Syöpäketju
Tänään sairaanhoitaja soitti.
Tällä viikolla labroja ja sydänfilmi.
Ensi viikolla tietokonetomografia tms ( koko kroppa kuvataan)
30.10 lantion alueen magneettikuvaus
31.10. syöpälääkärin vastaanotto.
Hoito tapahtuu naistenklinikalla.
Levinneisyys ja jatkohoitosuunnitelma 31.10.
Keskusteluapua annetaan, saa soittaa koska vaan.
En ole kertonut kotona. Haluan tietää laajuuden ja ennusteen ennen kertomista.
Millään pikkusyövällä tuskin kannattaa lasta pelästyttää.
Vähän herkillä mennään.
Kommentit (275)
Joku kirjoitti aikaisemmin, ettei radiologi ota biopsioita tms silloin kun ollaan ekaa kertaa kuvauksessa.
Tämä ei pidä paikkaansa, minulta ihan normi ultrassa lääkäri oti paksuneulanäytteen, joka lähetettiin samantien eteenpäin ja sain tulokset vajaassa parissa viikossa ja leikkaus tästä kahden viikon kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti aikaisemmin, ettei radiologi ota biopsioita tms silloin kun ollaan ekaa kertaa kuvauksessa.
Tämä ei pidä paikkaansa, minulta ihan normi ultrassa lääkäri oti paksuneulanäytteen, joka lähetettiin samantien eteenpäin ja sain tulokset vajaassa parissa viikossa ja leikkaus tästä kahden viikon kuluessa.
Multa otettin ensin biopsia. Tt-kuvaus oli tällä viikolla. Magneetti keskiviikkona ja tuomio torstaina
Vierailija kirjoitti:
Joo nämä on tosi yksilöllisiä sekä myös tilanteesta, epäilyn kiireellisyydestä ja lääkäristä riippuvia. Ei ole yhtä tapaa.
Terv. lääkärin vastaanotto - ultra - magneettikuvaus - leikkaus - näytteet leikkauksen yhteydessä ja nyt odotellaan tuloksia, tähän kului yhteensä n. 10kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa, minulta ihan normi ultrassa lääkäri oti paksuneulanäytteen, joka lähetettiin samantien eteenpäin ja sain tulokset vajaassa parissa viikossa ja leikkaus tästä kahden viikon kuluessa.Joo nämä on tosi yksilöllisiä sekä myös tilanteesta, epäilyn kiireellisyydestä ja lääkäristä riippuvia. Ei ole yhtä tapaa.
Terv. lääkärin vastaanotto - ultra - magneettikuvaus - leikkaus - näytteet leikkauksen yhteydessä ja nyt odotellaan tuloksia, tähän kului yhteensä n. 10kk.
Oleko ollut työkykyinen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä ikäinen tyttösi on?
Kohta 20
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä ikäinen tyttösi on?
Kohta 20
Syöpä14102019 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa, minulta ihan normi ultrassa lääkäri oti paksuneulanäytteen, joka lähetettiin samantien eteenpäin ja sain tulokset vajaassa parissa viikossa ja leikkaus tästä kahden viikon kuluessa.Joo nämä on tosi yksilöllisiä sekä myös tilanteesta, epäilyn kiireellisyydestä ja lääkäristä riippuvia. Ei ole yhtä tapaa.
Oleko ollut työkykyinen?
Vaihtelevasti. Onneksi minulla on ihana pomo tai oikeastaan löysimme yhteisen sävelen oltuani asiasta vihdoin avoin. Olen saanut tehdä töitä joustavasti ja oman vointini mukaan, joka on ollut todella tärkeää.
Välillä on ollut päiviä kun ei ole sängystä päässyt ylös ja välillä energiaa riittää, epätietoisuus on lamaannuttavin ja kipulääkkeet.
Tosin nyt näyttää siltä että elämä kohdallani voittaa ja pääsin vähällä, hyvin vähällä.
Paljon voimia kaikille jotka käyvät samaa läpi tai ovat käyneet ❤️
Vierailija kirjoitti:
Syöpä14102019 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleko ollut työkykyinen?
Vaihtelevasti. Onneksi minulla on ihana pomo tai oikeastaan löysimme yhteisen sävelen oltuani asiasta vihdoin avoin. Olen saanut tehdä töitä joustavasti ja oman vointini mukaan, joka on ollut todella tärkeää.
Välillä on ollut päiviä kun ei ole sängystä päässyt ylös ja välillä energiaa riittää, epätietoisuus on lamaannuttavin ja kipulääkkeet.
Tosin nyt näyttää siltä että elämä kohdallani voittaa ja pääsin vähällä, hyvin vähällä.
Missä sinulla oli se?
Tämän sivun loppupuolella haastatellaan terapeutti-toimittajaa, itsekin sairastanutta Salme Blomsteria (kolmeen osaan pätkitty haastattelu) aiheesta Vakavan sairauden kohtaaminen:
Syöpä14102019 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä14102019 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleko ollut työkykyinen?
Missä sinulla oli se?
Anteeksi, mutta en halua avata enempää täällä ettei tunnisteta, ehkä vähän hassua... mutta jo tuossa sanoin ehkä liikaa, jotenkin oman sairauden kanssa sitä kokee olevansa niin alasti että haluaa salata, varsinkin kun ei ole vielä päätökseen tullut asian kanssa tai käsitellyt sitä itse.
Voin tulla kertomaan myöhemmin lisää kun tutkimukset ovat patologilta valmistuneet ja tiedän itsekkin tarkemmin.
Tuuletin äsken angsteja itkemällä parkkipaikalla. Satoi, oli tyhjää ja harmaata. Itku tuli kovana ja epätoivoisena. Huudin joa äitiä.
Syöpä14102019 kirjoitti:
Tuuletin äsken angsteja itkemällä parkkipaikalla. Satoi, oli tyhjää ja harmaata. Itku tuli kovana ja epätoivoisena. Huudin joa äitiä.
Huusin. Jopa.
Nyt on takki aika tyhjä. Onneksi huomenna töihin. Suihkukaapin ovikin meni rikki. Pitäisi korjata.
Se on hyvä huutaa välillä ja päästää itkut ulos. Mutta ei kannata vielä itkeä kovin paljoa, sillä sulla on taistelut vielä edessä ja sun pitää päättää pärjätä ja voittaa syöpä. Joudut oikeasti asettamaan tunne-elämän taustalle, että voit alkaa sotimaan. Ruokavalio, urheilu, sokerit ja alkoholi pois jne. Kokonaisvaltainen kehon hyvinvointiprojekti edessä ja palkintona uusi elämä. Sitä kannattaa koittaa nyt, kun se on oikeastaan pakkokin.
Töissä luojan kiitos. Viikonloppu meinasi hajoittaa pään.
Torstaina oikeaa tietoa, eikä vainoharhaisia ajatuksia.
Ruoka ei vieläkään maistu.
Kirjoittelin aiemmin että minun kohdallani lapsettomuushoidot vaihtui nyt syöpähoitoihin. Tänään oli leikkaus.
Minua on auttanut se, että etenen yhden asian kerrallaan. Kenellekään meistä ei ole luvattu mitään, ei terveyttä eikä pitkää ikää. Ei ole olemassa mitään rajoittamatonta oikeutta hyvään terveyteen, kaikilla meillä se on tuurista kyse. Toisaalta syöpädiagnoosi ei myöskään ole tuomio, ei kuoleman eikä pitkän sairastamisen. Sekin on sattumasta kiinni.
Joten jos olen toimintakykyinen niin olen ihan tarpeeksi terve ja tutkimuksissa ja hoidoissa mennään yksi askel kerrallaan. Juuri nyt kaikki on hyvin.
Onneksi sulla on psykologi, mutta sun olisi tärkeää puhua myös muille. Sinä olet tässä asiassa nyt se tärkein.
Kohtalotoveri kirjoitti:
Kirjoittelin aiemmin että minun kohdallani lapsettomuushoidot vaihtui nyt syöpähoitoihin. Tänään oli leikkaus.
Tsemppiä sinulle.
Minä olen tänään jo aivan kyllästynyt koko syöpään, jonka laajuudesta minulla ei ole tietoa, jonka ennusteesta minulla ei ole tieoa. Ylihuomenna saan tietää kuolenko vai elänkö.
Olen uskomattoman väsynyt tämän asian kanssa.
Mie en haluu tätä v i t u n syöpää.
Jaksamista ap. Ei minulla mitään järkevää kirjoitettavaa ole, kunhan halusin vain sanoa että olet ollut mielessäni vaikken sinua tunnekaan.
Ajatukset katveessa. Just nyt syöpä on evvk.
Tunnin päästä voi olla jo toisin.
Vuoristorataa tässä ajellaan.