Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eräs tuttava loukkaantuu kun sanoo totuuden?

Vierailija
13.10.2019 |

Vaikka nämä asiat eivät ole mitenkään henkilökohtaisia?

Esimerkki: Tuttava kertoo löytäneensä kaksi tuolia Torin kautta. Hän sanoo että ovat hyvässä kunnossa ja ei yhtään naarmuja. Katsottaessa ne kuitenkin ovat vähän likaiset ja naarmuilla. Totean siihen "No eihän nuo kovin siistit kyllä ole"

Tai sitten hän kertoo esimerkiksi että on niin kiva kun uudessa asunnossa on raikas ilma, eikä tulkkaa, kuten edellisessä. Sanon että "Niin no ei täällä tunkkaa ole. Mutta nuo roskapussit kyllä haisee eteisessä"

Tai vaikka kertoo leikanneensa kampaajalla hiuksia, ja että hiukset on nyt puolipitkät, niin kun sanon siihen "No ihan pitkiltä nuo kyllä minun silmiin näyttää".

Näiden jälkeen seuraa aina mykkäkoulu. En ymmärrä. Niin minulle on aina puhuttu. Suoraan, mutta loukkaamatta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto

Vierailija
2/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ihminen, jonka pitää aina sanoa oma mielipiteensä joka asiaan? Se on ärsyttävää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäkohtelias. Mitä järkeä huomauttaa roskapusseista? Ja kampaaja taitaa tietää paremmin mitkä on puolipitkät kuin sinä.

Vierailija
4/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä noilla varmaankaan loukkaa, kun ei noissa mitään loukkaavaa ole. Mutta hän voi kokea nuo lyttäämisenä. Tuo on ehkä vähä juuri sellaista mitä jotkut ihmiset harrastaa piilov*ttuiluna, eli kommentteja jotka ovat tosi töksäyttäviä, mutta eivät sisällä kuitenkaan loukkausta eli "ei voi suuttua". Näillä ihmisillä on myös tapana haastaa ja olla eri mieltä kaikesta.

Vierailija
5/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lyttääjä olet ap.

Vierailija
6/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet epäkohtelias. Mitä järkeä huomauttaa roskapusseista? Ja kampaaja taitaa tietää paremmin mitkä on puolipitkät kuin sinä.

Olen entinen perhetyöntekijä ja tuo kenelle huomautin roskapusseista on eräs jolla on elämänhallinta lievästi hukassa. Ehkä ajattelin että siinä alkaa huomata muutakin. Ap

Vierailija
7/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonpilaaja. Jos tuttu tykkää tuoleistaan tai hiuksistaan niin pakkoko sun on alkaa vähättelemään?

Vierailija
8/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuommoisia pitää edes kommentoida. Haluat muuttaa positiiviset asiat heti negatiiviseksi. Oletko kateellinen ystävällesi?

Vierailija
9/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ihan suoraan, että pidän sinua epäkohteliaana.

Vierailija
10/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla asperger tms. kun sosiaalinen älykkyys noin heikkoa?

Vierailija
11/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut joille huomauttaa näitä niin menee ihan jauhot suuhun :D Olen vähän samanlainen kun ap. Esimerkiksi yksi tuttava kelle huomauttaa roskapusseista alkaa höpistä tyyliin roskapussien väreistä kun menee pasmat sekaisin :D

Vierailija
12/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole ystävässäsi, ap. Sinä olet tökerö.

Vierailija
13/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut joille huomauttaa näitä niin menee ihan jauhot suuhun :D Olen vähän samanlainen kun ap. Esimerkiksi yksi tuttava kelle huomauttaa roskapusseista alkaa höpistä tyyliin roskapussien väreistä kun menee pasmat sekaisin :D

Mitä tuollaisesta mollaamisesta saat? Kiva pahoittaa muiden mieliä?

Vierailija
14/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen perhetyöntekijä ja tuo kenelle huomautin roskapusseista on eräs jolla on elämänhallinta lievästi hukassa. Ehkä ajattelin että siinä alkaa huomata muutakin. Ap

Voi ei, tämä on näitä kauheita perhetyöntekijöitä joiden mielestä kaikki jotka tekee eri tavalla on jollain tapaa viallisia. Sitten sossujen kanssa supistaan ja tuhlataan vanhempien ja lasrensuojelun resurssit.

Niin, onhan se kivempaa käydä tylyttämässä jotakin tavallista äitiä, kun käydä vaikka päihde-perheessä...

Vierailija
15/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinulla on yhtään "ystävää" ap?

Vierailija
16/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kaltaiset tuttavat jäävät mun elämän ulkopuolelle

Vierailija
17/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että perhetyönetijällä on oikeus olla törppö? Missä isereflektio taitosi tai empatiasi? Nyt ei ole ihan perhetyön opinnot tainnut mennä perille. Onneksi olet entinen.

Vierailija
18/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se joku ihme, moni menee hämilleen kun kohtaa noin törpön ihmisen kuin sinä ja ap.

Vierailija
19/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarvehan sinulla on sanoa. Se liittynee narsismiin. Asperger ja umpi ikävä ihminen - eikö niin?

Vierailija
20/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, tämä on näitä kauheita perhetyöntekijöitä joiden mielestä kaikki jotka tekee eri tavalla on jollain tapaa viallisia. Sitten sossujen kanssa supistaan ja tuhlataan vanhempien ja lasrensuojelun resurssit.

Niin, onhan se kivempaa käydä tylyttämässä jotakin tavallista äitiä, kun käydä vaikka päihde-perheessä...

Jos hilloat haisevia roskapussejasi asunnossa, et ole mikään tavallinen ihminen. Ainakin sulla on ongelmaa hajuaistissa ja hygieniassa, ja yleensä ne ovat ongelmien jäävuoren huippu.