Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Massasta erottuvat ihmiset koetaan ärsyttävinä koska

Vierailija
15.10.2019 |

Ihmiset, jotka heitä tuomitsevat, eivät ole riittävän sinut itsensä kanssa ja kokevat uhkaavana sen, jos joku muu on.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen ärsyttävinä, koska se on huomionhakuisuutta.

Massasta erottuminen ei automaattisesti tee mielenkiintoiseksi. Ja se on kova pala monelle, joka haluaa erottua.

Hyvin sanottu ja alapeukuista päätellen osui analyysi nappiin.

Vierailija
22/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten ihminen, joka ei halua tarkoituksella olla varsinaisesti massasta erottuva, mutta on silti tehtyt elämässään kaiken omalla tavallaan eikä ole mennyt lauman mukana? Mikä sellainen on? Itse koen kuuluvani tuohon ryhmään. En siis ole äänekäs ja itseäni esille tuova "kattokaa mua ja mun erilaisuutta", mutta normaalien yhteiskunnan oletusten mukainen elämänkulku on aina tuntunut minusta erittäin tylsältä. Se sellainen kulku, joka menee; käydään koulut - armeija - löydetään kumppani - työpaikat - otetaan koira - tehdään lapset - ostetaan talo - farmari skoda - ja sitten eletään perhearkea  -elämänpolku ei ole koskaan kiinnostanut minua. Ja ihmisiä ärsyttää suuresti jos kutsun itseäni lonely rideriksi tai yksinäiseksi sudeksi, tai jotain muuta vastaavaa joka viittaa omien polkujen kulkemiseen. Miksi se ärsyttää, en tiedä.

Ymmärrän kyllä sua, mutta ei tuo nyt niin poikkeavaa ole. Ja ehkä se että katsot asiaksesi alleviivata sitä miten erilainen olet voi ärsyttää, eikä se että valitset tietynlaisen elämäntavan.

Itsekin olen aika massasta poikkeava, mutta ei se yleensä ärsytä ketään. Jokainen on lopulta yksilö, mutta kun tarpeeksi kaukaa katsoo niin uniikeinkin tyyppi ei erotu lumipenkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan massasta erottuvat juuri EIVÄT ole sinut itsensä kanssa. Se massasta erottuminen on rooli, jolla peitellään sitä omaa heikkoa itsetuntoa. Ylikorostamista. Pelätään, että omassa itsessä on sellaisia ominaisuuksia, jotka herättävät muissa negatiivisia tunteita, ja siksi korostetaan joitakin ihan muita ominaisuuksia: kiinnittäkää huomiota näihin asioihin, nämä ovat lainahöyheniä. Näitä arvostelemalla ette osu ytimeen ja pääse satuttamaan.

Ja olen siis itse entinen gootti. Juuri tuota edellä mainitsemaani.

Tai vaihtoehtoisesti haetaan erityishuomiota juuri niille ominaisuuksille, joita ujostelee. Ylikompensaatiota sekin. Kun ominaisuus tuodaan vapaaehtoisesti arvosteltavaksi, arvosteleminen ei tunnu samalla tavalla pahalta. Tai ainakin arvostelua kohtaan on helpompi hyökätä: et vain ymmärrä, et siedä erilaisuutta, pelkäätkö?

Siksi tarve massasta erottumiseen on varsinkin nuorilla. Itsetunto on vielä huono ja etsitään sitä omaa paikkaa maailmassa.

Vierailija
24/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä miten joku räikeä pelle erottuu massasta koska niitähän riittää näistä gooteista hienostorouviin. Sen tietää vasta kun tarpeeksi monta kertaa elämässä tulee se hetki kun joku ihminen sanoo sinulle että sinä olet todella erikoinen, en ole koskaan kohdannut kaltaistasi, en tiedä oletko hullu vai järkevämpi kuin kukaan muu ja sitä rataa.

Vierailija
25/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajanhenki on taas mennyt siihen suuntaan että vihataan kaikki ja kaikkea mitä menee omia polkuja pitkin.

Yleensä nämä ovat nimenomaan ne älykkäät yksilöt jotka vie eteenpäin tätä maailma.

Mitään ei ole opittu, aina vaan vihataan erilaisuutta. Minua se piristää.

Ihmismassat ovat aina olleet masentuneita jostain syystä.

Vierailija
26/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on surullisin ketju ikinä....

On se kumma kun ei ihmiset osaa olla iloisia muiden puolesta eikä osaa kulkea omaa polkua pitkin. Kaikki aina itseltään pois.

Vierailija
27/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullisin ketju ikinä....

On se kumma kun ei ihmiset osaa olla iloisia muiden puolesta eikä osaa kulkea omaa polkua pitkin. Kaikki aina itseltään pois.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi olla iloinen jonkun muun puolesta siitä syystä, että hän erottuu massasta. Eikö riitäkään, että hän itse on valintaansa tyytyväinen? Asiasta esitettiin teoria, johon otettiin kantaa. Normaalia keskustelua. En näe syytä uhriutumiseen.

Vierailija
28/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä niin, juuri sen tästäkin ketjusta näkee, etteivät ne massasta poikkeavat ole hyvällä itsetunnolla varustettuja ja seiso rohkeasti omien valintojensa takana, kun pitää hakea hyväksyntää muilta. Ja arvostella, jos sitä hyväksyntää ei saa. Päättäkää jo :D

Vierailija
29/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan luuseri selittää "kulkevansa omaa polkua", kun kyvyt eivät ole riittäneet mihinkään oikeasti kiinnostavaan. Ei ole ryhdytty syöpälääkäriksi, rap-muusikoksi, energiaa ja ympäristöä kehittäväksi tutkijaksi, kirjailijaksi, filosofiksi tai mitään muutakaan. Ollaan sosiaalituilla ja maalataan tukka vihreäksi ja ollaan niin "lonely ridereita" omasta mielestä. Joo. Tosiasiassa hukutaan muiden sosiaalipummien massaan, joilla kaikilla on vihreä tukka.

Tukan väri ei tee kenestäkään kiinnostavaa muiden mielestä. Eikä se ole "oman tien" kulkemista tai kapinaa. Se on saamattomuutta.

Dunning-Kruger parhaimmillaan.

Vierailija
30/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset ärsyttävät, jotka tekevät "massasta eroamisesta" suuren shown ja esittelevät kovaan ääneen omaa erinomaisuuttaan.

Tämä.

Ärsyttää massasta erottuvat jotka erottuu vain erottuakseen, ja alleviivatakseen itseään.

Mutta jos erottuu massasta koska aidosti on erilainen, se voi minusta olla ihan positiivista.

Vierailija
31/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavis standardi-ihminen puhuu tekemisistään, häntä myötäillään ja suhtautumien on ymmärtävää ja suopeaa.

Kun erilainen ihminen puhuu tekemisistään, se on itsensä korostamista, paheksuttavaa, kummallista, erilaisuudentavoittelua, hörhöilyä, sekoilua, 'hullun puuhaa' jne.

Siksi en enää juurikaan kerro elämästäni kuin harvoille valituille luotetuille.

Vierailija
32/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä niin, juuri sen tästäkin ketjusta näkee, etteivät ne massasta poikkeavat ole hyvällä itsetunnolla varustettuja ja seiso rohkeasti omien valintojensa takana, kun pitää hakea hyväksyntää muilta. Ja arvostella, jos sitä hyväksyntää ei saa. Päättäkää jo :D

Miten sen muka näkee tästä ketjusta? Tässä on muutaman ihmisen kokemuksia, ja ne ovat vain kokemuksia muiden joukossa. Poikkeavuutta on monenlaista, eikä siitä ole tarvetta tehdä mitään tasapäistäviä johtopäätöksiä. Toisilla on hyvä itsetunto, toisten erilaisuuden tarve kumpuaa huonosta itsetunnosta, ja itsetunto ei välttämättä ole muuttumaton ominaisuus.

Vierailija
33/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massasta erottuvista ihmisistä ärsyynnytään, koska he muistavat kyllä aina mainita, miten erilaisia ja täten parempia ihmisiä he ovat.

Vierailija
34/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uravalintana "erilaisuus". Onhan näitä nähty eivätkä kiinnosta ketään.

Vierailija
35/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on muotia,sitä en ainakaan ota käyttöön.Ennen tai jälkeen muodin vasta jos on kiva.

Koska ei voi olla samanlainen laumasielu.Muoti väri saa olla korkeintaan .kun niitä saa vain sesonkiaikana.

Vierailija
36/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole massaihminen itsekään, eikä muidenkaan poikkeavuus valtavirrasta hetkauta ellei siihen liity huomiohakuisuutta, saarnausta tai itsetuhoisuutta.

Vierailija
37/47 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinosta.

Vierailija
38/47 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilijoille suotakoon olla omanlaisiansa.

Vierailija
39/47 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.yrittkääpä pukea esim.vasikka/lehmä taiteilijaa.

Vierailija
40/47 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa kirjoitti:

Tokihan luuseri selittää "kulkevansa omaa polkua", kun kyvyt eivät ole riittäneet mihinkään oikeasti kiinnostavaan. Ei ole ryhdytty syöpälääkäriksi, rap-muusikoksi, energiaa ja ympäristöä kehittäväksi tutkijaksi, kirjailijaksi, filosofiksi tai mitään muutakaan. Ollaan sosiaalituilla ja maalataan tukka vihreäksi ja ollaan niin "lonely ridereita" omasta mielestä. Joo. Tosiasiassa hukutaan muiden sosiaalipummien massaan, joilla kaikilla on vihreä tukka.

Tukan väri ei tee kenestäkään kiinnostavaa muiden mielestä. Eikä se ole "oman tien" kulkemista tai kapinaa. Se on saamattomuutta.

Dunning-Kruger parhaimmillaan.

Ilmeisesti jostain yliopistolta löytyy kaltaisiasi menstyjiä? Ette ole yhtään ennakkoluuloisia ettekä omassa kuplassanne rinkirunkkaavia mitättömyyksiä. Puolestani voitte pyyhkiä niillä menestyspapereillanne lapsukaistenne pyllyt ja sen jälkeen kiillottaa sen farmarivolvon ikkkunat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan