Miksi kaikkien "oma tahto" karvojen sheivauksen suhteen muuttui ~20v sitten?
Suurin osa väittää, että ovat karvattomia kainaloista ja alapäästä ihan omasta tahdosta.
Osaisiko joku perustella miksi naisten omat tahdot olivat 70-80-luvulla kovin erilaisia?
Kommentit (36)
Olen sheivannut siitä asti, kun karvat ovat alkaneet kasvaa. Ja sheivaan edelleen viikottain, vaikkei seksiä ole tiedossakaan.
Miten tämä on keltään pois?
N28
Nuorempana sheivasin ihan omasta tahdosta. Nykyään ei ole aikaa eikä kiinnostusta. Ihan omasta tahdosta olen karvainen. Sheivattuna tuntuu enemmän piikkisialta kuin posliinilta joten parempi olla karvainen.
Tuntuu kun näitä ketjuja lukee niin suomen seuraava sisällissota johtuu naisten karvoituksesta
Vierailija kirjoitti:
Olen sheivannut siitä asti, kun karvat ovat alkaneet kasvaa. Ja sheivaan edelleen viikottain, vaikkei seksiä ole tiedossakaan.
Miten tämä on keltään pois?
N28
No on se sulta joka sheivauksella aina vähän ;)
Vierailija kirjoitti:
Itseään varten sheivaavat, se on selvä. Asiaan, en kyllä nuolisi ajelematonta pillua.
Mä kerron sulle salaisuuden, siinä nuolemisessa olis tarkotus nuolla sisemmältä, eikä siitä päältä, missä voi olla karvoja. Tajuat varmaan, kun pääset naiseen tutustumaan lähemmin😉.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään varten sheivaavat, se on selvä. Asiaan, en kyllä nuolisi ajelematonta pillua.
Mä kerron sulle salaisuuden, siinä nuolemisessa olis tarkotus nuolla sisemmältä, eikä siitä päältä, missä voi olla karvoja. Tajuat varmaan, kun pääset naiseen tutustumaan lähemmin😉.
Et ole ilmeisesti koskaan nuollut pillua jos et ymmärrä mitä ne karvat haittaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti koskaan nuollut pillua jos et ymmärrä mitä ne karvat haittaavat.
Kyllä ainakin minuakin häiritsee kullia imiessä jos munakarvat menevät esim. sieraimiin.
N16v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minuakin häiritsee kullia imiessä jos munakarvat menevät esim. sieraimiin.
Ei minua ainakaan häiritse ja jos vaimoa häiritsee niin ei kiinnosta! Kunhan imee loppuun asti.
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olekaan, mutta kun ne kynityt kalkkunat asettuvat moraalisesti ylempään positioon kauhistelemalla "puska, rämemajava, epähygieeninen, haisee"... Ja vaikka juuri sinä et sitä tekisikään, niin ihan riittävän moni perustelee ajelua sillä, että "haluan olla hygieeninen ja puhdas". Vaikka on todistettu, että luonnollinen karvoitus on mm. hygienian ja terveydentilan kannalta parempi kuin ajeltu.
Heti kun alkaa pimppikarvojen paluuta kannattava feministinen liike, olen mukana ✔️(Kaikki muuhan ollaankin suunnilleen jo nähty.)
Tätä ei tietysti usko kukaan.
Mutta veljeni on gynekologi ja kerran puhuttiin aiheesta. Sanoi, että tulehduksia ja todella haisevia sellaisia on nimenomaan sheivatuilla.
Normaali karvoitus suojaa emätintä ja virtsaputkea. Huuhtoo sen tussukkansa pari kertaa päivässä ja on varmasti terveempi keskimäärin kuin kaljuksi ajeleva.
Ehkäpä silloin 70-, 80-luvulla ei osattu edes pitää sitä vaihtoehtona, se olisi silloin ollut tosi outoa. Tänä päivänä sekä ajeltu, siistitty että luomu on kaikki ihan normaaleja juttuja siinä missä eri mittaiset hiukset tai eri levyiset lahkeetkin. Älkää siis jaksako enää... Oltaisiin vaan tyytyväisiä siihen että jokainen saa näyttää miltä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olekaan, mutta kun ne kynityt kalkkunat asettuvat moraalisesti ylempään positioon kauhistelemalla "puska, rämemajava, epähygieeninen, haisee"... Ja vaikka juuri sinä et sitä tekisikään, niin ihan riittävän moni perustelee ajelua sillä, että "haluan olla hygieeninen ja puhdas". Vaikka on todistettu, että luonnollinen karvoitus on mm. hygienian ja terveydentilan kannalta parempi kuin ajeltu.
Heti kun alkaa pimppikarvojen paluuta kannattava feministinen liike, olen mukana ✔️(Kaikki muuhan ollaankin suunnilleen jo nähty.)
Jos lukisit oman tekstisi ajatuksella niin ehkä huomaisit että harrastat itse samaa kuin ne "kynityt kalkkunat", kuten tekee myös todella moni muu näissä karvakeskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha jep :D Nää "ihan omasta tahdosta sheivaan"-lammasnaiset on kyllä huvittavia (ja vähän säälittäviä) kun eivät edes tajua miten heihin vaikutetaan
Mitä väliä?
M
Miksi tätä alapeukutetaan?
Ilmeisesti teille on kauheasti väliä mitä naiset tekevät omille karvoilleen ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä silloin 70-, 80-luvulla ei osattu edes pitää sitä vaihtoehtona, se olisi silloin ollut tosi outoa. Tänä päivänä sekä ajeltu, siistitty että luomu on kaikki ihan normaaleja juttuja siinä missä eri mittaiset hiukset tai eri levyiset lahkeetkin. Älkää siis jaksako enää... Oltaisiin vaan tyytyväisiä siihen että jokainen saa näyttää miltä haluaa.
Juuri näin. Aloituksessa ilmeisesti yritetään epämääräisesti vittuilla naisille jostain sellaisesta, että moni alkoi sheivaamaan yhtä aikaa. Oma tahto karvojen sheivauksen suhteen muuttui siksi, koska alkoi näkyä erilaisia vaihtoehtoja joista valita. Oma tahto ei tarkoita sitä, että se olisi olemassa tai edes voisi olla jossain kuplassa johon muiden tekemiset tai muodit ja trendit eivät vaikuta millään tavalla.
Mitä nyt asiasta tiedän niin harvassa on kokonaan posliiniksi ajellut. Useimmilla on karvoja siellä...