Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateissa romanimiehet toimivat?

Vierailija
11.10.2019 |

En ole elämäni aikana törmännyt romanimiehiin muuta kuin hevos- ja ravipiireissä, musiikin parissa, autokaupassa ja.. missä muussa? Mitä te romanimiehet teette työksenne?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kymmenen vuoden takaa.. Isä "Repa" (Manne oikealta nimeltään) ja hänen poikansa keräsivät romu-värimetallia (rst, alumiini, kupari etc...) salon seudulta.

On myös niitä harvinaisia kertoja, kun olen ko. ryhmän jäsenten nähnyt töitä tekevän.

Kerran kun työnantajani oli jossain asioilla, ja Repa tuli maksamaan kuormasta, niin hän löi mulle uvaan 500 markkaa käteen ja sillä selvä. Ei kuiteista ollut puhettakaan. Eikä näistä tuloista varmaan koskaan mitään verojakaan maksettu.

Mutta, onhan se hyvä, että eläkeläisetkin yrittävät, että pysytään Mersussa.

Keräsivätkö romumetalleja ihmisten pihoista ja varastoista? Vanhoja akkuja etsivät ilman lupaa ihmisten ulkorakennuksista!

Jokunen vuosi sitten eräästä kirkosta vietiin rännit(!) niin korkealta kuin vain ylettyi maasta käsin (yöllä huomiota herättämättä). Olivat kuparia tai jotain mistä maksettiin romumetallin kierrätyksessä. Mitähän lie käynyt :D

Kuparia Suomesta varastaneet olivat rajan takaa tulleita ammattilaisia. He veivät mm. Finlandia-talon kaiteet.

Vierailija
62/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todellakin rehellisten ihmisten puolella, ja kannatan hyäksyvää, normaalia suhtautumista jokaista normaalisti käyttäytyvää ihmistä kohtaan.

Romaneja kohtaan on paljon ennakkoluuloja, ja vain romanien oma avoin ja rehellinen käytös voi nuo ennakkoluulot purkaa. Siksi kysyn heiltä itseltään oikeita faktoja heidän työnteostaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että täällä on monia romanimiehiä, miksi ette halua kertoa ammattianne?

Vierailija
64/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hevospiireistä romaneja

Vierailija
65/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden lakimiehenä ja yhden pankinjohtajana. Ulkonäöstä ja pukeutumisesta ei välttämättä heti näe, mutta nimestä on helppo päätellä

Vierailija
66/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSV kirjoitti:

Tunnen yhden lakimiehenä ja yhden pankinjohtajana. Ulkonäöstä ja pukeutumisesta ei välttämättä heti näe, mutta nimestä on helppo päätellä

Voi Lindeman olla suomenruotsalainenkin

Vierailija
67/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi romaanimies kirjoittaa työkseen noveelleja.

Vierailija
68/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari miestä tiedän jotka ajaa vanhoilla pakettiautoilla joiden kyljessä puh.numerot ja osto/ myynti. Mitä lie sitten myyvät, kaupanalalla olen töissä ja valitettavan paljon näitä huonoja " kohtaamisia" heidän kanssa.

Vierailija
69/69 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkolaisen alaisuuteen ei kuulemma pidä mennä töihin.

Tässä olet nyt hakoteillä.  NImenomaan.

Romanit pitää itseään tasavertaisina keskenään, ja siitä johtuu se, että romani ei voi olla toisen romanin esimies.  Olet varmaan nyt sekoittanut tuon luulosi tähän.

Valkolainen voi olla romanin esimies, mutta siis toinen romani ei.  Tämä kuuluu siis heidän niihin kirjoittamattomiin kulttuurisiin tapoihinsa,  mutta voi olla, että kaikki eivät niitä noudata.  

En ole koskaan tavannut yhtään romanimiestä ns. haalarihommissa, mutta voihan olla, että heitä niissäkin töissä on.  

Yhden bussikuskin tiedän ja ainakin kerran oli yksi romanimies myymässä pullaa Tokmannin edessä.  Olen nähnyt myös romaninuoren (pojan) sairaalassa harjoittelijana.  Ei ollut romanikuteita yllä, vaan ihan sairaalan valkoinen vaatetus.  Tiesin romaniksi, koska tunnistin oman kylän pojan.

Se yksi laukaalainen raviohjastajahan on romani, ja ainakin viime kuninkuusraveissa ohjasti  Tähen Toivomuksen voittoon.

Yhden romukauppiaan tiesin, mutta taitaa olla nykyään jo edesmennyt.  Vanhemmilta ajoilta tiedän tosiaan erään ison liikelaitoksen johtajan, joka oli täysromani.  Suvussa näkyy piirteet vieläkin, vaikka valkolaisia jo kaikki ovatkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän