Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai... Kuka sinne haluaa ja miksi?

Vierailija
12.10.2019 |

En kysy oletko käynyt Dubaissa, vaan sitä miksi arvelet sinne mentävän?

Kuka, ketkä ja miksi?

Miksei New York, Pariisi, Istanbul, Peking, Rio de Janeiro, Buenos Aires, San Francisco, Rooma...
... joku muu kuin Dubai????

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa rantalomaa voi viettää vaikkapa Australiassa.

Tai Brasiliassa, Argentiinassa tai Etelä-Afrikassa.

Jos Dubain matkan kriteereinä on helppous, lyhyt matka-aika, turvallisuus ja loistava hygienia sekä palvelu, on nämä paikat vertailukohtina vähän huonot...

Australia: matkat maksaa tuplasti ja matka-aika nelinkertainen, aikaerorasituksesta ja muusta puhumattakaan.

Brasilia ja Argentiina: matka-aika moninkertainen ja turvallisuustilanne etenkin brasseissa aika hirveä. Kaikki viedään mikä ei ole kiinni pultattu ja monesti jopa sekin. Tosi rentoa lomailua...

Etelä-Afrikka: no niin, tarvitseeko edes aloittaa...

Vierailija
22/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä voi löytää satumaisen rikkaan arabiprinssin ja voi koko loppuelämänsä ajan ratsastaa (hevosilla) ja kotonaon palvelusväkeä, joka hoitaa tylsät hommat. Ehkä myös prinssillä voi ratsastaa. lisäksi sieltä voi ostaa halvalla merkkilaukkuja ja koruja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. En usko siellä olevan mitään minua kiinnostavaa. Ällöttää se koko kulttuuri ja orjatyöläisten laaja hyväksikäyttö.

En oikein jaksa arvostaa sinne lomailemaan lähteviä.

Vierailija
24/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kanssa matkustaessa kriteerini on:

Alle 7h lento

Hyvä hygienian taso

Yli 25C varmasti joulukuussa

Lämpimät uima-altaat

All-inclusive

Mitä muita kohteita kuin Dubai jää?

Kanariansaaret

Egypti

Vierailija
25/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa matkailla Turkissa ja Dubaissa kannattamassa diktatuuria! Ei se väärin ole!

Vierailija
26/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaissa on aina lämmin. Lentoaika vain 6 tuntia. Ei isoa aikaeroa. Siisti kohde. Lapsille paljon tekemistä: Legoland, vesipuistot ym... Hyviä ravintoloita. Ei juoppoja.

Ihan huippu kohde, tosin aika kallis, ymmärrän että joitain harmittaa kun ei ole varaa mennä sinne lomalle :(

Vierailija
27/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pyydä anteeksi, koska minua naurattaa tuo HYGIENITASO -ajatus.

Mikä ihmeen hygieniataso?

Ymmrrän kyllä siisteydestä paljonkin (koska olen ollut opiskeluaikoinani siivojana hotellissa niin Suomessa, Turkissa kuin Itävällassakin).

Suomalaiset matkailijat ovat vain jotenkin niin huvittavia: "Tänne tullaan toistekin, kun oli niin siistiä!"

Voi että, kun uutisoidaan siitä, että Turkissa oli yhdessä hotellissa oikein hometta ja muutenkin epämukavaa.

Heti on pikkurouvan mielessä koko Turkki epähygieeninen ja siivoton.

Vierailija
28/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen työmatkalla siellä ollut. Sain nähdä paikkoja ja asioita, joita tavalliset turistit eivät näe. Muualta tullut työvoima on verrattavissa orjiin joissain paikoissa. Heidän arvostuksensa kaikin puolin on nollatasoa. Eikä siellä ihan kauniisti puhuta länsimaisista turisteistakaan. Naiset ovat alinta kastia.

Dubai on ulkokuorta, ei mitään muuta. Itse en lomalle sinne tosiaankaan lähtisi. Eikä onneksi ole tarvinnut mennä työmatkallekaan enää sinne.

Vierailija
29/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisti kohde.

:D

Vierailija
30/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet haluaa päästä nopeasti (lyhyt lentoaika) takuuvarmasti lämpimään paikkaan ja hyvätasoiseen hotelliin melko edullisesti. Ymmärrän itse kyllä että nuo kriteerit painaa jos matkustaa erityisesti Suomen keskitalvella sinne. Noin muuten matkakohteena en välttämättä ymmärrä mikä tuossa kiehtoo.

Vierailija
31/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä matkustaisi vapaaehtoisesti muslimimaahan, jossa poljetaan ihmisoikeuksia. Tuolla vielä kaikki on keinotekoista ja orjatyöllä rakennettua. Yök.

Vierailija
32/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellien siisteydestä tuli mieleen, että olen joutunut mm. Prahassa, Berliinissä, New Yorkissa, Kuala Lumpurissa, jopa Ivalossa hätistämään yli-innokkaat siivoojat pois huoneen ovelta, koska minä matkaseurueineni halusimme olla rauhassa emmekä olleet missään määrin sotkeneet huonetta niin, että sitä olisi joka päivä ollut pakko siivota.

Ja kaikkillahan on iso ilmoitus, ettei pyyhkeitä pidä käyttää vain kerran.

Silti ne hotelleista vaihdetaan päivittäin 95%, vaikka ainoa pyyhe kylpyhuoneen lattialla olisi se, johon jalkansa kuivaat suihkun jälkeen.

Koska olen ollut hotellin huonesiivooja, tiedän, että on helpotus, jos joku sanoo, ettei ole siivoustarvetta.

Jokainen sekunti tuossa työssä mitataan.

Vierailija
33/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes pyydä anteeksi, koska minua naurattaa tuo HYGIENITASO -ajatus.

Mikä ihmeen hygieniataso?

Ymmrrän kyllä siisteydestä paljonkin (koska olen ollut opiskeluaikoinani siivojana hotellissa niin Suomessa, Turkissa kuin Itävällassakin).

Suomalaiset matkailijat ovat vain jotenkin niin huvittavia: "Tänne tullaan toistekin, kun oli niin siistiä!"

Voi että, kun uutisoidaan siitä, että Turkissa oli yhdessä hotellissa oikein hometta ja muutenkin epämukavaa.

Heti on pikkurouvan mielessä koko Turkki epähygieeninen ja siivoton.

Kaduilla on siistiä. Ei roskia missään. Olen asunut Dubaissa... Lapseni kommentoi tuolloin Helsingissä käydessään, että miksi kaduilla on roskia.

Dubai on turvallinen (ei taskuvarkaita ym.), todellakin siistiä ja puhdasta, takuuvarmasti lämmintä, ravintoloita löytyy joka lähtöön, hotelleissa voi juoda alkoa (näkisittepä, mitä bilebrunsseja täällä on... toki muitakin kaikenlaisia, upeita brunsseja), ihmiset ystävällisiä ja lapsirakkaita, palvelu hyvää, hotellit tasokkaita, paljon nähtävyyksiä, rantaa, vesi- ja huvipuistoja.

Naisille löytyy joka viikonpäivältä Ladies Night -iltoja ympäri Dubaita. Googleta ja räjäytä tajuntasi. Tosiaan, sellaistakin voi olla olemassa. Toisin kuin moni luulee, naisia kohdellaan Dubaissa hyvin. Ja siirtolaiset muuttavat sinne paremman elämän perässä, kotimaissaan asiat paljon huonommin.

Ja turisteja tämä ei ehkä kosketa... mutta Dubaissa on verottomat palkat.

Vaan jos ei maailmanpelastajia/ilmastoahdistuneita (näyttää olevan kuuminta muotia!) kiinnosta niin eihän se Dubailta pois ole.

Vierailija
34/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät täällä vaan kitisee! Heti olisitte matkalla Dubaihin, jos joku maksaisi teille lennot ja oleskelun 5 tähden hotellissa siellä. Turha valehdella muuta ja yrittää 'Olen tiedostava maailmanpelastaja' -korttia. Niin läpinäkyvää.

Vierailija
35/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen työmatkalla siellä ollut. Sain nähdä paikkoja ja asioita, joita tavalliset turistit eivät näe. Muualta tullut työvoima on verrattavissa orjiin joissain paikoissa. Heidän arvostuksensa kaikin puolin on nollatasoa. Eikä siellä ihan kauniisti puhuta länsimaisista turisteistakaan. Naiset ovat alinta kastia.

Dubai on ulkokuorta, ei mitään muuta. Itse en lomalle sinne tosiaankaan lähtisi. Eikä onneksi ole tarvinnut mennä työmatkallekaan enää sinne.

Höpöhöpö, et ole Dubaissa käynyt. Naisia kohdellaan todella hyvin. Siitä jäit valheesta kiinni.

Vierailija
36/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät täällä vaan kitisee! Heti olisitte matkalla Dubaihin, jos joku maksaisi teille lennot ja oleskelun 5 tähden hotellissa siellä. Turha valehdella muuta ja yrittää 'Olen tiedostava maailmanpelastaja' -korttia. Niin läpinäkyvää.

Jos sinä et kunnioita ihmisoikeuksia niin ei se tarkoita sitä etteikö normaali sydämellä varustettu ihminen kunnioittaisi.

Vierailija
38/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on aivan ihana lomakohde! Tosiaan lyhyet lennot, siistiä, varma aurinko, ihanat hotellit, turvallista, ei humalaisia missään Yms.

Siirtotyöläisiä on toki siellä töissä, mutta niitä on kyllä aivan samalla lailla esim Aasian maissa ja myös Usassa.

Naisille tosiaan yllättävän paljon omia tapahtumia.

Myönnön, että itselläni myös oli melkoiset ennakkoluulot ennen ensimmäistä reissuamme, mutta ihastuimme kyllä paikkaan kovasti!

Vierailija
39/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ne brunssit on kyllä mahtavia! Ihana kohde!

Vierailija
40/69 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et kunnioita ihmisoikeuksia niin ei se tarkoita sitä etteikö normaali sydämellä varustettu ihminen kunnioittaisi.

Mikään maa ei ole täydellinen ihmisoikeuksiltaan. Ei edes Suomi, vaikka täälläkin asiat ovat melko hyvällä mallilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme