Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eräs tuttava loukkaantuu kun sanoo totuuden?

Vierailija
13.10.2019 |

Vaikka nämä asiat eivät ole mitenkään henkilökohtaisia?

Esimerkki: Tuttava kertoo löytäneensä kaksi tuolia Torin kautta. Hän sanoo että ovat hyvässä kunnossa ja ei yhtään naarmuja. Katsottaessa ne kuitenkin ovat vähän likaiset ja naarmuilla. Totean siihen "No eihän nuo kovin siistit kyllä ole"

Tai sitten hän kertoo esimerkiksi että on niin kiva kun uudessa asunnossa on raikas ilma, eikä tulkkaa, kuten edellisessä. Sanon että "Niin no ei täällä tunkkaa ole. Mutta nuo roskapussit kyllä haisee eteisessä"

Tai vaikka kertoo leikanneensa kampaajalla hiuksia, ja että hiukset on nyt puolipitkät, niin kun sanon siihen "No ihan pitkiltä nuo kyllä minun silmiin näyttää".

Näiden jälkeen seuraa aina mykkäkoulu. En ymmärrä. Niin minulle on aina puhuttu. Suoraan, mutta loukkaamatta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat tympeeltä, ite en haluis noin ilotonta ihmistä mun seuraan

Vierailija
22/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joukossamme on totuudenpuhujia!

Itsekin huomautan aina sukujuhlissa, kun joku ihastelee jonkun vauvaa "söpöksi", niin kerron kyllä totuuden. Että vauva on tavallisen näköinen, ei suinkaan söpö. Toisinaan vauva on ihan ruma, ja kerron kohteliaasti senkin tuoreille vanhemmille. Mitä nyt sellaisia kuolaavia, kaljuja ruttunaamoja voi kukaan parhaalla tahdollakaan sanoa söpöksi? Ilmoitan myös totuudenmukaisesti ulosteen hajusta, jonka havaitsen vauvojen läsnäollessa. Ilmehdin myös sanojeni vakuuttavuutta lisätäkseni.

Kaikki ei vaan kestä totuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin lopulta jaloillani. Kyllin monta vuotta tuota "suoraa puhetta" siedinkin.

Vierailija
24/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloittajaa. Joillekin ei saisi sanoa mitään. Yhdelle äidille huomautin kerran kun lapsen housuissa oli liian löysä kuminauha ja lapsi raukka joutui koko ajan nostamaan housujaan tai pitämään niistä toisella kädellä kiinni.

No, ei olisi ilmeisesti saanut huomauttaa, kun välit poikki.

Lapsiraukka ujosteli poikia jotka tuli vastaan ja piti kädet valkoisina kiinni housuistaan, etteivät putoa..

Vierailija
25/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap, että laukomasi ”totuudet” ovat vain sinun totuuksiasi, mielipiteitä. Se mitä joku toinen ajattelee, on taas hänen totuutensa. Eri ihmiset voi nähdä saman asian aivan eri lailla monestakin syystä johtuen. Jos asiat eivät koske sinua, ei sinun tarvitse pyytämättä niitä kommentoida negatiivisesti. Tee testi. Mene jonkin huoneen nurkkaan ja kuvaile mitä näet. Mene sitten päinvastaiseen nurkkaan ja kuvaile mitä sieltä näet. Varmasti eri asioita. Riippuu aina mistä kulmasta asioita katsoo...

Vierailija
26/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger haiskahtaa. Aspergerit ei osaa sosiaalisia sääntöjä. Matkipa ympäristöäsi ja käyttäydy sen mukaan.

Vierailija
27/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura

Vierailija
28/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla asperger tms. kun sosiaalinen älykkyys noin heikkoa?

Joku muukin huomasi. Ehdottomasti samaa mieltä.

Vierailija
29/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko itse, että sinulle sanotaan "totuuksia". Kyllä nämä "totuudet" tulee pitää omana tietonaan. Hyviin käytöstapoihin kuuluu ettei noin sanota kenellekkään.

Vierailija
30/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Mitäpä sanot, kun kerron, että mulla on maailman ihanin kesätyöpaikka?

Vierailija
31/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit Ap kertoa tänne vain ne ns kiltit töksäyttelyt. Olet varmaan tuttavapiirisi besserwisser ja suoraansanoja jolla on kommentti sanottavana joka asiaan. Sen takia tuttavasi loukkaantuu.

Vierailija
32/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi tuttu loukkaantui kun kysyin hänen laskettua aikaansa. Hän sanoi ajan parin kuukauden päähän. Sanoin häkeltyneenä "Vois luulla että ens viikolla!?"

Vasta myöhemmin huomasin että kommenttini oli tökerö, kun tuleva äiti poistui koko kemuista. Hän oli varmaan kuullut vähän väliä mahansa koosta

Vierailija
33/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ystäväpiirissä tuollainen ”totuuksien laukoja”. Ei ole enää.

Vierailija
34/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei pitäisi olla mitään oikeutta puhua noin kenellekkään. Täysin tarpeetonta. Nämä "totuudet" voi pitää omana tietonaan.

Vierailija
35/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä, mistä kumpuaa tuollainen tarve puuttua mitättömyyksiin? Minullakin on Asperger, mutta töksäyttelen erilaisissa paikoissa. Sinä sen sijaan tunnut nauttivan siitä että hämmennät ja tuotat pahaa mieltä? Persoonallisuushäiriö?

Vierailija
36/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten arvosteleminen ja "totuuksien" sanominen on sama asia kuin itsensä kehuminen. Muille "totuuksien" sanoja rivienvälistä kehuu itseään. Käytöstapoihin kuuluu ettei noin puhuta.

Vierailija
37/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hakemalla hakea jotain negatiivista toisen jutuista? Mitä sä siitä saat? Onko se toinen mielestäsi liian onnellinen tuoleistaan tai kampauksestaan, ja se pitää yrittää pudottaa maanpinnalle, kun ei sullakaan just nyt ole mitään uutta?

Vierailija
38/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut näitä ihmisiä, jotka sanovat olevansa milloin ”rehellisiä” ja milloin ”suorapuheisia”, kun oikeasti heillä on vain erittäin huonot käytöstavat.

Vierailija
39/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää hakemalla hakea jotain negatiivista toisen jutuista? Mitä sä siitä saat? Onko se toinen mielestäsi liian onnellinen tuoleistaan tai kampauksestaan, ja se pitää yrittää pudottaa maanpinnalle, kun ei sullakaan just nyt ole mitään uutta?

Tätä olen itsekin miettinyt, että mitä siitä oikein saa. Hyvän olon kun näkee, että toiselle tulee paha mieli?

Ap:lla on erittäin huono itsetunto, koska nostaa itseään lyttäämällä muita.

Vierailija
40/44 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuulostat tahtomattasi epäkohteliaalta tai siltä että yrität haastaa.

Ihmisten välinen kanssakäyminen sujuu yleensä paremmin, kun korostetaan yhteisiä asioita enemmän kuin erimielisyyksiä. Jos toinen vaikka sanoo jotain tavaraa hyväkuntoiseksi ja toinen huonokuntoiseksi, niin ensin mainittu kokee tilanteen helposti välejä etäännyttävänä ja toisen ihmisen vieraampana. On parempi sanoa erimielisyys pehmeästi kuin vain töksäyttää se ilmoille. Jos oma mielipide on jotain toisen kannalta negatiivista, kannattaa se sanoa myötätuntoisesti, jos haluaa ylläpitää hyviä välejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän