Miksihän mua on jo kolmesti tulleet tuntemattomat kommentoimaan kuinka näytän uskovaiselta?
Mulla on ihan perusunivormu, farkut ja paita noin yleensä ottaen. Meikkaan jonkin verran (ripsaria), hameita/mekkoja en käytä oikeastaan koskaan. Sitten vaikka nyt olisikin uskovainen, saati esim. sellainen ilosanomakojua pitävä jehova, mitä ihmeen merkitystä sillä näille tuntemattomille on ollut uskonko vai en? Millainen sitten pitäisi olla ettei olisi "uskovaisen näköinen"? Ja miksi minun pitäisi muuttua sellaiseksi? Tullaanko teille muille huutelemaan vastaavaa?
Nämä kohtaamiset olivat siis tällaisia, nyt muutaman vuoden sisällä kaikki:
1) Olen lenkillä, trikoot ja ulkoilutakki päällä, huivi kaulassa, tukka ponnarilla, silmälasit. Teiniporukan ohittaessani joku huutaa "Haluatko puhua kanssamme Jeesuksesta?" ja huomaa kuulokkeet korvillani, silminnähden pettyy "Ei se kuullutkaan". Kuulin minä mutta en reagoinut niin kuin en yleensäkään reagoi mihinkään huuteluihin.
2) Istun metrossa ja viereeni änkeää pultsari joka kailottaa kaikille kuinka istuu "tämän kiltin uskovaisen rouvan viereen joka ei uskalla ajaa pois" ja alkaa löyhöttää jotain omaa agendaansa koko vaunulle, mm. maahanmuuttokritiikkiä. Tässäkin mulla oli kuulokkeet korvilla, muuten talvitamineet pipoineen ja villakangastakkeineen, silmälasit.
3) Ollaan oltu koko päivä kaveriporukan kanssa veneilemässä ja kaikki aamulla laitettu meikki on tuulentuivertamana jo poispyyhkiytynyt, hiukset hapsottaa jne. Piilarit päässä, jo väsynyt ulkoinen olemus kun ilta oli. Päätettiin lähteä vielä paikalliseen pubiin yksille. Joku vieras mies tulee tupakkapaikalla kertomaan kuinka olen papin näköinen. Ai jaa? Sinuako tänne tulin miellyttämään? Luulin jo negaatioksi mutta ei tuo koskaan yrittänyt yhtään mitään muuta.
Hämmentäviä kohtaamisia. Ja toisaalta ikinä en ole mitään sellaisia vislailuja tai vastaavaa kuullut.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Harrastat urheilua, et polta ja naama ei punota viinasta?
Kyllä mä tuohon aikaan vielä poltin kun pubissa mies tuli kommentoimaan papin näköiseksi. Ja sillä reissulla kyllä joinkin, nykyään enää hyvin harvoin sitäkään. Tupakoinnin olen lopettanut kokonaan. Urheilen kyllä joo.
No mä näytän sellaiselta jolta tullaan aina kysymään tietä. Tätä tapahtuu sekä kotipaikkakunnalla että muualla.
Onko sinulla luonnonväriset hiukset ja pehmeä, tavallinen (ei kaunis/ruma) naamavärkki?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla luonnonväriset hiukset ja pehmeä, tavallinen (ei kaunis/ruma) naamavärkki?
Värjäämättömät hiukset kyllä on mutta ei noista esim. tuo pultsari pipon alta nähnyt mun hiusten väriä siinä ajassa ainakaan kun teki juo huomionsa mun "uskovaisuudesta".
Vierailija kirjoitti:
Laita syntisempi meikki.
No en viitsi kun harvempi töissä tai muuallakaan tapaamani ihminen missään sotamaaleissa kulkee. Itselle tosiaan tuo ripsarikin on jo tarpeeksi.
Eipä se uskovaisuus näy päällepäin. Vastasit vaan noilla ihmisillä olevaa stereotyyppistä uskiskuvaa.
Mulle tulee mieleen että sulla on varmasti sellaiset pitkät värjäämättömät maantienharmaat hiukset keskijakauksella? Enkä sano tätä mitenkään ilkeästi, mullakin on sen väriset hiukset, mutta kukaan ei ole kyllä ikinä epäillyt mua uskovaiseksi. Epäilen että se johtuu mun resting bitch facesta, oletan että sulla ei ole sellaiseta :D
Erikoista. Ehkä muistutat jotakuta "ilosanoma-kojua" pitävää uskovaista, jonka nuo kommentoijat ovat useita kertoja nähneet kaupungissasi?
Ei tuo onneksi kovin loukkaava ennakkoluulo ole, jos luullaan uskovaiseksi. Ainakin uskovaisena ajattelen näin :D
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ystävällisenä huomautuksea vielä: Jehovan todistajat eivät ole uskovaisia siis kristityn merkityksessä. Uskonnollisia, muttei uskovia. Eivätkä usko ilosanomaan Jeesuksesta (Jeesukseen ihmisenä kyllä, muttei Jumalana).
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen että sulla on varmasti sellaiset pitkät värjäämättömät maantienharmaat hiukset keskijakauksella? Enkä sano tätä mitenkään ilkeästi, mullakin on sen väriset hiukset, mutta kukaan ei ole kyllä ikinä epäillyt mua uskovaiseksi. Epäilen että se johtuu mun resting bitch facesta, oletan että sulla ei ole sellaiseta :D
Tummempi mun tukka on kuin maantienharmaa mutta oma väri. Eikä jakaustakaan. Ja noi tilanteet on aina olleet niin nopeita, ettei tuollaista havaintoa ehtisi edes tehdä. Mäkin oon luullut että mulla olis resting bitch face mutta ei ilmeisesti olekaan. Peilistä kyllä sellainen katsoo ;)
Ja myös kristityt ovat aika paskoja joten en uskoisi heistä ketään.
Faith kirjoitti:
Erikoista. Ehkä muistutat jotakuta "ilosanoma-kojua" pitävää uskovaista, jonka nuo kommentoijat ovat useita kertoja nähneet kaupungissasi?
Ei tuo onneksi kovin loukkaava ennakkoluulo ole, jos luullaan uskovaiseksi. Ainakin uskovaisena ajattelen näin :D
No kyllä se vähän loukkaaa, siis siinä mielessä että en saisi olla oman itseni näköinen vaan pitäisi olla juurikin jotain törkeää meikkiä naama täynnä tai vastaavaa. Kyllä itse paljonkin näen kaltaisiani hiirulaisia enkä mene niitä päin naamaa kommentoimaan mitenkään. Olkoot! Hyvähän se on että on erilaisuutta ettei tarvitse olla noiden huutelijoiden kaltainen ;) Mutta en käytä vaikka hameita ollenkaan jotka usein yhdistetään uskovaisiin, siltäkin pohjalta ihmettelen vähän miksi juuri minä olisin se "uskovaisin" jostain massasta, ainakin että sitä täytyy kommentoida oikein.
Ap Rakas. Kannattaa tehdä parannus. Olisi ihana jos olisit oikeasti uskovainen. Tämä kaikella rakkaudella ja ystävyydellä.
VL-Äiti
Vierailija kirjoitti:
Ap Rakas. Kannattaa tehdä parannus. Olisi ihana jos olisit oikeasti uskovainen. Tämä kaikella rakkaudella ja ystävyydellä.
VL-Äiti
Ei mua tuollaiset nykyajan hömpötykset kiinnosta vaan enemmän luonnonuskonnot.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
No kyllä se vähän loukkaaa, siis siinä mielessä että en saisi olla oman itseni näköinen vaan pitäisi olla juurikin jotain törkeää meikkiä naama täynnä tai vastaavaa. Kyllä itse paljonkin näen kaltaisiani hiirulaisia enkä mene niitä päin naamaa kommentoimaan mitenkään. Olkoot! Hyvähän se on että on erilaisuutta ettei tarvitse olla noiden huutelijoiden kaltainen ;) Mutta en käytä vaikka hameita ollenkaan jotka usein yhdistetään uskovaisiin, siltäkin pohjalta ihmettelen vähän miksi juuri minä olisin se "uskovaisin" jostain massasta, ainakin että sitä täytyy kommentoida oikein.
Joo, olet ihan oikeassa. Eikä tuollainen huutelu yms. ole hyvää käytöstäkään. Kunhan vitsailin :)
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä tuota tapahtuu. Useastikin, jos on ruotsaaisella tavalla luonnollisen tyylikkään hyvännäköinen. Siksi inhoankin JT ta koska ne luovat juurikin sen stereotypian omalla "laadukkuudellaan". Näytät siis hyvin kunnolliselta ja siinä ei ole vikaa , mutta ihmiset vaan kettuilevat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota tapahtuu. Useastikin, jos on ruotsaaisella tavalla luonnollisen tyylikkään hyvännäköinen. Siksi inhoankin JT ta koska ne luovat juurikin sen stereotypian omalla "laadukkuudellaan". Näytät siis hyvin kunnolliselta ja siinä ei ole vikaa , mutta ihmiset vaan kettuilevat siitä.
Kiitos tästä vastauksesta :) Enemmän se tosiaan näistä huutelijoista ehkä kertoo kuin minusta.
Multakin joitain vuosia sitten muutamaankin otteeseen epäiltiin uskovaiseksi. En käyttänyt meikkiä, hiukset olivat pitkät ja värjäämättömät ja pukeuduin peittävästi sekä arkisesti. Näytin kai niin kiltiltä ja kunnolliselta, että minut tulkittiin jotenkin korkea moraaliseksi. Nykyään on vieläkin värjäämätön tukka, mutta käytän usein vähän meikkiä ja värikkäämpiä ja ehjä jopa näyttävämpiäkin vaatteita kuin silloin. En pukeudu siis mitenkään seksikkäästi, mutta kuitenkin erottuvammin. Lisäksi alkaa vähän ikäkin näkyä eli en ole niin sievän kiltin näköinen.
Harrastat urheilua, et polta ja naama ei punota viinasta?