Mitä te muut yksinäiset naiset teette tänään?
Vinkkejä kaipaan, taas yksi yksinäinen viikonloppu edessä.
Kommentit (63)
Neljän mais aamulla heräsin, joten pian nukkumaan. Juon vettä ja syön leipää. Ehkä katon tv:tä.
Märehdin yksinäisyyttäni sohvan nurkassa lonkeron ja suklaan kanssa. Luen kirjaa ja selaan välillä nettiä.
Pesen pyykkiä, mankeloin. Syön iltapalaa ja laitan vielä kynnet ennen nukkumaan menoa. Huomenna lounastreffit! Iik! Jännittää ❤️
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ottaisi kiltti miestä kotiisi lämpimään lempimään? :(
..ja loisimaan. Vai mennäänkö teille?
Aika monella alkoholi seurana jossain muodossa.
Mutta kukas minä olen arvostelemaan.
Itsellä menossa sama pieni 4 % lonkerotölkki toista iltaa peräkkäin. Sekoitan sitä makuveteen 1:1. En yleensä juo, niin tulen pikku hiprakkaan jo kulauksesta.
Haha. Tosi on.
Olen hoitokoiran kanssa kahdestaan. Kohta lähdetään vielä iltapisulle.
Sen jälkeen varmaan iltatoimet ja petiin. Ratkon muutaman ristikon ja sitten nukkumatti jo tuleekin.
Meneehän tämä ja nämä illat näinkin.
Rauhallista ja mukavaa. En ole varma, haluaisinko vaihtaa tätä fiilistelyä parisuhteeseen. Tämä tietysti onkin ihan teoreettinen pohdinta.
Siivosin ja värjäsin hiukset. Joskus teen kasvohoitoja, mani- ja pedikyyrejä itselleni, kuuntelen musiikkia spotifysta tai ylen kanavilta. Selaa facea, luen kirjaa, katson telkkaria. Joskus saatan nauttia pullollisen viiniä yksin, tänään ei ollut kalsarikänni-ilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi huomiota:
1: Suurin osa vastanneista ei ole yksinäisiä (kaverit, kaverimiehet, viime viikonlopun panot, ystävät ym. löytyy)
2: Huolestuttavan moni vetää "lasillisen" viiniä, "pari" olutta tai siideriä.
Taidat vetää vähän liikaa johtopäätöksiä yksinäisten alkoholin käytöstä. Se, että joku sattuu nauttimaan "lasillisen" viiniä, "pari" olutta tai siideriä perjantain päätteksi ei tarkoita varmaan monenkaan kohdalla, että tuo olisi jokapäiväinen tapa. Luulen, että moni ystäviensä kanssa vetää baarissa tänään monin kertaisen määrän.
T. Lasin viiniä nappaava
Koirani kanssa vietän viikonlopun niin kuin melkein aina muutenkin. Oikeastaan sama kaava eli ulkoilemme paljon eli ainakin 4 tuntia ( koira välillä pihassa myös) ja sitten syön leipomiani juttuja ( pitsaa ja omenapiirakkaa) ja olen koneella sekä illalla varmaan tv:tä katson. Jotain musiikkia kuuntelen. Joku kirjoitti, että jotkut eivät ole oikeasti yksinäisiä jos on jotain seuraa ja itse kuitenkin näen sen, että sellainenkin voi olla yksinäinen kyllä. Kuuluin kuitenkin siihen ryhmään, että minulla ei ole ketään seuraa joten silloin ilahtuisi kyllä melkein kenestä vaan jos saisi edes puhua toisen kanssa. Joskus onkin pakko lähteä kotona käymään, kun meinaa oikeasti väsyä siihen, ettei voi edes puhua toisen kanssa. Olen nuori nainen itse.
Eikös yksinäinen voi tehdä ihan samoja asioita viikonloppuisin kuin nekin, jotka vat vain yksin, mutta eivät yksinäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Koirani kanssa vietän viikonlopun niin kuin melkein aina muutenkin. Oikeastaan sama kaava eli ulkoilemme paljon eli ainakin 4 tuntia ( koira välillä pihassa myös) ja sitten syön leipomiani juttuja ( pitsaa ja omenapiirakkaa) ja olen koneella sekä illalla varmaan tv:tä katson. Jotain musiikkia kuuntelen. Joku kirjoitti, että jotkut eivät ole oikeasti yksinäisiä jos on jotain seuraa ja itse kuitenkin näen sen, että sellainenkin voi olla yksinäinen kyllä. Kuuluin kuitenkin siihen ryhmään, että minulla ei ole ketään seuraa joten silloin ilahtuisi kyllä melkein kenestä vaan jos saisi edes puhua toisen kanssa. Joskus onkin pakko lähteä kotona käymään, kun meinaa oikeasti väsyä siihen, ettei voi edes puhua toisen kanssa. Olen nuori nainen itse.
Piti vielä tähän kirjoittaa, että itse en koskaan juo mitään alkoholia ja ehkä se on vaan hyvä asia minulle, kun voisi oikeasti lähteä lapasesta, kun oikein surkea olo olisi, joten parempi jättää ne jutut täysin. Tosin ei minulla edes olisi rahaa. Toisaalta myös tämä juomattomuus saattaa olla sellainen asia mikä erottaa muista. Ja saatte tietenkin itse juoda mitä juotte en halua sitä kieltää tietenkään.
Runkkaan, juon punkkua, runkkaan, syön pitsan, runkkaan, katson jotain sarjaa, runkkaan, ja menen sitten jossain vaiheessa nukkumaan.
Tänään löhöverkkareissa kotisohvalla vain elämää taustalla ja kas, vietän aikaa täällä vauva palstalla. Huomenna kavereiden kanssa syömään ja lasilliselle. Ihan vaan lasilliselle, koska sunnuntaina menen treffeille.
Ihan jees viikonloppu edessä, just nyt työviikon jälkeen en jaksaisikaan kenenkään seuraa. Ai niin joo, on mulla kissa tässä sohvalla mutta se nukkuu.
Laitoin herkullisen illallisen ja vetäydyin sit sohvalle punkun ja juuston kanssa. Seurana Netflix, av ja wa. Tätä on jatkunut päivittäin jo lähes neljä vuotta. Ei kiinnosta harrastukset, tinder, miehet. On just hyvä näin. N37
Siivoan, laitan ruokaa, hoidan lasta, palstaisen, teen vähän töitä, koitan pitää itseni ihmisen näköisenä. Sitä samaa, mitä joka päivä muutenkin. Olen yksin lapsen kanssa ilman tukiverkkoja.
Ei ole aikaa seurustelulle. Jo pelkkä ajatus saa sykkeen nousemaan korkeammalle: että päivään pitäisi mahduttaa jotain lisää.
:D Voiko nainen muka olla yksinäinen? Aina löytyy seuraa jos vaan haluaa.
Olen yksinäinen ja nautin siitä, mikä sen ihanampaa kuin olla omien ajatustensa kanssa ja vaikkapa lukea Raamattua. Haluaisin kyllä lukea sitä, mutta kun olen jo ottanut muutaman oluen niin luulen, etten pysty keskittymään kunnolla. Tämä on kyllä minulle aika kova kynnys kun tunnen jotenkin olevani niin kova syntinen, etten uskalla koskea koko kirjaan.
Vietän iltani vauva-palastalla mielenkiintoisten keskustelujen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan, laitan ruokaa, hoidan lasta, palstaisen, teen vähän töitä, koitan pitää itseni ihmisen näköisenä. Sitä samaa, mitä joka päivä muutenkin. Olen yksin lapsen kanssa ilman tukiverkkoja.
Ei ole aikaa seurustelulle. Jo pelkkä ajatus saa sykkeen nousemaan korkeammalle: että päivään pitäisi mahduttaa jotain lisää.
Ja joo, en ole mainittavasti katsellut telkkaria viimeiseen viiteen vuoteen. Ystäviä tapaan korkeintaan kerran viikossa. Elän eristyksissä.
Mitäpä piirtelet?