Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uimahallin siivoojat ovat aina naisia?

Vierailija
14.10.2019 |

Siis ne jotka siivoavat myös miesten puolella suihkutiloja. Miksei ole miehiä jotka siivoavat naistenkin puolella suihkutiloja? Syrjintääkö???

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae uimahallin siivoojaksi niin näät syrjitäänkö sinua vai ei.

Vierailija
2/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoojat (jotka eivät aja koneita) nyt 90% ovat naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoamassa naisten suihku- ja pukutiloja olisi #metoo.

Vierailija
4/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Sinulla ei ole naista, ei lapsia, olet kalju ja alle 170cm. Töitäkään ei ole.

Vierailija
5/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siivoamassa naisten suihku- ja pukutiloja olisi #metoo.

Mutta toisinpäin siis tämäkin aivan o.k. Syrjintää siis todellakin.

Vierailija
6/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Sinulla ei ole naista, ei lapsia, olet kalju ja alle 170cm. Töitäkään ei ole.

Nainen on, lapsia ei (kuka niitä haluaa???), en ole kalju mutta kaljuuntuva, olen yli 170 ja hyvässä duunissa, ns. suurituloinen. Nyt kyllä harkitsen downshiftaamista, koska massia on riittävästi loppuelämäksi, ja siksi selvittelenkin näitä vaihtoehtoisia ammatteja missä pääsisi helpolla ja olisi kuitenkin jotain tekemistä. Ne ns. siivoojathan vain laskee letkusta vettä suihkutilojen lattialle (mikähän idea siinäkin on?). Luulen tähän pystyväni.

Vierailija
7/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua siivota miesten suihkutiloja, ei edes miehet. Siivoojissa on paljon enemmän naisia kuin miehiä niin jollekin se nakki sitten napsahtaa.

Vierailija
8/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on, lapsia ei (kuka niitä haluaa???), en ole kalju mutta kaljuuntuva, olen yli 170 ja hyvässä duunissa, ns. suurituloinen. Nyt kyllä harkitsen downshiftaamista, koska massia on riittävästi loppuelämäksi, ja siksi selvittelenkin näitä vaihtoehtoisia ammatteja missä pääsisi helpolla ja olisi kuitenkin jotain tekemistä. Ne ns. siivoojathan vain laskee letkusta vettä suihkutilojen lattialle (mikähän idea siinäkin on?). Luulen tähän pystyväni.

Kyllä työ on muutakin kuin suihkutilojen siivoamista.

Vierailija
9/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aina ole. Mutta naissiivoojan etu on että se voi siivota sekä miesten että naisten pukeutumis- ja suihkutilat toisin kuin miessiivooja josta nousisis kauhea mekkala. Ts. naissiivoojat tulee halvemmaksi.

Vierailija
10/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miessiivoojan laittaa naisten pukuhuoneeseen voi käydä näin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000371015.html

Onko ikinä sattunut vastaavaa tapausta kun sukupuolet toistepäin?

Vierailija
11/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Meidän uimahallissa on myös miessiivooja. Kun hän on työvuorossa, niin hän käy miesten puolella, ja nainen naisten puolella. Kun töissä on 2 naista, niin jompi kumpi niistä käy miesten puolella. 

Vierailija
12/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta luulen siihen pystyväni.

Mikähän idea muuten tosiaan on sen suihkun lattian letkuttamisessa kylmällä vedellä? Sinnehän valuu vettä muutenkin jatkuvasti. Ainut varsinainen "lika" on sukista jalkapohjiin jäänyttä nöyhtää ja se menee viemäriin suihkuvesien mukanakin. Sen sijaan pukuhuonetiloissa on kengistä tullutta hiekkaa ja siellä pitää kävellä myös paljain jaloin eikä siellä siivota kunnolla juuri koskaan kuin ehkä päivän päätteeksi tai niin että se on aamulla hallin auetessa puhdas. Pitää varmaan tulla itse hoitamaan tämäkin asia kunnolla. Ainiin - ei onnistu koska olen mies.

Vierailija
13/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Meidän uimahallissa on myös miessiivooja. Kun hän on työvuorossa, niin hän käy miesten puolella, ja nainen naisten puolella. Kun töissä on 2 naista, niin jompi kumpi niistä käy miesten puolella. 

Nainen voi käydä miesten puolella mutta mies ei naisten puolella!?!?!? Mikä halli? Tämä ei jää tähän.

Vierailija
14/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua siivota miesten suihkutiloja, ei edes miehet. Siivoojissa on paljon enemmän naisia kuin miehiä niin jollekin se nakki sitten napsahtaa.

Miesten puoli on helpompi siivottava kuin naisten puoli. Naisten puolella on purkkeja ja puteleita siellä täällä, shampoo/hoitoaine/karvanpoistotuotteet(u-halissa ei saisi ajela karvoja) kaiken maailman rasvat. Sieltä täältä löytyy kaadettuja hoitoainetia ja ohi leviteltyjä rasvoja. Pitkiä hiuksia lattiakaivot väärällään.

Miesten puolella ei ole muuta kuin pefletit siististi roskiksessa.

T: u-hallin täti

Vierailija
15/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen voi käydä miesten puolella mutta mies ei naisten puolella!?!?!? Mikä halli? Tämä ei jää tähän.

Luultavasti kaikki suomen uimahallit.

Vierailija
16/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Seinäjoen uimahallissa on seinällä lappu, että voi olla myös miespuolinen siivooja. Kerran sitten oli yksi mies, joka oikein pinnisteli, ettei vaan katso naisia.

Myöskin Yrjönkadun hallissa, jossa ainakin ennen uitiin alasti, on ollut miespuolinen valvoja naisten vuorolla.

Enemmän häiritsee kännykän räpläys, ettei vaan ota kuvia.

Vierailija
17/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrotaan, kun sitä kerjätään, ei olla nyt hys-hys, eikä paapota, eikä hyssytellä:

siivoojat ovat naisia, jotta

a) vältyttäisiin asiakkaiden r'aiskauksilta (tosin ne pienipalkkaiset naissiivoojat saavat pelätä)

b) vältyttäisiin asiakkaiden kähmimiseltä (tosin ne pienipalkkaiset naissiivojat joutuvat kokemaan kähmintää)

c) vältyttäisiin asiakkaiden tirkistelyltä 

d) vältyttäisiin asiakkaiden sanalliselta ahdistelulta (tosin ne pienipalkkaiset naissiivoojat joutuvat kuuntelemaan kaikenlaista)

e) vältyttäisiin näpistelyiden ja  varkauksien räjähdysmäiseltä lisääntymiseltä

d) vältyttäisiin kohoavilta palkkakustannuksilta, kun miespuolisille työntekijöille jouduttaisiin maksamaan enemmän, koska miessiivoojat nyt ovat...parempia

Siinäpä muutama syy, miksi miessiivoojia ei ole.

Vierailija
18/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta luulen siihen pystyväni.

Mikähän idea muuten tosiaan on sen suihkun lattian letkuttamisessa kylmällä vedellä? Sinnehän valuu vettä muutenkin jatkuvasti. Ainut varsinainen "lika" on sukista jalkapohjiin jäänyttä nöyhtää ja se menee viemäriin suihkuvesien mukanakin. Sen sijaan pukuhuonetiloissa on kengistä tullutta hiekkaa ja siellä pitää kävellä myös paljain jaloin eikä siellä siivota kunnolla juuri koskaan kuin ehkä päivän päätteeksi tai niin että se on aamulla hallin auetessa puhdas. Pitää varmaan tulla itse hoitamaan tämäkin asia kunnolla. Ainiin - ei onnistu koska olen mies.

En tiedä mitä tarkoitat letkuttamisella, mutta suihkutilojen lattiat käydään säännöllisesti sviippaamassa. Jos lattialla on kaiken maailman nöyhtää ja irtolikaa, niin ne huuhdellaan viemäriin. Miksi? Siksi koska märkä, lämmin lattia on otollinen paikka bakteerien lisääntymiseen. 

U-hallin täti

Vierailija
19/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska työpaikkamme tarjoaa mielellään suihkutiloihin kohteliaisuus/häveliäisyyssyistä samaa sukupuolta olevan siivoojan. Ikävä kyllä tätä mahdollisuutta ei aina ole, koska miessiivoojammekin tulee saada pitää vapaansa, mutta aina kun mahdollisuus on, niin se käytetään. Valitettavasti hygienasyistä miesten puolta ei voi jättää siivoamatta silloin kun ei ole miessiivoojaa talossa.

U-hallin täti

Vierailija
20/99 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska työpaikkamme tarjoaa mielellään suihkutiloihin kohteliaisuus/häveliäisyyssyistä samaa sukupuolta olevan siivoojan. Ikävä kyllä tätä mahdollisuutta ei aina ole, koska miessiivoojammekin tulee saada pitää vapaansa, mutta aina kun mahdollisuus on, niin se käytetään. Valitettavasti hygienasyistä miesten puolta ei voi jättää siivoamatta silloin kun ei ole miessiivoojaa talossa.

U-hallin täti

No jos naissiivoojat on lomalla voiko miessiivooja käydä naisten puolella vai onko oikeasti kaksoisstandardi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi