Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janita, 24, on pluskokoinen personal trainer: ”Ulkonäkö ei kerro ammattitaidostani”

Vierailija
15.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/e61d9040-10f0-4dd0-bb73-89a6d52fb270

Mitä mieltä olette tästä? Pitääkö PT:n olla kovassa tikissä pitääkseen ammattiuskottavuutensa?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi lihavaan personal traineriin. Vaikka olisikin teoriaoppinut, olisi vaikea luottaa ohjeisiin, jos pt ei itse niitä noudattaisi. En uskoisi, että hän osaisi ohjata minua parempiin tuloksiin esim. lihasten kasvatuksen tai rasvan poistamisen tavoittamiseksi.

Miksi et uskoisi? Eihän valmentajalla tarvitse olla samanlaiset treenitavoitteet, kuin sinulla?

Vierailija
102/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse haluaisin PT:n päästäkseni läskeistäni ja tullakseni hyvään kuntoon, en valitsisi tuollaista, jolta se silminnähden ei ole onnistunut. Uskottavuusongelma. Ihan sama juttu, jos ravintoneuvoja on itse ylipainoinen tai tupakoiva lääkäri, kehottamassa lopettamaan.

Sisältää oletuksen, että tämä on ylipäätään ollut kyseisen PT:n tavoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä hänet kelpuuttaisin.

t. Paksu-Aku

Vierailija
104/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikunta-alalle tarvitaan lisää tavallisen kokoisia ihmisiä, Janita Viitanen rohkaisee."

Tavallinen=ylipainoinen? Onko muka normaalipainoinen jo epätavallista?

Tämä osui itselläkin silmään. Mielestäni jutun nainen ei todellakaan ole "tavallisen kokoinen", vaan selvästi lihava. Jos "selvästi lihava" taas on jonkun mielestä synonyymi "tavallisen kokoiselle", niin kyseessä on paljon suurempi ongelma kuin yksittäinen ylipainoinen personal trainer.

Vierailija
105/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi lihavaan personal traineriin. Vaikka olisikin teoriaoppinut, olisi vaikea luottaa ohjeisiin, jos pt ei itse niitä noudattaisi. En uskoisi, että hän osaisi ohjata minua parempiin tuloksiin esim. lihasten kasvatuksen tai rasvan poistamisen tavoittamiseksi.

Tuolla logiikalla siis esim. kaikkien päihdeongelmaisten kanssa työskentelevien pitäisi olla päihdeongelmaisia, psykiatrisia potilaita hoitavien psykiatrisesti sairaita yms. Ok.

Ei, vaan päihdetyöntekijöiden ja psykiatrien tulisi olla esimerkkejä tasapainoisista ja ongelmattomista ihmisistä, joita kohden myös potilaiden tulisi pyrkiä. Toki päihdetyöntekijä voi olla entinen käyttäjä ja psykiatri hoidattaa pakko-oireisesta häiriöstään, mutta siinä tapauksessa molempien tulee olla esimerkkejä siitä, että näistä vaikeuksista voi päästä yli ja elää aivan tavallista, tasapainoista ja hyvää elämää. Lihava pt sen sijaan ei tällaista esimerkkiä anna.

Vierailija
106/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/BkuiiFVnAs9/

Siis oikeasti... En kyllä voisi olla tällaisesta pt:sta vakuuttunut.

https://www.instagram.com/p/BkQSpfbnTav/

Itsekin puuskuttaa kuin viimeistä päivää ja liikkeet tehdään hutiloiden vähän sinne päin. Miten ihmeessä tämä motivoi asiakasta liikkumaan, kun liikkeitä näyttäessä itse pt:kin alkaa jo 10 sekunnin kuluttua hikoilemaan naama irvessä?

Vierailija
107/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi ottaa. Kun instagramia katoin, niin tuohan on ihan hervoton pallo.

En oikein usko, kun sanotaan, että lihavakin voi olla hyvässä kunnossa.

Vierailija
108/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei jatkoon

Vierailija
109/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta luulin tämän olevan vitsi.

En ikimaailmassa haluaisi PT:kseni henkilöä, joka ei edusta sitä tavoitetta, johon itse haluan päästä. Olen nyt jo huom. kovakuntoisempi kuin Janita. Hän ei kokonsa vuoksi kykene suorittamaan liikkeitä edes tarpeeksi hyvällä tekniikalla, joten miten hän pystyy ohjaamaan muita, sillä ei ole koskaan itse kokenut miltä sen liikkeen pitää tuntua?

Ja kyllä, joku voi tulla väittelemään tuosta ylemmästä, että PT voi olla lihava ja tietää miten treenataan, mutta se ei muuta sitä faktaa, että hän ei itse edes kykene olemaan tikissä omilla ohjeillaan.

Vierailija
110/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liikunta-alalle tarvitaan lisää tavallisen kokoisia ihmisiä, Janita Viitanen rohkaisee."

Tavallinen=ylipainoinen? Onko muka normaalipainoinen jo epätavallista?

Tämä osui itselläkin silmään. Mielestäni jutun nainen ei todellakaan ole "tavallisen kokoinen", vaan selvästi lihava. Jos "selvästi lihava" taas on jonkun mielestä synonyymi "tavallisen kokoiselle", niin kyseessä on paljon suurempi ongelma kuin yksittäinen ylipainoinen personal trainer.

valitettavasti trendi on siihen suuntaan, että pian lihava on normaali. Nykyisin ylipainoinen on normaali.

Vierailija
111/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin vilkaisemassa hänen Instagramia. Ilmeisesti hänen ylipainossa on kyse jostain sairaudesta. Näin ymmärsin yhdestä kuvatekstistä.

https://www.instagram.com/p/B3ZvaGUBbEa/

Joo löytyi kuvakin siitä 'sairaudesta'.

Apua. Ei kai se meinaa noita kaikkia itse syödä?

Vierailija
112/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä juuri ole väliä, itseasiassa  itsekin lihavana ottaisin mielelläni pluskokoisen pt:n, ei ainakaan tarvitsisi pelätä että pt ajattelee mun olen jotenkin laiska ja tyhmä. 

Mutta tunnen kyllä erään pt:n, joka näyttää itse aivan (reippasti ylipainoiselta) pubiruusulta. Siis oikeasti. Ei pahalla, mutta häneltä en kyllä ostaisi mitään pt:n palveluja. Kai se on niin, että jos pt:n ulkonäkö viittaa vahvasti kaljan kittaamiseen, tupakointiin ja lähiöpubeissa notkumiseen niin silloin se vaikuttaa mun käsitykseen hänen ammattitaidostaan. Sen sijaan linkin naisen tapauksessa ei vaikuta. Hän on terveen ja energisen oloinen ylipainosta huolimatta. 

Kuvan plösöstä ei löydy kyllä mitään positiivista.

Vierailija
113/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa on pakko sanoa, että ammatinvalinta ei sovi. Pt on liikunnan ammattilainen, ja noin runsaasti ylipainoinen ihminen ei voi esimerkiksi tehdä kaikkia liikkeitä tyylipuhtaasti koska läski on tiellä, tai harrastaa kovin rankkaa kestävyysliikuntaa koska nivelet ei kestä. Ja sanon tämän ihan omasta kokemuksesta, nimim BMI yli 30. Arvioisin hänen olevan n. 120 kg, ja huomasin itse että jo 80 kg ylitettyäni ylimääräinen paino alkoi vaikuttaa liikuntakykyyn. Näkyi niinkin arkisissa asioissa kuin siinä, että ensimmäistä kertaa ikinä jouduin ottamaan huonekaluista tukea kun nousin lattialta, normaalipainoisena vain ponnahdin ylös.

Vierailija
114/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako tytteröllä olla paljonkin asiakkaita?? 🤔

Vierailija
115/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako tytteröllä olla paljonkin asiakkaita?? 🤔

No enpä usko...

Vierailija
116/121 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä en ota sijoitusneuvoja joltain pankin nuorelta nulikalta, joka on köyhä ja hädin tuskin tradenomi.

Vierailija
117/121 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse palkata hieman "normaalia" isokokoisemman pt:n. Mutta tuo Janita näyttää jo sairaalloisen ylipainoiselta!! Hänen ulkomuotonsa ei todellakaan herätä luottamusta, että osaisi työnsä. Ja se fakta, ettei hän ole saanut itse mitään tuloksia aikaan vaikka on leikkinyt pt:tä jo vuosia.

Vierailija
118/121 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erehdyin ottamaan tämän pt:n valmennuksen. Oli kyllä niin ammattitaidoton, kun olla ja voi.. Ja tosiaan just tuo liikkeiden näyttäminen, esim kyykyt, nii ei itekään pääse niin alas kuin pitäisi. Ja mietin tuota painonpudotusryhmää, että eikö PT ole kävelevä mainos. Ei kauhean vakuuttavaa. Joskus aloitti ite asiakkaiden kanssa yhtä aikaa jonkun ruokavalion. Sai hirveästi valituksia instassa kun koko ajan hällä oli "poikkeuksia". Eli ei ite pysty noudattaan niitä ohjeita. Tai luulis, et jos noudattais ite, niin ei olis noin iso. Nyttemmin oon palkannu uuden PT:n, joka on ite pudottanut 40kg ja ollut vuosia erittäin hyvässä kunnossa. Hänen sanaansa luotan.

Janitalla oli ongelmia mm. siinä, et lupas kaikenlaista ohjelmaa/videoita/tehtäviä yms valmennettaville. Kaikki tuli lähes aina myöhässä. Siis puhutaan päivistä ja jopa viikoista. Ei se kannusta itseä pysymään ruodussa jos valmentajakaan ei pidä sanojaan. Että joo, en suosittele tämän naikkosen valmennukseen menemistä. Rahat meni hukkaan.

Vierailija
119/121 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt personal reinerin tarvi kuin hodari kädessä mölytä vieressä että hyvä hyvä, vielä vähän kyllä sä pystyt siihen *mums*!

Vierailija
120/121 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota laihaan kokkiin, et silleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi