Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa olla lapsen kanssa kotona päiväkodin takia. Mitä teen?

Vierailija
12.10.2019 |

Eli ongelma alkoi siten, että minulla oli töitä muutama kuukausi sitten ja ajattelin että olisi sopiva aika hakea 1,5 vuotiaalle lapselle hoitopaikkaa. Hän olikin hoidossa muutaman kuukauden, kunnes työt ei jatkuneetkaan.

Kun hän oli vielä pieni ja halusin hänen kanssa viettää aikaa kun ei ollut töitä, sovimme päiväkodin kanssa että hän on vaan kerran viikossa hoidossa sen ajan kun minulla ei ole töitä.

Lopulta päiväkodilta sanottiin, että kerta viikossa on liian vähän, jonka hyvin ymmärrän ja sovimme että tehdään 20h/viikko sopimus. Mutta joka kerta kun kuskaan pientä lasta 3 kertaa viikossa ilman että itse menen töihin, se tuntuu älyttömän pahalta :(

Ehdotin että entä jos irtisanon paikan ja minut laitettiin johtajan puheille, johtaja sekä päiväkodin henkilökunta sanoo että en saa irtisanoa paikkaa. Eikä siinä toki mieltä olisikaan, koska jos työllistyisin taas niin joutuisin hakemaan sitten paikkaa uudestaan.

Nyt he painostavat, että tehtäisiin laajennettu sopimus, että lapsi käy päiväkodilla joka päivä, vaikka itse olen kotona. Kun kysyn perusteluita tälle, niin he perustelevat vaan että se olisi heille helpompaa. Mutta eikö semmoiseen pidä olla kunnon perusteet, kotona häikkää tms?

Heille ei riitä, vaikka lupailen, että kun lapsi on yli 2-vuotias niin todennäköisesti löydän kokopäivätyön siihen mennessä ja sitten saisi käydä joka päivä. Eivät voi edes 5kk odottaa, vaan haluavat koko ajan että lapsi olisi enemmän ja enemmän siellä..

Minä taas kaipaan lapsen kanssa oloa, tuntuu että voisin hyvin olla hänen kanssa vaikka vuoden vielä kotona. Töihin ehtisin sittenkin.

Yksi vaihtoehto on että odottelisin kesätaukoa (alkaa kesäkuussa) ja pysyn siihen asti kovana, että lapsi kulkee vaan 20h. Sitten kesätauon aikana irtisanoisin paikan huomaamattomasti ja jos jotakin kysellään, niin voisin sanoa syyksi esimerksi muuton tms.

Mitähän oikein voisin tehdä? Miten saisin olla lapseni kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko muka sieltä enää uudestaan sen paikan? En minä ainakaan haluaisi.

Ja helvettiäkö sinä siellä sitä vatuloit ja veivaat.

No en kyllä tiedä haluanko enää. Vaikutti hyvältä paikalta, mutta samaa kuraa nuo päiväkodit taitaa kaikki olla. Ap

Päiväkodeissa todellakin on isoja eroja, alueellisia ja henkilökunnallisia ja ohjelmallisia ja ’kanssalapsellisia’ - ja ennen muuta on iso ero Siinä, miten vaivattomasti pääset viemään ja hakemaan lapsen - ei ole lainkaan harvinaista täällä päin, että kotoa lähdetään ensin puolen tunnin päähän itään viemään lapsi hoitoon ja siitä suhataan tunti takaisin länteen työpaikalle - ja iltapäivällä taas edestakasin lasta hakemaan. Eli jos on saanut pilan siedettävän kulkumatkan päästä niin siitä ei hevillä luovuta.

Vierailija
22/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä joko 10-18 tai 12 - 20, miehellä säännöllinen päivätyö 8-16. Päiväkodista ilmoitettiin, että 11kk ikäiselle sopiva hoitoaika on 7.30 - 16.30 myös äidin vapaapäivinä viikolla, koska niin he voivat varmistaa laadukkaan varhaiskasvatuksen. Kun tähän ei suostuttu, päiväkoti teki lasun. Yllättäen siellä oltiin sitä mieltä, että tavallisen perheen tavalliselle lapselle yhdessäolo äidin kanssa on ihan OK, joten riitti, että lapsi on hoidossa vanhempien työaikojen mukaisesti vaikka vain klo 11.30 - 16.30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten vaikka tuleekin lasu? Sano että sinähän et lasta sinne kuskaa. Järjestäkööt vaikka perhetyöntekijän, jos joku epäilyttää teidän kotona olemisessa.

Vierailija
24/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Mutta jos ap on täyspäinen, hän irtisanoo paikan, perustelee, että lapsi on kotihoidossa, kun äiti ei käy töissä. Ei se sen kummempaa vaadi. Mutta jos ap ei tätä osaa itse hoitaa, vaan miestä tarvitaan siinä, niin kaippa ne siellä pk:ssa ovat jotain havainneet syyksi?

Vierailija
25/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä joko 10-18 tai 12 - 20, miehellä säännöllinen päivätyö 8-16. Päiväkodista ilmoitettiin, että 11kk ikäiselle sopiva hoitoaika on 7.30 - 16.30 myös äidin vapaapäivinä viikolla, koska niin he voivat varmistaa laadukkaan varhaiskasvatuksen. Kun tähän ei suostuttu, päiväkoti teki lasun. Yllättäen siellä oltiin sitä mieltä, että tavallisen perheen tavalliselle lapselle yhdessäolo äidin kanssa on ihan OK, joten riitti, että lapsi on hoidossa vanhempien työaikojen mukaisesti vaikka vain klo 11.30 - 16.30.

Kuulostaa kauhealle, että tekivät... Vaikka eihän tuosta mitään seurannut ja hyvä että kaikki ilmeisesti järjestyi? :) Ei tuommoinen kovin hyvää kuvaa päiväkodista anna kuitenkaan.

Ap

Vierailija
26/26 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja päiväkoteja nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi