Miksihän mua on jo kolmesti tulleet tuntemattomat kommentoimaan kuinka näytän uskovaiselta?
Mulla on ihan perusunivormu, farkut ja paita noin yleensä ottaen. Meikkaan jonkin verran (ripsaria), hameita/mekkoja en käytä oikeastaan koskaan. Sitten vaikka nyt olisikin uskovainen, saati esim. sellainen ilosanomakojua pitävä jehova, mitä ihmeen merkitystä sillä näille tuntemattomille on ollut uskonko vai en? Millainen sitten pitäisi olla ettei olisi "uskovaisen näköinen"? Ja miksi minun pitäisi muuttua sellaiseksi? Tullaanko teille muille huutelemaan vastaavaa?
Nämä kohtaamiset olivat siis tällaisia, nyt muutaman vuoden sisällä kaikki:
1) Olen lenkillä, trikoot ja ulkoilutakki päällä, huivi kaulassa, tukka ponnarilla, silmälasit. Teiniporukan ohittaessani joku huutaa "Haluatko puhua kanssamme Jeesuksesta?" ja huomaa kuulokkeet korvillani, silminnähden pettyy "Ei se kuullutkaan". Kuulin minä mutta en reagoinut niin kuin en yleensäkään reagoi mihinkään huuteluihin.
2) Istun metrossa ja viereeni änkeää pultsari joka kailottaa kaikille kuinka istuu "tämän kiltin uskovaisen rouvan viereen joka ei uskalla ajaa pois" ja alkaa löyhöttää jotain omaa agendaansa koko vaunulle, mm. maahanmuuttokritiikkiä. Tässäkin mulla oli kuulokkeet korvilla, muuten talvitamineet pipoineen ja villakangastakkeineen, silmälasit.
3) Ollaan oltu koko päivä kaveriporukan kanssa veneilemässä ja kaikki aamulla laitettu meikki on tuulentuivertamana jo poispyyhkiytynyt, hiukset hapsottaa jne. Piilarit päässä, jo väsynyt ulkoinen olemus kun ilta oli. Päätettiin lähteä vielä paikalliseen pubiin yksille. Joku vieras mies tulee tupakkapaikalla kertomaan kuinka olen papin näköinen. Ai jaa? Sinuako tänne tulin miellyttämään? Luulin jo negaatioksi mutta ei tuo koskaan yrittänyt yhtään mitään muuta.
Hämmentäviä kohtaamisia. Ja toisaalta ikinä en ole mitään sellaisia vislailuja tai vastaavaa kuullut.
Kommentit (23)
Mitä ja missä nämä ihmiset ovat jotka julkisilla paikoilla avoimesti kommentoivat tuntemattomien kanssakulkijoiden ulkoista olemusta? Kysyn, kun en ilmiöön ole livenä törmännyt mutta AV-palstan mukaan vähintään joka toinen vastaantulija on täysin estoton kommentoija, ja ne muut niitä kommenttien kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja missä nämä ihmiset ovat jotka julkisilla paikoilla avoimesti kommentoivat tuntemattomien kanssakulkijoiden ulkoista olemusta? Kysyn, kun en ilmiöön ole livenä törmännyt mutta AV-palstan mukaan vähintään joka toinen vastaantulija on täysin estoton kommentoija, ja ne muut niitä kommenttien kohteita.
Kyllähän mä tossa avauksessa just noi kohtaamiset kerroin: lähiöostarilla jonka läpi olin menossa lenkille, metrossa ja pubin tupakkapaikalla.
Miksi levität väärää tietoa? Se, että Jehovan todistajat toimivat, mm. kertovat hyvä uutista Jumalan valtakunnasta, kertoo heidän uskostaan Jeesukseen kristuksena. Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan poika ja välikappale, joka antoi Adamia vastaavan uhrin puolestamme.
Kolminaisuusoppi on kyllä hyvin yleinen oppi monissa uskonnoissa ja kristikunnan ydintä, mutta Raamattuun se ei perustu.