Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Janita, 24, on pluskokoinen personal trainer: ”Ulkonäkö ei kerro ammattitaidostani”

Vierailija
15.10.2019 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/e61d9040-10f0-4dd0-bb73-89a6d52fb270

Mitä mieltä olette tästä? Pitääkö PT:n olla kovassa tikissä pitääkseen ammattiuskottavuutensa?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kovassa tikissä. Ei ole mitään merkitystä. Monet huippuluokan urheiluvalmentajat ovat ihan plösöjä fyysisesti.

Vierailija
2/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään maksaa kenellekään käytännössä tsemppaamisesta, kun itse sen liikuntasuorituksen joutuu tekemään, jos siitä aikoo saada jonkinlaista hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten merkitystä, mutta jos PT joutuu näyttämään asiakkaalle erilaisia liikkeitä, niin sen verran pitää olla kunnossa, että pystyy näyttämään ne kuitenkin.

Vierailija
4/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Mieluummin ottaisin koutsiksi Mark Rippetoen kuin jonkun parempikuntoisen fitnesspaten

Vierailija
5/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Ylipaino johtuu syömisongelmista, personal trainer on yleensä ohjaamassa liikuntaa. Toki voi jakaa myös ohjeita syömiseen, tuskin silloin jakaa sitä omaa ruokavaliotaan. Moni sitä paitsi tulee mielummin ohjattavaksi, kun ohjaaja on vähän tavallisemman oloinen.

Vierailija
6/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ja huonokuntoinen ei ole synonyymeja. Siis ylipainoinenkin voi silti jaksaa urheilla ja olla voimakas, vaikka samalla kantaa ylimääräisiä kiloja.

Vierailija
7/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi lihavaan personal traineriin. Vaikka olisikin teoriaoppinut, olisi vaikea luottaa ohjeisiin, jos pt ei itse niitä noudattaisi. En uskoisi, että hän osaisi ohjata minua parempiin tuloksiin esim. lihasten kasvatuksen tai rasvan poistamisen tavoittamiseksi.

Vierailija
8/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiinkin, oleellisinta minulle on, että pystyy näyttämään miten liikkeet tehdään oikein. Huonokuntoinen ei pysty.

Vierailija
9/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että pt antaa myös ohjeet koskien syömistä?

Vierailija
10/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PT:n pitää näyttää siltä mikä on oman treenaamisen tavoite. Siksi en valitse esimerkiksi isoja möhköjä vaan sellaisen ajokoiramaisen tyypin. Ainakin hänellä on omakohtaista kokemusta siitä miten tullaan sellaiseksi kuin tavoitteeni on. XL-kokoinen on ehdottomasti ulkona tästä kisasta.

Vierailija
11/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä vähän sitä mieltä että tuollaisissa ammateissa se oma ulkonäkö on samalla käyntikortti.

Luottaisiko asiakas kosmetologiin jonka naama on epäpuhdas ja meikit hutiloitu, tai suuhygienistiin jonka hengitys haisee kuolemalle etc.

Vierailija
12/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse haluaisin PT:n päästäkseni läskeistäni ja tullakseni hyvään kuntoon, en valitsisi tuollaista, jolta se silminnähden ei ole onnistunut. Uskottavuusongelma. Ihan sama juttu, jos ravintoneuvoja on itse ylipainoinen tai tupakoiva lääkäri, kehottamassa lopettamaan.

Vierailija
13/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä et löytyy erilaisia treenareita. Hänen asiakkaakseen on varmasti helpompi tulla jos on vaikkapa liikakiloja tai on kuntoilua aloittelemassa, esimerkiksi. Turvallisen tuntuinen vaihtoehto.

Vierailija
14/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun ottaisi talousneuvoja lähikaupan kassalta. Tottakai se on uskottavuusongelma jos PT ei saa itsensä kanssa tuloksia aikaan

Vierailija
15/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä juuri ole väliä, itseasiassa  itsekin lihavana ottaisin mielelläni pluskokoisen pt:n, ei ainakaan tarvitsisi pelätä että pt ajattelee mun olen jotenkin laiska ja tyhmä. 

Mutta tunnen kyllä erään pt:n, joka näyttää itse aivan (reippasti ylipainoiselta) pubiruusulta. Siis oikeasti. Ei pahalla, mutta häneltä en kyllä ostaisi mitään pt:n palveluja. Kai se on niin, että jos pt:n ulkonäkö viittaa vahvasti kaljan kittaamiseen, tupakointiin ja lähiöpubeissa notkumiseen niin silloin se vaikuttaa mun käsitykseen hänen ammattitaidostaan. Sen sijaan linkin naisen tapauksessa ei vaikuta. Hän on terveen ja energisen oloinen ylipainosta huolimatta. 

Vierailija
16/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi lihavaan personal traineriin. Vaikka olisikin teoriaoppinut, olisi vaikea luottaa ohjeisiin, jos pt ei itse niitä noudattaisi. En uskoisi, että hän osaisi ohjata minua parempiin tuloksiin esim. lihasten kasvatuksen tai rasvan poistamisen tavoittamiseksi.

Tuolla logiikalla siis esim. kaikkien päihdeongelmaisten kanssa työskentelevien pitäisi olla päihdeongelmaisia, psykiatrisia potilaita hoitavien psykiatrisesti sairaita yms. Ok.

Vierailija
17/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla, mutta tämä juttu taas näyttää sen, miten monet lihavat kutsuvat itseään plus kokoisiksi. Hän on "plus-kokoinen pt". Hän ei kyllä ole plus-kokoinen vaan lihava.

Että ärsyttää, kun monet lihavat vouhkaavat olevansa vain plus kokoisia (muistan yhden bloggaajan, joka painoi yli 200kg ja keikisteli hotellin aulassa ottamassa bikinikuvia ja loukkaantui, kun häntä pyydettiin lopettamaan kun muut asiakkaat häiriintyivät. Tituleerasi itseään plus kokoiseksi malliksi.) tai kehopositiivisia. Ja olen itsekin lihava, mutten tosiaan väitä olevan mitään muuta ja laihdutan koko ajan.

Vierailija
18/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten pallon mallinen ihminen pystyisi näyttämään minulle liikkeet oikein kun olomuotonsa takia hänen liikeratansa ei pääse lähellekään minun.

Vierailija
19/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PT:n pitää näyttää siltä mikä on oman treenaamisen tavoite. Siksi en valitse esimerkiksi isoja möhköjä vaan sellaisen ajokoiramaisen tyypin. Ainakin hänellä on omakohtaista kokemusta siitä miten tullaan sellaiseksi kuin tavoitteeni on. XL-kokoinen on ehdottomasti ulkona tästä kisasta.

Minä taas valitsen sellaisen jonka kanssa on kiva treenata, koska silloin tavoitteeni on helpompi saavuttaa kuin jos treenaaminen ei ole kivaa.

Vierailija
20/121 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten pallon mallinen ihminen pystyisi näyttämään minulle liikkeet oikein kun olomuotonsa takia hänen liikeratansa ei pääse lähellekään minun.

Yleensä oikean liikkeen saa parhaiten tehtyä niin että joku katsoo vierestä teetkö sen oikeen ja korjaa asentoasi tarvittaessa. Tämän voi tehdä vaikka pyörätuolista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä