Voikohan Unikulman sänkyyn saada maksusitoumuksen?
Jos kärsii univaikeuksista ja epäilee, että syy on huonossa sängyssä, voikohan saada harkinnanvaraista toimeentulotukea maksusitoumuksen muodossa Unikulma- liikkeeseen? Onko kokemuksia?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa sain maksusitoumuksella ihan uunituoreen moottoroidun sängyn kun nukuin huonosti tavallisella. Sain myös Familonin vuodevaatteisiin (tyyny+peitto) oman maksusitoumuksen kun en saa unta tavallisilla halvemmilla ja tarvitsin myös vartalotyynyn koska muuten en nuku ollenkaan.
Onko Unikulman sänky?
Vierailija kirjoitti:
Mulle sossut maksoi uuden pesukoneen, television, sängyn. Sain sielä spr:ltä maksusitoumuksen huonekaluliikkeeseen. Erosimme tarkoituksella. 4 lasta, kumpikin työttömiä. Ollaan kuitenkin kokoajan yhdessä, mutta hiton hyvin yhteiskunta maksaa kaikki meidän kulut. Älkää menkö töihin!
Jossain kohti yhtälö ei olisi enää mahdollinen. Jonkun niitä verorahoja on aina tienattava.
Mielestäni hyvä uni kuuluu kaikille, myös vähävaraisille.
Eräs hlö juo teetä pitkin päivää. Loppujen lopuksi se piristää niin että vaikuttaa uneen ja sitten ihmettelee oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs hlö juo teetä pitkin päivää. Loppujen lopuksi se piristää niin että vaikuttaa uneen ja sitten ihmettelee oloaan.
Vihreä tee sisältää eniten kofeiinia. Kannattaa siirtyä mustaan teehen.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Mihin perustat väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Mulle sossut maksoi uuden pesukoneen, television, sängyn. Sain sielä spr:ltä maksusitoumuksen huonekaluliikkeeseen. Erosimme tarkoituksella. 4 lasta, kumpikin työttömiä. Ollaan kuitenkin kokoajan yhdessä, mutta hiton hyvin yhteiskunta maksaa kaikki meidän kulut. Älkää menkö töihin!
Oletko ajatellut mitä se yhteiskunta tarkoittaa?
Maksatatte elämisenne työssäkäyvillä, entä jos hekin jäävät kotiin, kuka teidät sitten elättää?
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa sain maksusitoumuksella ihan uunituoreen moottoroidun sängyn kun nukuin huonosti tavallisella. Sain myös Familonin vuodevaatteisiin (tyyny+peitto) oman maksusitoumuksen kun en saa unta tavallisilla halvemmilla ja tarvitsin myös vartalotyynyn koska muuten en nuku ollenkaan.
Minä taas sain sossuilta ihan uuden vartalon kun entisessä ei nukuttanut.
Lisäksi sain maksusitoumuksen Alkoon kun ainostaan kännissä nukuttaa tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut mitä se yhteiskunta tarkoittaa?
Maksatatte elämisenne työssäkäyvillä, entä jos hekin jäävät kotiin, kuka teidät sitten elättää?
Juutalaiset rahanvaihtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sain sossuilta ihan uuden vartalon kun entisessä ei nukuttanut.
Lisäksi sain maksusitoumuksen Alkoon kun ainostaan kännissä nukuttaa tosi hyvin.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei univaikeudet sängystä johdu. Tai ne ei ainakaan parane millään kalliilla Unikulmalla, vaan laittamalla muu elämä kuntoon. Eli mene ensin lääkärille, muuta päivärytmisi, ala syödä kunnolla, liiku ja katso että pääset ajoissa rauhoittumaan iltaisin.
https://www.iltalehti.fi/unikulma/a/2fab25ff-25fd-4f2a-b618-7e29c107291f
Petra sai apua sängystä.
Unikulman mainos sitä mieltä, että apua tuli just Unikulman sängystä... Mites se nyt yllättäen just Unikulman sänky olikaan mikä auttoi.
Kertokaa ihmeessä, jos jonkun kunnan sossu vielä nykyään myöntää harkinnanvaraista tukea muuhun kuin aivan välttämättömään, esim. kalliisiin merkkisänkyihin.
Omassa kunnassani (keskisuuri eteläsuomalainen kaupunki) sossu myöntää 150 euron maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen ihmiselle, joka muuttaa täysin tyhjään asuntoon (esim. oltuaan pitkään sairaalassa tai muussa laitoksessa). Tuolla 150 eurolla on hankittava huonekalut, astiat, tv, liinavaatteet - ihan oman valinnan mukaan. Jos talossa ei ole pesutupaa, niin pyykit voi pestä käsin.
Eihän kalliin sängyn ostamisessa ole mitään järkeä. Ihan yhtä hyvin tuholaiset voivat tuhota myös kalliin sängyn ja sitten rahalliset menetykset ovat suuria. Tuholaiset tuhosivat minun onneksi sentään aikoinaan ehkä noin 250 euroa maksaneen varmaan 10 vuotta vanhan sänkyni ja voin vain kuvitella, miten paljon olisi harmittanut, jos kyseessä olisi ollut uusi ja kallis sänky. Nyt olen sitten nukkunut melkein vuoden vieläkin vanhemmalla sohvalla. Uuden sängyn hankkimiseen ei ole mahdollisuutta.
Ei valitettavasti voi. Mitä jos myisit herrasmiehille palveluja niin saat rahat kokoon sänkyyn.