Naimisissa oleva, montaako sormusta käytät?
Otsikossa olikin kysymys. Olisi myös kiva kuulla minkä ikäinen olet ja kauanko olet ollut naimisissa.
Mä olen 45, naimisissa vuoden ja yksi sormus käytössä. Ei lainkaan kihlasormusta, vain vihki. Oltiin kihloissa vajaat 4 viikkoa.
Ja koska joku kohta alkaa viisastella, että käyttää sormusta jokaisessa kymmenessä sormessa, tarkennetaan, että vasemmassa nimettömässä (tai oikeassa, jos se on uskonnon/kulttuurin tapa) merkkinä naimisissa olosta.
Kommentit (64)
Kaksi, mies pitää vain yhtä, vaikka mun mielestä olisi hänellekin voinut ostaa myös vihkarin.
Jos mulla olisi vain yksi niin en tuntisi olevani naimisissa "ihmisten silmissä"
15 vuotta naimisissa on oltu ja kihloissa oltiin sitä ennen reilu pari vuotta.
N45
Ei yhtään, naimisissa 9 vuotta. Vihkisormus on, mutta en käytä sitä, eikä mieskään omaansa.
Kihlasormus saatu 21 vuotta sitten ja vihkisormus saatu 20 vuotta sitten. Molemmat käytössä joka päivä.
31v, naimisissa 5v. Ei sormuksia, ei hankirtu niitä naimisiin mennessä. Ei kumpikaan tykätä koruista.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, naimisissa 9 vuotta. Vihkisormus on, mutta en käytä sitä, eikä mieskään omaansa.
Ikä unohtui. N34
Yksi on aina - vihkisormus. Toisen sain lahjaksi muistaakseni 7 v hääpäivänä, kutsun sitä kihlasormukseksi. :D Kihloissa olimme vain pari viikkoa ennen naimisiinmenoa. Ei kerrottu kenellekään etukäteen joten ei ostettu myöskään sormuksia. Olen nyt 34 vuotta.
Teen päivittäin niin paljon sellaista, missä sormukset on tiellä, joten en käytä niitä ollenkaan. Jonnekin juhliin yritän muistaa laittaa. Mieskään ei käytä, hän loukkasi vasemman nimettömänsä ja sormus oli leikattava poikki. Ei ole tullut ostettua uutta... Naimisissa 21 vuotta.
Sormukset on jääneet pieniksi ja tilalle on jopa ostettu uusia, isompia. Nykyään käytän yhtä ja välillä jätän senkin pois, koska kiristää.
Vihki- ja kihlasormuksilla ei ole mitään sen kummempaa tunnearvoa. Naimisissa on oltu jo yli 30 vuotta joten tiedän olevani rouvasihminen ilman sormustakin :D
47v, naimisissa 6 vuotta. Yksi sormus, kihlat ei edes hankittu. Aika usein olen ilman sormusta. Virallisen vihkin tilalle vaihtelen paria muuta sormusta fiiliksen ja asujen mukaan. Mies ei käytä sormusta ollenkaan.
41 v, naimisissa 17 v. Yksi sormus. Aiemmin oli sekä kihla- että vihkisormus, mutta 15-vuotis hääpäivänä vaihdettiin molemmille uudet.
En yhtään. Naimisissa 25v. Joskus juhliin laitan sen yhden, joka on sekä kihla että vihkisormus. En tykkää sormuksista. Ihmiset saa spekuloida siviilisäätyni suhteen mitä haluavat.
1 ihan siitä syystä että halusin ison, puhtaan timantin. Myöhemmin haluan toisen rivisormuksen.
35 v. Naimisissa 7 vuotta. On kihla- ja vihkisormus mutta en käytä niitä tavallisena arkena, vain erityistilanteissa. On helpompi olla ilman sormuksia sormessa.
Menin naimisiin 18 vuotta sitten, viimeiset 13 vuotta olen ollut sormukseton, mieskään ei käytä sormusta. Kyllä rakkautta riittää ilman sormuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne sormusten suhteen, naimisissa reilut 40 vuotta.
Yhtä, vihkiä tai sitten en ollenkaan. Tai sitten välillä ihan muitakin timanttisormuksia kuin vihkiä. Kihla jäi pieneksi, en ole jaksanut suurentaa. Miehellä aina yksi sormus. Tykkää pitää mua enemmän. Olen 38.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä, vihkiä tai sitten en ollenkaan. Tai sitten välillä ihan muitakin timanttisormuksia kuin vihkiä. Kihla jäi pieneksi, en ole jaksanut suurentaa. Miehellä aina yksi sormus. Tykkää pitää mua enemmän. Olen 38.
Ai niin ja naimisissa 10 vuotta.
31- vuotias olen ja viime keväänä mennyt naimisiin.