Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai... Kuka sinne haluaa ja miksi?

Vierailija
12.10.2019 |

En kysy oletko käynyt Dubaissa, vaan sitä miksi arvelet sinne mentävän?

Kuka, ketkä ja miksi?

Miksei New York, Pariisi, Istanbul, Peking, Rio de Janeiro, Buenos Aires, San Francisco, Rooma...
... joku muu kuin Dubai????

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeisten alennusmyyntien aikaan ostosparatiisi. Ne ostoskeskukset on ihan mielettömät. Vesipuistot myös! Ihanan siistiä joka paikassa, mm. yleisissä vessoissa siivoojat aina paikalla. Suomen ja brittien juoppo wt-porukka puuttuu kokonaan!

Vierailija
42/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes pyydä anteeksi, koska minua naurattaa tuo HYGIENITASO -ajatus.

Mikä ihmeen hygieniataso?

Ymmrrän kyllä siisteydestä paljonkin (koska olen ollut opiskeluaikoinani siivojana hotellissa niin Suomessa, Turkissa kuin Itävällassakin).

Suomalaiset matkailijat ovat vain jotenkin niin huvittavia: "Tänne tullaan toistekin, kun oli niin siistiä!"

Voi että, kun uutisoidaan siitä, että Turkissa oli yhdessä hotellissa oikein hometta ja muutenkin epämukavaa.

Heti on pikkurouvan mielessä koko Turkki epähygieeninen ja siivoton.

Kävin vastikään Pariisissa, aiemmin olen käynyt 10 vuotta sitten. Ero oli huomattava: aiemmin ei näkynyt rottia kadulla ja hiiriä parempitasoisissa ravintoloissa, mutta nyt todellakin näki. Kaikki paikat roskaa täynnä, eipä ihan heti tee mieli mennä uudelleen, vaikka Pariisi muuten onkin ihana ja kaunis paikka.

Lontoosta on raportoitu hyvienkin hotellien ludeongelmia, New Yorkissa samoin ja lisäksi kaaosmainen rottaongelma. Noihin paikkoihin ei tee mieli mennä. Sen sijaan Dubaista en ole tällaista kuullut, joten hyvinkin voisin ajatella sinne meneväni (jos olisin muuten kiinnostunut arabimaista mutta sattumoisin en ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät täällä vaan kitisee! Heti olisitte matkalla Dubaihin, jos joku maksaisi teille lennot ja oleskelun 5 tähden hotellissa siellä. Turha valehdella muuta ja yrittää 'Olen tiedostava maailmanpelastaja' -korttia. Niin läpinäkyvää.

Köyhä roskaväkihän se nimenomaan Dubaihin matkustaa. Me paremmin toimeentulevat lomailemme sivistyneemmissä paikoissa.

Vierailija
44/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe rikkaiden paikka

Vierailija
45/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kävivät siellä 25 vuotta sitten, kun kohde oli vielä melko uusi suomalaisille. Olivat hämmästyneitä siitä kullasta ja kimalluksesta, samoin turvallisuudesta ja siisteydestä. Heitä sinne houkutteli silloin halpa elektroniikka (laitteet ja CD-levyt), jota he Suomeenkin toivat murto-osalla siitä hinnasta, minkä olisi Suomessa joutunut maksamaan. Samoin kultakoruja toivat tuliaisiksi, vaikka ei kai tuo nyt mitään kovin hyvää kultaa ollutkaan vaan jotain halpasekoitetta.

Itse pidän kyllä lämmöstä, siisteydestä ja kaupunkimatkailusta (ruskettumaan pystyy omassa pihassakin) mutta jotenkin olen saanut sen käsityksen, että Dubai on hiukan teennäinen ja vailla todellisia historiallisia nähtävyyksiä, joissa itse haluan käydä. Siksi Dubai ei kiinnosta minua.

Vierailija
46/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmaa olen kiertänyt monen vuosikymmenen aikana ja monenlaista paikkaa nähnyt. Mutta kyllä Dubaissa on esim. yleisten wc paikat siistejä. Käsittämättömän siistejä.

Jopa vesipisarat pyyhitään heti lavuaarin ympäriltä, kun olet kätesi pessyt.

Loisto lomakohde.

Vierailija
47/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kävivät siellä 25 vuotta sitten, kun kohde oli vielä melko uusi suomalaisille. Olivat hämmästyneitä siitä kullasta ja kimalluksesta, samoin turvallisuudesta ja siisteydestä. Heitä sinne houkutteli silloin halpa elektroniikka (laitteet ja CD-levyt), jota he Suomeenkin toivat murto-osalla siitä hinnasta, minkä olisi Suomessa joutunut maksamaan. Samoin kultakoruja toivat tuliaisiksi, vaikka ei kai tuo nyt mitään kovin hyvää kultaa ollutkaan vaan jotain halpasekoitetta.

Itse pidän kyllä lämmöstä, siisteydestä ja kaupunkimatkailusta (ruskettumaan pystyy omassa pihassakin) mutta jotenkin olen saanut sen käsityksen, että Dubai on hiukan teennäinen ja vailla todellisia historiallisia nähtävyyksiä, joissa itse haluan käydä. Siksi Dubai ei kiinnosta minua.

Vierailija
48/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että ihmiset lentelee paikkoihin, missä ei ole muuta mielenkiintoista kuin siistit vessat ja auringonpaiste. Kukaan ei mainitse sanallakaan mistään historiallisesta tai kulttuurillisesti kiinnostavasta asiasta. Se kertoo paljon tästä 'kohteesta'.

Vierailija
49/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kanssa matkustaessa kriteerini on:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Yli 25C varmasti joulukuussa

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Mitä muita kohteita kuin Dubai jää?

Kanariansaaret

Egypti

Kanariansaaret käy, jos 18-20C katsoo lämpimäksi ja 22C altaat (meillä lapsi ei sellaisessa suostu uimaan, kun palelee). Egyptissä taas on levottomuuksia ja varma turistiripuli. Sellaiseen en ole valmis alle 2v kanssa lähtemään.

Olemme pyöritelleet paljon näitä vaihtoehtoja. Lapsen kanssa joutuu, jostain luopumaan kun täydellistä vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
50/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Kreikka, erityisesti Kreetan saaristo? Bulgaria, Portugali?

Vierailija
51/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä, lämmintä, ei sada vettä, ei kerjäläisiä, rosvoja eikä känniääliöitä. Shoppailumahdollisuudet yhdet maailman parhaista. Välimatkat on pitkät mutta taksit naurettvan halpoja. Ei ehkä se kaikkein halvin paikka mutta suomalaiseen hintatasoon tottuneena ei tunnu missään. Suhteellisen lyhyt lentomatka ja Finskin bisnesluokan lippujakin saa alle tonnilla.

Vierailija
52/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe kyllä kaipaa lomalta nimenomaan sitä aurinkoa ja hyvää ilmastoa sekä hyvää palvelua.

Erikseen sitten vietetään lomat, joilla kulttuuria katsellaan.

Suomessa on pitkä pimeä syksy ja talvi ja itse ainakin jaksan niin paljon paremmin, kun voin auringossa lomailla viikon. Usein emme saa pidempää lomaa järjestettyä ja sen vuoksi olemme Dubaissa muutamia ketoja lomailleet, koska nimen omaan lyhyillä lennoilla pääset täydelliseen kesään!

Vierailija
53/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä että ihmiset lentelee paikkoihin, missä ei ole muuta mielenkiintoista kuin siistit vessat ja auringonpaiste. Kukaan ei mainitse sanallakaan mistään historiallisesta tai kulttuurillisesti kiinnostavasta asiasta. Se kertoo paljon tästä 'kohteesta'.

Dubaihin matkustetaan juuri helppouden, siisteyden, auringon ja känniääliöiden täydellisen puuttumisen vuoksi. Ei sinne kukaan lähde etsimään joitain historiallisisa kiviröykkiöitä tai kaveeraamaan ihanien localsien kanssa. Niitä mennään katsomaan sitten eri paikkaan, esim. Jordaniaan, Libanoniin tai Israeliin.

Vierailija
54/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Joulukuussa, tai ylipäätänsä talvella? Joo, tottakai...  lunta näkee Suomessakin ihan tarpeeksi.

Vierailija
55/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Kreetalla päivän keskilämpötila joulukuussa 17 ja sinne ei edes tehdä talvi-pakettimatkoja ihan syystä. Bulgaria sama juttu + se on tunnettu turistiripuli-kohde. Portugalissa päivän ylin lämpötila keskimäärin 12C. Välimeri oikeasti ei ole talvi-kohde valitettavasti.

Vierailija
56/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä, lämmintä, ei sada vettä, ei kerjäläisiä, rosvoja eikä känniääliöitä. Shoppailumahdollisuudet yhdet maailman parhaista. Välimatkat on pitkät mutta taksit naurettvan halpoja. Ei ehkä se kaikkein halvin paikka mutta suomalaiseen hintatasoon tottuneena ei tunnu missään. Suhteellisen lyhyt lentomatka ja Finskin bisnesluokan lippujakin saa alle tonnilla.

Suunnilleen näistä syistä ostin asunnon sieltä. Siinä riittävästi syytä matkustaa sinne(kin) vaikka yleensä en ole tykännyt jatkuvasti samaan paikkaan matkustamisesta. Dubai on myös sopivan keskeisellä paikalla jos haluaa piipahtaa muissakin emiraateissa.

Vierailija
57/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä tekemistä tai nähtävyyksia siellä on ?

kaupat ja sisäpuistot ei käy, aavikko on nähty jo monet kerrat .

ravintoloita on joka ikisessä isossa kaupungissa .

taloja näen jokapäivä.

shoppailut hoidan netin kautti.

voisin kertoa pitkät tarinat mitä nähtävyyksiä on aasiassa ja latin. amerikassa ,miehille erityisesti. Ja

Vierailija
58/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Kreikka se vasta paskainen paikka on. Yhtä karsea roskaläjä kuin Italia.

Vierailija
59/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mitä tekemistä tai nähtävyyksia siellä on ?

kaupat ja sisäpuistot ei käy, aavikko on nähty jo monet kerrat .

ravintoloita on joka ikisessä isossa kaupungissa .

taloja näen jokapäivä.

shoppailut hoidan netin kautti.

voisin kertoa pitkät tarinat mitä nähtävyyksiä on aasiassa ja latin. amerikassa ,miehille erityisesti. Ja

Nähtävyyksiä on tosiaan yhtä vähän kuin esim. Helsingissä mutta voihan sieltäkin reissata muihin kaupunkeihin ja emiraatteihin.

Vierailija
60/69 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet haluaa päästä nopeasti (lyhyt lentoaika) takuuvarmasti lämpimään paikkaan ja hyvätasoiseen hotelliin melko edullisesti. Ymmärrän itse kyllä että nuo kriteerit painaa jos matkustaa erityisesti Suomen keskitalvella sinne. Noin muuten matkakohteena en välttämättä ymmärrä mikä tuossa kiehtoo.

Dubaissa ei pääse hyvätasoiseen hotelliin melko edullisesti. Tai riippuu tietysti mitä pitää hyvänä tasona ja mitä edullisena. Mikäli kuvittelee että esim. Kanarian viiden tähden hotellit on hyvää tasoa niin sitten ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi