Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten pidentää hiustenpesuväliä? Tukka kamala jo jos pesusta 2 päivää..

Vierailija
14.10.2019 |

Mitä tuotteita suosittelisitte? Miten olette päässeet jokapäiväisestä hiustenpesusta? Tukka alkaa kuivumaan kun koko ajan pesen ja jos en pese, niin tukka on aivan hirveän näköinen, rasvainen ja tuntuu kamalalta. Olen kolmekymppinen nainen, muuten ei mitään aknea tms. Tukka vain tottunut jokapäiväiseen pesemiseen. En jaksaisi joka ilta tätä pesurumbaa, pitkät hiukset mulla.. apuaaaa

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi pesuväliä pidentää ja väkisin olla ihmisten ilmoilla likaisena?

Pese hellävaraisilla tuotteilla joka tai joka toinen päivä. Teidät "pesen vain kerran viikossa" -tyypit haistaa. Terveisin yhden sellaisen vieressä töissä istuva. Kehuskelee kuinka harvoin pesee ja kuinka kuivashampoo pelastaa. Paitsi että hiukset näyttävät likaisilta ja hän haisee ummehtuneelta rasvalta.

Tukkani ei kyllä haise pahalta :) Kysyin asiaa mieheltänikin. Jos sinua harmittaa työkaverisi, niin ei kannata ajatella että olisin jotenkin epäsiisti.

Ap

Vierailija
22/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan kuivashampoota jo heti pesua seuraavana päivänä, pesen hiukset iltaisin. Tukka ei ole vielä yhtään likainen, mutta noin se ei pääse edes rasvoittumaan kun rasva imeytyy kuivashampooseen. Lisäksi sillä saa ihan mielettömän volyymin pitkäänkin tukkaan. Laitan kuivashampoon jakauksittain, hieron ja harjaan läpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo. Pesin itsekin ennen joka paiva, nykyaan pesen kerran viikossa! 

Huom. kastelen kylla useammin kuin kerran viikossa - salipaivina huuhtelen hiet pois. 

Ja yhden kerran pesukertojen valilla laitan hiusnaamion/hoitoainetta "raikastaakseni". 

Vierailija
24/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin shampoon käytön kaksi viikkoa sitten. Joka päivä pesen hiukset pelkällä vedellä. Ei enää kutinaa/hilseilyä, ja paksummat ja syvempi väri hiuksissa + kemikaalikuorma pieneni 👍

Vierailija
25/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia suurkuluttanut kuivashampoota, nykyään suurkulutan Baby powderia. Ei ole hiukset yhtään ohentuneet tai kärsineet. Toki säännöllisesti pesen syväpuhdistavalla ja joka hiustenpesussa pesen shampoolla kahdesti, jolloin päänahkan saa puhtaaksi. Välillä käyn kuorimassa päänahkan ja hoidattamassa sen, mutta tämän olen aloittanut ihan lähiaikoina.

Vierailija
26/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosia suurkuluttanut kuivashampoota, nykyään suurkulutan Baby powderia. Ei ole hiukset yhtään ohentuneet tai kärsineet. Toki säännöllisesti pesen syväpuhdistavalla ja joka hiustenpesussa pesen shampoolla kahdesti, jolloin päänahkan saa puhtaaksi. Välillä käyn kuorimassa päänahkan ja hoidattamassa sen, mutta tämän olen aloittanut ihan lähiaikoina.

Talkkia (baby powder jne) ovat syöpävaarallisia aineita. Googleta vaikka hydrated magnesium silicate cancer. En missään nimessä laittaisi sitä päähän!

Vierailija
27/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahan tottuminen uuteen rytmiin vie 2-4 kuukautta yhden kampaajan mukaan, eli kärsivällisyyttä!

Itse pidensin pesuväliä niin että vain yksi päivä lisää pesuväliin ja välillä palasin vielä aiempaan pesuväliin, tarpeen mukaan. Viimeisenä päivänä pidin aika usein tukkaa nutturalla, mutta se ei ehtinyt mennä hirmuisen näköiseksi kun pidensin vain vähän kerralla.

Lisäksi jos peset hiuspohjan narskuvan puhtaaksi niin suosittelen kokeilemaan jotain miedompaa, käytännössä sulfaatitonta shampoota. Silloin päänahka ei niin kuiva ja sen ei tarvitse niin raivolla alkaa tuottaa uutta rasvaa. Tähänkin voi mennä päänahalla aikaa tottua eli en pidentäisi samaan aikaan pesuväliä ja totuttaisi miedompaan shampooseen.

Itselläni kesti yli puoli vuotta hiustenpesuvälin muutos kolmesta kuuteen päivään mutta hitaalla taktiikalla se ei ollut hirveän näköinen tai haiseva missään vaiheessa. Ei ehkä onnistu kaikilla kun päänahat ovat erilaisia, samoin kuin ihot. Mutta ei kaikilla haise päänahka vaikka pesee harvemmin.

Vierailija
28/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi pidentää pesuväliä. Tai siis joo olisihan se varmasti helpompaa. Mutta jos sitä pesua tarvitsee niin sitten ei voi mitään. :D itselläni on tosin rasvoittuva päänahka ja heti jos lopetan pesemisen, alkaa ilmestymään hilsettä ja hiuksia lähtemään enemmän. En halua kaljuuntua hilseen takia. Mikään muu ei ole auttanut kuin hiusten peseminen tarpeeksi usein.

Vierailija
29/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla rupeaa päänahka haisemaan järkylle jo seuraavana päivänä. Olen haistattanut päätänä miehelläni joka myönsi pään haisevan:) Pakko pestä päivittäin. En tajua mikä ihme se haju on.

Sieni-infektio. Jollain aineella siitä pääsee eroon, mutta uusii herkästi. Hyvin monella on tuo sama sieni, en vaan muista sen nimeä.

Vierailija
30/30 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi teille pesuvälin venyttäjille: sotkunuttura tai ponnari ei millään tavalla pelasta kun pesusta on kulunut jo monta päivää. Näyttää vain siltä kuin mitä se on: paskaiset hiukset laitettu kiinni.

Miksi ihmeessä peseytyminen on joillekuille niin vastenmielistä... En tule koskaan ymmärtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan