Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai... Kuka sinne haluaa ja miksi?

Vierailija
12.10.2019 |

En kysy oletko käynyt Dubaissa, vaan sitä miksi arvelet sinne mentävän?

Kuka, ketkä ja miksi?

Miksei New York, Pariisi, Istanbul, Peking, Rio de Janeiro, Buenos Aires, San Francisco, Rooma...
... joku muu kuin Dubai????

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mitä tekemistä tai nähtävyyksia siellä on ?

kaupat ja sisäpuistot ei käy, aavikko on nähty jo monet kerrat .

ravintoloita on joka ikisessä isossa kaupungissa .

taloja näen jokapäivä.

shoppailut hoidan netin kautti.

voisin kertoa pitkät tarinat mitä nähtävyyksiä on aasiassa ja latin. amerikassa ,miehille erityisesti. Ja

Tällä periaatteella ei missään ole mitään.

Vierailija
62/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen työmatkalla siellä ollut. Sain nähdä paikkoja ja asioita, joita tavalliset turistit eivät näe. Muualta tullut työvoima on verrattavissa orjiin joissain paikoissa. Heidän arvostuksensa kaikin puolin on nollatasoa. Eikä siellä ihan kauniisti puhuta länsimaisista turisteistakaan. Naiset ovat alinta kastia.

Dubai on ulkokuorta, ei mitään muuta. Itse en lomalle sinne tosiaankaan lähtisi. Eikä onneksi ole tarvinnut mennä työmatkallekaan enää sinne.

Ulkokuorta vain, ihan kuin hotellit ja ravintolat yleensäkin. Minä ainakin vaadin aina hotellissa, että saan nukkua henkilökunnan pukuhuoneen maalaamattomalla betonilattialla enkä missään koristelussa ja puleeratussa hotellihuoneessa. Ravintoloissakin kieltäydyn istumasta sisustussuunnittelijan loihtimassa ravintolasalissa, ja menen keittiön tiskausnurkkaukseen ruoantähteiden keskelle syömään likaisista lautasista, jotka nekin ovat vain ulkokuorta. En tahdo mitään ulkokuorta, vaan autenttisen kokemuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan pitäisi olla edes hämmästynyt näistä positiivisista kommenteista. Keskivertoihmiset ajattelevat tietenkin vain omaa napaansa ja omaa nautintoaan. Aurinkoa ja shoppailua pitää olla, muusta viis.

Vierailija
64/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mitä tekemistä tai nähtävyyksia siellä on ?

kaupat ja sisäpuistot ei käy, aavikko on nähty jo monet kerrat .

ravintoloita on joka ikisessä isossa kaupungissa .

taloja näen jokapäivä.

shoppailut hoidan netin kautti.

voisin kertoa pitkät tarinat mitä nähtävyyksiä on aasiassa ja latin. amerikassa ,miehille erityisesti. Ja

Juuri näin. Miksi lähteä merta edemmäs kalaan. Minulla on kotona jääkaappi ja tietokone ja pizzataksi tuo pizzaa. Ei minun tarvitse tuonne rappukäytävään eikä varsinkaan talon ulkopuolelle lähteä. Säästyy turhalta suihkussa käymiseltä ja pukeutumiseltakin, kun pysyy täällä sängyssä läppäri sylissä. Ulkoilma, aurinko ja varsinkin tuo vesisade on niin nähty, puhumattakaan ihmisistä.

Vierailija
65/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes pyydä anteeksi, koska minua naurattaa tuo HYGIENITASO -ajatus.

Mikä ihmeen hygieniataso?

Ymmrrän kyllä siisteydestä paljonkin (koska olen ollut opiskeluaikoinani siivojana hotellissa niin Suomessa, Turkissa kuin Itävällassakin).

Suomalaiset matkailijat ovat vain jotenkin niin huvittavia: "Tänne tullaan toistekin, kun oli niin siistiä!"

Voi että, kun uutisoidaan siitä, että Turkissa oli yhdessä hotellissa oikein hometta ja muutenkin epämukavaa.

Heti on pikkurouvan mielessä koko Turkki epähygieeninen ja siivoton.

Kävin vastikään Pariisissa, aiemmin olen käynyt 10 vuotta sitten. Ero oli huomattava: aiemmin ei näkynyt rottia kadulla ja hiiriä parempitasoisissa ravintoloissa, mutta nyt todellakin näki. Kaikki paikat roskaa täynnä, eipä ihan heti tee mieli mennä uudelleen, vaikka Pariisi muuten onkin ihana ja kaunis paikka.

Lontoosta on raportoitu hyvienkin hotellien ludeongelmia, New Yorkissa samoin ja lisäksi kaaosmainen rottaongelma. Noihin paikkoihin ei tee mieli mennä. Sen sijaan Dubaista en ole tällaista kuullut, joten hyvinkin voisin ajatella sinne meneväni (jos olisin muuten kiinnostunut arabimaista mutta sattumoisin en ole).

Rotat kuuluvat suurkaupunkeihin, halusimme tai emme.

Niitä on myös Helsingissä, vaikkei tämä nyt mikään metropoli ole.

Inhottaviahan rotat ovat, mutta en minä Dubaihin menisi siksi, ettei ole rottia näkyvillä.

Ja on niitä sielläkin, usko pois.

Vierailija
66/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että ihmiset lentelee paikkoihin, missä ei ole muuta mielenkiintoista kuin siistit vessat ja auringonpaiste. Kukaan ei mainitse sanallakaan mistään historiallisesta tai kulttuurillisesti kiinnostavasta asiasta. Se kertoo paljon tästä 'kohteesta'.

Niin juuri, mikseivät matkusta Irakiin ja Syyriaan, joissa olisi historiaa ja kulttuuria nähtäväksi.

Tässä lainauksessa nyt vahvasti provosoidaan.

Olen matkustanut kaksi kertaa Syyriassa, kun se oli vielä melko turvallista.

Hieno maa, ihania ihmisiä, kulttuuri, josta meillä ei eurooppalaisina ole mitään käsitystä, jos emme ole maassa käyneet sen lisäksi, että olemme toivon mukan historiankirjoja lukeneet.

Syyrian osa kuuluu ns. kaksoisvirtain maahan, jonka olemme oppineet, jos olemme.

Mikä on Syyrian pääkaupunki?

Vierailija
67/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damaskos?

Vierailija
68/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolla luen kirjoituksianne, jotka poukkoilevat sinne, tänne, jopa tuonne.

Mielipiteet ovat aina parhaita, vaikkei itse niitä allekirjoittaisikaan.

ap

Vierailija
69/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan pitäisi olla edes hämmästynyt näistä positiivisista kommenteista. Keskivertoihmiset ajattelevat tietenkin vain omaa napaansa ja omaa nautintoaan. Aurinkoa ja shoppailua pitää olla, muusta viis.

Tottakai, jos on muutaman tonnin sijoittanut siihen että nimenomaan lähtee lomalle niin mitä siinä sitten pitäisi ajatella? Lomailu on omaan napaan tuijottamista lähtökohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän