Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gender reveal party eli sukupuolenpaljastusjuhla – mitä mieltä?

Vierailija
14.10.2019 |

Mitä mieltä olette gender reveal partyistä?
Sain kutsun tällaisiin juhliin ja tuntuu vähän erikoiselta konseptilta.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sukupuoli on ihmiselle tärkeä. Se on isoin osa ihmistä, älkää astuko johonkin ihme sukupuolettomuuden ansaan. Sekaisin olette, jos muuta väitätte. Jos joku haluaa tällaiset juhlat pitää, niin siitä vaan minun puolestani. Toki se kuulostaa hyvin amerikkalaiselta.

Mulle ei ainakaan ole millään tavalla tärkeä. Voisin yhtä hyvin olla mies, ei haittaisi.

Vierailija
22/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisin. Pukeutuisin viittaan ja sitten vyöllä olisi joku omituinen valoja vilkkuva härveli jossa on toimintoja kuten tuuletin, kaiutin, vesisuihku ja ehkä myös pieni savukone. Mä olen teknoseksuaali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknosukupuolinen. Aamulla aivot ei toimi.

Vierailija
24/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gender reveal party, baby shower ja ristiäiset. On siinä juhlia kerrakseen, ja tietysti pitää ostaa kaikkea kivaa joka kerta.

Vierailija
25/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sukupuoli on ihmiselle tärkeä. Se on isoin osa ihmistä

Puhu vain omasta puolestasi. Itse identifioidun enemmän jopa ammattini mukaan kuin sukupuolen. Ei tosiaan ole mikään tärkein piirre joku sukupuoli, muut ominaisuudet määrittää enemmän.

No jopas. Itse olen raskaana juuri ja todellakin joutuu ja saa identifioitua omaan sukupuoleensa enemmän kuin ammattiin. Muutenkin naiseus onnsuuri osa persoonaani.

Nuo juhlat on silti typerät ja ihmiset haluavat vain lahjoja ja huomiota. Aivan naurettavaa kun sillä vauvan sukupuolella ei ole merkitystä. Tulee mikä tulee.

Vierailija
26/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä gender reveal partyja ja baby showereita varmaan järjestää samat ihmiset, joiden häissä isä saattaa morsiamen kirkon käytävää pitkin ja "luovuttaa" hänet sulhaselle. Ei mitään tekemistä suomalaisten tapojen kanssa, elokuvista ja muualta opittua teatteria.

Vierailija
27/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin sain mielikuvan, että kaapissa oleva muunsukupuolinen pitää juhlat, tai hänen vanhempansa, joissa kerrotaan koettu sukupuoli.

Tyyliin: Olen päättänyt, että sukupuoleni on _________ .

Tai: entisen Pekan vanhempina ilmoitamme, että poikamme sukupuoli on __________.

Olisi ollut paljon hauskempi provo 😉

Vierailija
28/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä luulin että joku kaveri paljastaa nyt transsukupuolisuutensa:

"Tervetuloa Jussin sukupuolenpaljastusjuhlaan. Jussi onkin nyt Liisa."

Siinä olisi hyvä juhlan aihe.

Vierailija
29/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi on? Ihmiset esittelee sukupuolielimiään toisilleen?

Jos järjestetään Aihe Vapaan oma gender reveal party, olen heti mukana.

Vierailija
30/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä luulin että joku kaveri paljastaa nyt transsukupuolisuutensa:

"Tervetuloa Jussin sukupuolenpaljastusjuhlaan. Jussi onkin nyt Liisa."

Siinä olisi hyvä juhlan aihe.

No tuo nyt kuulostaakin järkevämmältä nykyaikana kun sukupuolia ei kaikkien mukaan saisi olettaa pelkkien fyysisten ominaisuuksien takia. Jokainen voisi sitten tiettyyn ikään tai ymmärrykseen tullessaan järjestää omat kekkerit, joissa sukupuoli virallistetaan omasta halusta.

Villi veikkaus, gender reveal partyjen järjestäjät ovat mielestään nykyaikaisia ja valmiita romuttamaan suomalaiset perinteet uuden ja jännemmän tieltä, mutta eivät kuitenkaan näe toista puolta eli mahdollisia ongelmia voimakkaassa sukupuoliroolittuneisuuden tukemisessa nykymaailmassa.

Vierailija
31/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku juhla missä kaikki tulee sisään pitkissä takeissa ja sitten vuorotellen paljastaa itsensä aina toisille. "Terve, olen Kake ja minä olen heteromies! Kattokaa, mä opin kuinka leikkiä helikopteria mun sukupuolielimellä!"

Vierailija
32/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä vastenmielinen idea kuin "baby showerit".

Paljon vastenmielisempi kun siinä jo ennen kuin ihmisparka on edes syntynyt kasata sukupuolittuneita odotuksia sen niskaan.

Minusta baby showerit voivat olla oikein kivat, jos kokoonnutaan ystävien kanssa rennosti esim. brunssille ja vietetään rauhassa aikaa yhdessä ennen vauvan syntymää. Syntymän jälkeen se onkin vähän haastavampaa.. Mutta lahjarallia en ymmärrä. Jos jotain halutaan antaa, niin jokin yhteislahja, esim. se tarpeellinen vaippakakku.

Ap

Joo totta kai, puollan itsekin vahvasti kaikkia mahdollisia tekosyitä kutsua väkeä koolle ja tehdä jotain vähän spesiaalia. Ja tietenkin vauvasta iloitseminen on ihanaa ja tärkeää. Se vaan saa häiden tapaan todella helposti kilpailullisia sävyjä ainakin mun entisessä sosiaalisessa verkostossani ja yhdistän tosi voimakkaasti kaikki amerikkalaista alkuperää olevat ritualisoidut tilanteet sellaiseen tiettyyn asenteeseen ja arvomaailmaan. Että ystävät on olemassa jotta on joku jolle näyttää olevansa parempi.

Vierailija
33/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sukupuoli on ihmiselle tärkeä. Se on isoin osa ihmistä, älkää astuko johonkin ihme sukupuolettomuuden ansaan. Sekaisin olette, jos muuta väitätte. Jos joku haluaa tällaiset juhlat pitää, niin siitä vaan minun puolestani. Toki se kuulostaa hyvin amerikkalaiselta.

Ei ainakaan mulle ole. Mulla ei edes ole minkäänlaista sukupuoli-identiteettiä paitsi ulkoa päin pakotettu. Oli elämäni suurimpia helpotuksia älytä kuinka vahingollinen ja turha asia sosiaalinen sukupuoli on ja sanoutua siitä vaan kokonaan irti.

Vierailija
34/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sukupuoli on ihmiselle tärkeä. Se on isoin osa ihmistä

Puhu vain omasta puolestasi. Itse identifioidun enemmän jopa ammattini mukaan kuin sukupuolen. Ei tosiaan ole mikään tärkein piirre joku sukupuoli, muut ominaisuudet määrittää enemmän.

No jopas. Itse olen raskaana juuri ja todellakin joutuu ja saa identifioitua omaan sukupuoleensa enemmän kuin ammattiin. Muutenkin naiseus onnsuuri osa persoonaani.

Nuo juhlat on silti typerät ja ihmiset haluavat vain lahjoja ja huomiota. Aivan naurettavaa kun sillä vauvan sukupuolella ei ole merkitystä. Tulee mikä tulee.

No mutta eihän se että ulkoapäin määritellään sun kokemus raskaudesta osaksi naiseutta ole sama kuin että itse identifioituisit siihen. Jos oikeasti itse identifioidut, niin ei siinä mitään. Mutta jos väität että raskautta ei voi olla ilman naiseutta tai raskaus kuuluu naiseuteen tai naiseus raskauteen niin sitten olet liittynyt niiden ulkoa päin määrittelijöiden joukkoon. Etkä oikein enää kunnioita ihmisten vapautta kokea eri tavoin.

Vierailija
35/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö sen sukupuolen ihmisestä (ainakin useimmissa tapauksissa) näe jo ihan ilman vaatteiden riisumistakin ja ihan jo kadulla liikkujista ja ohikulkijoistakin  ??? 

Vierailija
36/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vauvalle tuollaisia ei voi pitää, koska vauva ei ole voinut valita sukupuoltaan. Näkyy vain tietyt biologiset merkit, ei sitä identiteettiä.

Ei kukaan voi valita sukupuoltaan, siihen synnytään. Hyvin pieni mahdollisuus on että myöhemmin lapsi huomaa olevansa trans ja jos näin on niin siinä vaiheessa ei tuollaisilla tyhmillä ennen syntymää tapahtuneilla juhlilla ole mitään merkitystä, vain sillä miten vanhemmat reagoivat asiaan. Osaavatko tukea ja hyväksyä lapsen sellaisena kuin on.

Vierailija
37/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmistynyt mummeli kirjoitti:

Mutta eikö sen sukupuolen ihmisestä (ainakin useimmissa tapauksissa) näe jo ihan ilman vaatteiden riisumistakin ja ihan jo kadulla liikkujista ja ohikulkijoistakin  ??? 

Kyllä näkee. Tämä on vain nykyajan höpötyksiä, oikeita trans ihmisiä on vain suunnilleen pari prosenttia väestöstä, jos sitäkään. Suurin osa "nonbinaryista" vain kapinoi sukupuolirooleja vastaan ja monet ovat itseään etsiviä teinejä jotka ovat entistä enemmän hukassa identiteettinsä kanssa kun tästäkin keksittiin tehdä ongelma.

Vierailija
38/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli mieleen jotkut Seta-juhlat.

Vierailija
39/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmistynyt mummeli kirjoitti:

Kyllä näkee. Tämä on vain nykyajan höpötyksiä, oikeita trans ihmisiä on vain suunnilleen pari prosenttia väestöstä, jos sitäkään. Suurin osa "nonbinaryista" vain kapinoi sukupuolirooleja vastaan ja monet ovat itseään etsiviä teinejä jotka ovat entistä enemmän hukassa identiteettinsä kanssa kun tästäkin keksittiin tehdä ongelma.

Ei sukupuolirooli ole mikään kiveen hakattu juttu, vaihtelee hyvin paljon ajasta ja kulttuurista toiseen. Ei tarvitse ajatella kuin vaikka sadan vuoden taakse, kuinka kapeat rooliodotukset oli, naisille ei hyväksytty edes housuja! Kapinointi on nimenomaan hyvä asia.

Vierailija
40/56 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vaarallisia odotuksia jos tyttövauvalle tuodaan lahjaksi pinkki pusero...  Nykyään tosin moni toisi sinisen. Ihmiset täällä tykkää heti ajatella että kun sukupuoli paljastetaan juhlissa= lapselle kasa vaatimuksia minkälainen pitää olla, ja koko suku valvoo ettei riko sääntöjä. Muuten olen samaa mieltä että turha juhla samoin kuin pikkujoulut, polttarit yms.

Myös synttäreitä järjestetään eikä kukaan niihin tule ulisemaan kuinka tyyppi joutuu nyt rakentamaan elämänsä ajatuksen "olen 18v eli aikuinen" ympärille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi