Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea tarvitsee minulta videokuvaa ja passin

Vierailija
13.10.2019 |

Kirjauduin äsken nordean mobiiliverkkopankkiin ja ruutuun lävähti ilmoitus.
Tarvitsemme sinulta passin tai henkilökortin ja lisäksi lyhyen videon jossa käännöt päätäsi sivulle.
Mitä ihmettä taas!?? Alkaa pikkuhiljaa riittämäön nämä vaatimukset.

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, sähköpostiin tuli viesti että verkkopankkia päivitetään ja sitten kun klikkasin sitä niin tuli vaikka mitä kysymyksiä ja vaatimuksia. En tiiä miten pystyn noihin vastaamaan??

Eikö ole ihan riittävästi varoiteltu siitä, että tuollaisiin sähköpostiviesteihin ei saa reagoida. Pankki ei kysele mitään sähköpostiviesteillä.

Tämä sama kysely tulee kun kirjautuu mobiilipankkiin.

Se on eri asia, jos tulee pankin kirjautumistoiminnon yhteydessä. Tunnuksia kärkkyvät ovat varmaan tietoisia,  että tällaista on Nordeassa menossa, ja yrittävät saada ihmisiä reagoimaan sähköpostiviesteihin pahat mielessä.

Vierailija
22/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kateellinen iäkkäälle naapurilleni. Hänellä ei ole ainuttakaan digihärpäkettä kotonaan. Hoitaa puhelut 40 vuotta vanhalla kiekkopuhelimella. Pankkiasiat hoitaa pankin tiskillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaihtuu pankki heti jos aletaan naamakuvia tai muita kyseleen. Vuosikymmeniä ollut asiakkaana ja kaikki velvoitteet hoidettu paremmin kuin hyvin. Jollei ole luottamusta niin löytyy niitä muitakin pankkeja. Kävin heti verkkopankin testaamassa ja ainakaan vielä ei kyselty yhtään mitään muuta kuin tunnuslukua.

Vierailija
24/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin korkeintaan klipin jossa vedetään kuivana kakkoseen ja kuvan käytetystä paskapaperin palasesta.

Vierailija
25/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää olla totta?! :D

Vierailija
26/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista. Ei voi olla. Miksi tuollaista hymyilyvideoo pitäis ottaa? Minulla mobiilipankki toimii ihan normaalisti.

Vierailija
27/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaihtuu pankki heti jos aletaan naamakuvia tai muita kyseleen. Vuosikymmeniä ollut asiakkaana ja kaikki velvoitteet hoidettu paremmin kuin hyvin. Jollei ole luottamusta niin löytyy niitä muitakin pankkeja. Kävin heti verkkopankin testaamassa ja ainakaan vielä ei kyselty yhtään mitään muuta kuin tunnuslukua.

On kyllä melko älytöntä touhua. Onneksi en ole Nordean asiakas.

Vierailija
28/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus kateellinen iäkkäälle naapurilleni. Hänellä ei ole ainuttakaan digihärpäkettä kotonaan. Hoitaa puhelut 40 vuotta vanhalla kiekkopuhelimella. Pankkiasiat hoitaa pankin tiskillä.

Maksaa hurjat summat vuosittain näistä palveluista, moninverroin enemmän kuin sinä.

Vierailija
29/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy vaihtaa pankkia.

Vierailija
30/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, sähköpostiin tuli viesti että verkkopankkia päivitetään ja sitten kun klikkasin sitä niin tuli vaikka mitä kysymyksiä ja vaatimuksia. En tiiä miten pystyn noihin vastaamaan??

Eikö ole ihan riittävästi varoiteltu siitä, että tuollaisiin sähköpostiviesteihin ei saa reagoida. Pankki ei kysele mitään sähköpostiviesteillä.

Se on eri asia, jos tulee pankin kirjautumistoiminnon yhteydessä. Tunnuksia kärkkyvät ovat varmaan tietoisia,  että tällaista on Nordeassa menossa, ja yrittävät saada ihmisiä reagoimaan sähköpostiviesteihin pahat mielessä.

On kyllä todella outoa, jos Nordea lähettelee tällaisia viestejä itse ihmisten sähköposteihin, vaikka joka paikassa on toitotettu, että pankki ei kysele sähköpostitse tällaisia asioita.

Vierailija
31/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kysymässä asiasta Nordean chatissa.

Vierailija
32/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei kannata avata sähköpostilla tulleita pankkiviestejä / linkkejä. Itse sain pari viikkoa sitten toiseen sähköpostiini viestin PayPalilta, että tili pitää suojata yms. En ensin ajatellut asiaa, mutta ennenkuin kerkesin mitään klikata hoksasin, että eihän mulla ole paypal tiliä sillä sähköpostilal mihin se viesti oli tullut eli se oli feikkiviesti. Onneksi poistin sen heti enkä avannut mitään linkkejä! Huh meinasin mennä itse lankaan huolimattomuuttani :(

Vierailija
33/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on muutenkin paska pankki.

Vierailija
34/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mobiilipankkiko ei sitten toimi ennen kuin tuon tehnyt?

Vierailija
35/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vidun viddu. mua ei noi lentokentän passikoneet koskaan päästä läpi. kyllä tässä tietää miten käy.

ja mitä tuo edes auttaa kun nykyisin on kaikenmaailman diipfeikseja.

Vierailija
36/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa ap? Haluat väkisin käyttää jotain kasvojenskannaudta tunnistautumiseen ja sitten valitat, kun ulkonäkö täytyy todistaa omaksi? :D Siellä on kyllä vaihtoehtona myös ihan normaali salasana tai sormenjälki, jotka eivät mitään kikkailuja vaadi. :D

Vierailija
37/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mobiilipankkiko ei sitten toimi ennen kuin tuon tehnyt?

Toimii kun ohittaa, mutta kuinka kauan pystyy ohittamaan...

Tulee uudestaan aina kun kirjautuu pankkiin.

Vierailija
38/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa ap? Haluat väkisin käyttää jotain kasvojenskannaudta tunnistautumiseen ja sitten valitat, kun ulkonäkö täytyy todistaa omaksi? :D Siellä on kyllä vaihtoehtona myös ihan normaali salasana tai sormenjälki, jotka eivät mitään kikkailuja vaadi. :D

Mitä sää nyt selvität? Oletko huumeissa? Sormenjäljellä tunnistaudun mobiilipankkiin.

Vierailija
39/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta nordean linkistä ainakin sai käsityksen, että koskee kaikkia, joiden tiedoissa on puutteita.

Vierailija
40/224 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei vielä ole tuollaista kysytty, mutta omat ja firman asiat muuttaa tän uutisen seurauksena Danskeen huomenna. Tää oli se korsi, joka katkaisi kamelin selän.

Ihmiselle, joka on henkilökohtaisen tietoturvansa virittänyt niin ylös kuin voi (esim pidättäytyminen kaikesta somesta) tää on aivan absurdia. Meillä on aika paljon kiinteistöomaisuutta (suurin osa perheen tuloista tästä), ja on todella suojeltu yksityisyyttämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän