laatukamaa, oikeasti varmaan paras vanha suomalainen elokuva (ja uudempikin).
Muut mun suosikit on mainittu, mutta Ryysyrannan Jooseppi puuttuu.
Kulkurin valssi, ja Munkkiniene Kreivi. ja sitten se Ulla Möllenswärd ja Venäjän Keisarin rakkaustarina. Kaikki Niskavuoritarinat myös.
Aika hyvä ihmiseksi ja Elokuu (ohj. Matti Kassila)
Faith kirjoitti:
Tykkään melodraamoista kuten Valkoiset ruusut, Morsiusseppele ja Katariina ja munkkiniemen kreivi. Myös kauhuelokuvat Linnaisten vihreä kamari, Valkoinen peura ja Noita palaa elämään ovat hyviä.
Linnaisten vihreä kamari oli pikkulapsena jotenkin järkyttävän pelottava, mutta silti se piti katsoa silmät tapillaan. :D
Gabriel, tule takaisin.
Tarmo Manni Gabrielina on vaan aivan lyömätön. Olen katsonut elokuvan varmaan 10 kertaa jo. Aina katson, kun tulee TV:stä. Nythän menee näytelmänä Helsingin kaupunginteatterissa. Taattua Mika Waltaria.
Kesäillan Valssi, Kulkurin Valssi, Me tulemme taas, Kaunis Veera, Rovaniemen markkinoilla, Keinumorsian, Hilja, maitotyttö, Katariina ja Munkkiniemen Kreivi, kaikki Niskavuoren elokuvat ja kaikki tietenkin missä ikiihana Tauno Palo <3
Kaunis Veera eli balladi Saimaalta