Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpäketju

15.10.2019 |

Tänään sairaanhoitaja soitti.
Tällä viikolla labroja ja sydänfilmi.
Ensi viikolla tietokonetomografia tms ( koko kroppa kuvataan)
30.10 lantion alueen magneettikuvaus
31.10. syöpälääkärin vastaanotto.

Hoito tapahtuu naistenklinikalla.
Levinneisyys ja jatkohoitosuunnitelma 31.10.
Keskusteluapua annetaan, saa soittaa koska vaan.

En ole kertonut kotona. Haluan tietää laajuuden ja ennusteen ennen kertomista.
Millään pikkusyövällä tuskin kannattaa lasta pelästyttää.
Vähän herkillä mennään.

Kommentit (275)

Vierailija
221/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ap että mitä tutkimuksissa selvisi?

Vierailija
222/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te idiootit (tai yksi idiootti), jotka täällä haukutte julkista, että saatatte vaikuttaa potilaan parantumiseen?! Psyykkeelläkin on merkitystä siinä miten hoitoja jaksaa, ettekä ainakaan auta asiaa. Jos on rahaa ja halua niin voi mennä yksityiselle, mutta se on vain rahastusta. Ei yksityisellä ole parhaat lääkärit, ne on siellä töissä rahan takia. Suomen parhaat lääkärit on yliopistosairaaloissa, se on vain fakta. Eikä lääkärit yleensä lähde ulkomaille kuin tutkimustyöhön, koska lupien saaminen on niin haastavaa. Ne yliopistosairaaloiden lääkärit tekevät usein myös tutkimustyötä ja ovat koko ajan perillä alan kehityksestä. Yliopistosairaaloissa on parhaat laitteet ja uusin teknologia, joka osaltaan houkuttelee lääkäreitä.

Ainut kritisoitava asia julkisella on alkuvaiheen hitaus, jos on lieviä oireita, joutuu odottamaan liian kauan. Mutta kun syöpä todetaan niin silloin ei enää odotella, jos se voi vaikuttaa potilaan ennusteeseen.

Voimia aloittajalle, syöpä ei ole vain yksi sairaus vaan on jokaisella yksilöllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä mikään hyvä tilanne. Juuri tuo rassaa julkisella, että tehdään ihan minimaaliset leikkaukset. Yksityisellä poistetaan enemmän tavaraa, mikä on hyvö, koska kasvaimet tuolla alueella voivat olla esiasteita, eli niistä tulee syöpä tai ei. Jos on esim. määrätyt rintasyöpägeenit, niin kannattaa rinnat poistaa. Sama se on tuon alapään värkkien kanssa, kaikki pois vaan. Mutta julkusella ei ole rahaa leikata. Kysy diagnoosi leikkaukseen myös yksityiseltä.

Missään ei todellakaan poisteta tervettä kudosta huvin vuoksi tai varmuuden vuoksi! Nyt valoja päälle tai trollihan tämän on pakko olla. Ei pienen paikallisen esiastemuutokaen vuoksi tarvitse poistaa kaikkia elimiä!

Ja missä yksityisellä tehdään syöpäleikkauksia ??

224/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syäpä ei siis ole levinnyt. Mutta yksi imusolmuke pitää tutkia. Leikkaus 12.11. Silloin poistetaan kasvain häpyhuulesta ja kenties imusomukkeet nivusista.

Huomenna imusolmukkeesta ohutneulatesti.

Vierailija
225/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista lukea "reippaan" syöpäpotilaan ajatuksia.

Minulla on puoliso, jolla on epäilys syövästä. Ikävä kyllä puoliso on laittanut päänsä syvälle pensaaseen. Ei mene varatuille ajoille, ei ole mennyt jatkotutkimuksiin. Sinne hän sujahti ja sulkeutui kuoreensa. Olen koittanut jututtaa ja kuunnella, mutta puoliso ei aukene, ei toimi. Jos sanon jotain painokkaammin, luulen, että menetän sitten sen vähäisenkin yhteyden häneen. On kyllä ymmärrettävää, että maailma kapenee käsittää vain sen oman yksinäisen tuskan .... mutta leskeäkö hän nyt minusta meinaa tehdä. :-(

Taidampa lähteä iltalenkille tuonne kirpeään iltaan. Ei se ole helppoa olla vierelläkään. 

Vierailija
226/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä14102019 kirjoitti:

Syäpä ei siis ole levinnyt. Mutta yksi imusolmuke pitää tutkia. Leikkaus 12.11. Silloin poistetaan kasvain häpyhuulesta ja kenties imusomukkeet nivusista.

Huomenna imusolmukkeesta ohutneulatesti.

Mahtavaa! Tsemppiä hoitoihin

227/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista lukea "reippaan" syöpäpotilaan ajatuksia.

Minulla on puoliso, jolla on epäilys syövästä. Ikävä kyllä puoliso on laittanut päänsä syvälle pensaaseen. Ei mene varatuille ajoille, ei ole mennyt jatkotutkimuksiin. Sinne hän sujahti ja sulkeutui kuoreensa. Olen koittanut jututtaa ja kuunnella, mutta puoliso ei aukene, ei toimi. Jos sanon jotain painokkaammin, luulen, että menetän sitten sen vähäisenkin yhteyden häneen. On kyllä ymmärrettävää, että maailma kapenee käsittää vain sen oman yksinäisen tuskan .... mutta leskeäkö hän nyt minusta meinaa tehdä. :-(

Taidampa lähteä iltalenkille tuonne kirpeään iltaan. Ei se ole helppoa olla vierelläkään. 

Voimia. Munun on pakko jaksaa tyttären voksi. Mutta helvettiä tämä on.

Oletko yrittänyt saada itsellesi keskusteluapua? Syöpä koskettaa muitakin kui potilasta

.

Voimia.

Vierailija
228/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäni löytyi syöpä 1,5 vuotta sitten. Todella tehokkaasti ja huolellisesti hoidettiin julkisella (HUS) sädehoito, leikkaus ja sytostaatit ja mieheni parantui. En todellakaan väitä tämän kokemuksen jälkeen julkisen puolen palveluita huonoiksi! Itselleni tuli jopa olo, että oman ylimääräisen sairauskuluvakuutuksen voisi vaikka irtisanoa.

Voimia ap:lle ja sinulle, jonka puoliso on sairastunut!

Vierailija
229/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ajatuksissa, ap!

Vierailija
230/275 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla ap, että se ei ole levinnyt enempää. Ymmärrän hyvin tuskasi lapsen vuoksi.

Aloitin täällä omasta tilanteestani jo aamulla. Kävin yksityisellä gynellä, tasan viikon kuluttua oli jo tutkimuspäivä ja leikkauspäivä sovittuna yliopistosairaalassa. Minulla ei ole pienintäkään epäilystä etten saisi hyvää hoitoa julkisella puolella.

231/275 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen on, että minulla ei ole rintasyöpää.

Huono uutinen on, että imusolmukkseessa pahanlaatuinen muutos ja kaikki nivusten imusolmukkeet poistetaan  JA   sen jälkeen kun löydökset on tutkittu tulee kemosädehoitoa.

Vaihan vattu vattu vattu

Vierailija
232/275 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kävi tuuri. Imusolmukesyövistä selviää jopa 90% todennäköisyydellä.

Vierailija
233/275 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Tulet aina välillä mieleeni vaikka et kirjoittelekaan pahemmin enää.

234/275 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Kirjoittelen varmaan enemmän sairaslomalla. Leikkaus tiistaina. Yritä saada olla sairaalassa 2 päivää.

Toivotavasti leikkaus onnistuu puudutuksessa. En halua nukutusta.

Vierailija
235/275 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia leikkaukseen!

Vierailija
236/275 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tämän päivän leikkaukseen ap!

Vierailija
237/275 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinne! Olet ajatuksissa!

Vierailija
238/275 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä14102019 kirjoitti:

Mitä jos tämä kaikki pilaa lapseni elämän? Pääsykokeet, talouden, tulevaisuuden?

Jos en ole elinkelpoinen ja pilaan muidenkin elämän?

Jokaisella on oma elämänsä huolineen ja murheineen. Ei yksikään vanhempi pysty curlingoimaan lapselleen pumpulielämää. Eikä syöpäsairas pilaa toisten elämää. 

239/275 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma hoidettu tähän asti.

Olin hereillä koko leikkauksen.

Vähän nivusia koskee, mutta sillä mennään mitä on annettu.

Nälkä

240/275 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävellyt ja kakannut. Joudun jäämään sairaalaan poistamaan kudosnesteitä maanantaihin asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi