Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei varoitettu! Alapääni on kauhea, valtava riekaleinen aukko, synnytyksestä 3,5 kuukautta!

Vierailija
11.10.2019 |

En olisi todellakaan ryhtynyt hommaan jos olisin tiennyt.

Kommentit (417)

Vierailija
321/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio nostaa äidin kuolemanriskin nelinkertaiseksi.

Alapeukku, kuinka yllättävää. Miksipä sitä oikeaa tietoa haluisi kuulla kun voi vaan pistää päänsä pensaaseen.

Tänään oli kätilön haastattelu teksti ylessä. Edelleen hänkin suosittaa alatietä vaikka monta lasta yli tuhat jo auttanut syntymään. Yli viidentoista vuoden kokemuksella.

Vierailija
322/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä luvussa ei ole eritelty hätäsektioita ja suunniteltuja sektioita. Hätäsektio on aina pieleen mennyt alatiesynnytys.

Kylläpä vääristelet, hätäsektio voi olla vaikka siksikin kun lapsi ei enää liiku kunnolla ja äiti lähtee liikelaskentaan josta suoraan sektioon. taikka istukka irtoaa osittain ja verenvuoto alkaa( hyvin mahdollista jos istukka on sektioarven päällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, ettei huomaa minkäänlaista eroa alapäässä synnytyksen jälkeen ja ennen synnytystä. Ei ensimmäisen, eikä toisen lapsen kohdalla. Ei ulkonäön, eikä tuntuman kohdalla.

Itsekään en huomaa, vaikka palautumiseen meni oma aikansa.

Myöskään ystävilläni ei ole ollut ongelmia, olemme ihan avoimesti keskustelleet.

😂Totta KAI se mies sanoo ettei huomaa eroa, jos sillä on edes muutama toimiva aivosoluja päässä ja kiinnostusta jatkaa parisuhdetta kanssasi. Vain totaalisen ajattelematon ja pölvästi mies sanoisi suoraan, miten asiat ovat. Sama pätee niihin ystäviesi miehiin. Miten sokea voi nainen olla?

Ja sinä siis väität kaikkien miesten vain valehtelevan ja näin väität että alatiesynnyttäneet mukamas menevät ”pilalle”

Sinulla ei ole mitään faktoja ja toistat itseäsi papukaijana jo useammalla viestillä.

Vierailija
324/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan itseäni liikaa ryhtyäkseni tuohon - koskaan. Pitäkää te äipät ne revenneet alapäänne ja huutavat muksunne, kiitos.

Kiitos mielelläni, parempaa seksiä ja voi sitä rakkauden määrää.

Good for you. Tietäisitpä, kuinka nautinnollista minun seksielämäni mieheni kanssa on eikä ole eikä tule olemaan ainuttakaan kiljukaulaa näkö-tai kuuloetäisyydellä. Rakkautta riittää täälläkin, sekä miestäni, vanhempiani, ystäviäni ja lemmikkejäni kohtaan. Täydellistä.

Oikeasti aika säälittävää. Mutta mitä kellekkin.

Mikä ihme voi olla säälittävää siinä, että rakastaa ja tulee rakastetuksi monen ihmisen ja lemmikin toimesta? Sekö, että lapset puuttuvat tästä kuviosta?

Vierailija
325/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, ettei huomaa minkäänlaista eroa alapäässä synnytyksen jälkeen ja ennen synnytystä. Ei ensimmäisen, eikä toisen lapsen kohdalla. Ei ulkonäön, eikä tuntuman kohdalla.

Itsekään en huomaa, vaikka palautumiseen meni oma aikansa.

Myöskään ystävilläni ei ole ollut ongelmia, olemme ihan avoimesti keskustelleet.

😂Totta KAI se mies sanoo ettei huomaa eroa, jos sillä on edes muutama toimiva aivosoluja päässä ja kiinnostusta jatkaa parisuhdetta kanssasi. Vain totaalisen ajattelematon ja pölvästi mies sanoisi suoraan, miten asiat ovat. Sama pätee niihin ystäviesi miehiin. Miten sokea voi nainen olla?

Miten niin sokea? Kyllä me näistä ihan rehellisesti olemme keskustelleet, keskustelemme paljon seksistä. Alussa tuntui erilaiselta. Palautumisen jälkeen ei. Ulkonäöstä sanoi, että varmasti jotain muutoksia on, jos vertaisi kuvia vierekkäin, mutta ei kyllä käytännössä ole huomannut lainkaan. Ja onhan minulla itsellänikin silmät päässä, peili ja sormet, joilla kokeilla. En huomaa eroa vaikka synnytyksen jälkeen muutama viikkoa erehdyin katsomaan peilin kautta (en suosittele) ja olin kauhuissani. Mutta niin se vain palautui ajan kanssa.

Ja olemme keskustelleet ystävien kanssa, en minä ystävien miesten mielipiteitä sentään tiedä. Harva varmaan edes keskustelee miestensä kanssa niin avoimesti kuin minä mieheni kanssa. Miksi et hyväksy muiden mielipiteitä, vaan vänkäät omaasi ainoana oikeana mielipiteenä ja ammut kaikki muut mielipiteet alas?

Jos teen vielä lisää lapsia, niin todellakin haluan synnyttää alateitse! Ainutlaatuinen kokemus, joka on vauvan parhaaksi, myös minun (joka ei ole mielipidekysymys, vaan fakta).

Vierailija
326/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on joku päättänyt, että alapää on synnytyksen jäljiltä pilassa ja piste😂

Seksielämäkin on pilassa, piste.

Kaikki on pilassa, piste.

Seksielämä voi myös parantua huimasti synnytysten myötä, ihan vain tiedoksi 😉

Vierailija
327/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde päättyy aika nopeasti,

Jos värkin näöllä on väliä heti synnytyksen jälkeen

Vierailija
328/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaan ei pidä antaa lupaa leikellä alapäätään synnytyksen aikana. Jos ei perse*tä leikkaamalla mahdu, sitten vaihtoehto sektio.

Huomioikaa potilaan oikeudet ja hoitotahto.

Ensinnäkin, siellä mennään lapsen terveys edellä. Lapsen jumiutuessa jostain syystä on nopeampaa leikata välilihaa, kuin tehdä sektio. Vai ottaisitko mielummin hapenpuutteesta kärsineen aivovaurioisen lapsen, kun tikatun arven.

En tiedä myöskään mistä sinä synnytät, mutta itse ainakin ihan emättimen kautta, en peräaukon. Näin ollen sitä ei myöskään ole tarve leikata. Välilihan alue on niin verekästä ja hyvin palautuvaa aluetta, että repeämät paranevat yleensä hyvin. En tiedä, miksi se haava vatsan alueella olisi parempi. Ihan yhtälailla niissä keisarileikkauksissa on komplikaatioita, vaikka valtaosa niistä menee hyvin.

Sektioilla olen synnyttänyt. Niin kauan kuin lapsen hankinta, raskaus ja synnytys ovat naisen vastuulla, niin kauan naisen ehdoilla mennään - muutenhan se toiminta loppuu. Vasta syntymässä tullaan ihmiseksi, saadaan henkilötunnus ja ihmisoikeudet.

Tämä nyt ei pidä paikkaansa. Eivät synnyttäjät ole mitenkään etuoikeutetussa asemassa muihin terveydenhuollon asiakkaisiin. Ei jokainen nivelrikkoinenkaan pääse keinonivelleikkaukseen vaan siksi, että haluaa. Kaiken saa tietysti itse maksamalla ja varmaan jokainen, joka haluaa saa keisarileikkauksen omakustanteisesti.

Väitteesi ei pidä paikkaansa: synnytystä ei saa yksityisellä, vaikka kuinka ja paljon haluaisi maksaa. Sektiota ei ole mahdollista Suomessa ostaa, valitettavasti. Mikään yksityinen toimija ei tätä palvelua tarjoa, siksi ne tehdään julkisella puolella. Synnytyksen hinta ei tietenkään voi olla yhteiskunnallinen ongelma enää nyt, kun matala syntyvyys on sitä.

Potilaan oikeudet koskevat myös raskaana olevia ja synnyttäjiä. Yhä useampi on tästä tietoinen, eikä jätä viemättä asiaa eteenpäin kun potilaan oikeuksia rikotaan.

Ai ei saa? Eli tämä HYKS hinnasto on feikki?

Hinnat

Ensikäynti 1 000 € sisältäen lääkärin ja kätilön vastaanon, ultra­ää­ni­tut­ki­muksen sekä labora­to­rio­kokeet.

Alatiesynnytys 7 500 € (alati­syn­nytys on aina ensisi­jainen synny­tystapa)

Keisarinleikkaus 9 500 € (keisan­rin­leik­kauk­sests päättää lääkäri lääke­tie­teel­lisen perustein) https://www.hyksin.com/palvelut/hoitopalvelut/synnyttamaan-yksityisesti/

Ok, eli ilmeisesti nyt yksi toimija astunut näille markkinoille! Hieno juttu! Kannattaakin mainostaa täällä, missä synnytysikäiset liikkuvat. Neuvolastaei ainakaan tällaista tietoa jaeta.

Nelisen vuotta sitten ei ollut vielä tällaista vaihtoehtoa. Toivottavasti julkisen puolen synnytyspelkoiset siirtyisivät kaikki tänne. Muutama synnytyssairaala voidaan tosin sen seurauksena joutua lakkauttamaan. Hienoa että olin kerrankin väärässä!

Siis edelleen lääketieteellisin perustein. Ei siis siksi että vaan haluaa.

Pelkopotilaat ovat aina ennenkin ja nykyään saaneet sen sektion.

Niin? Alapään pilalle menemisen pelko on pelko myös - ja varsin aiheellinen sellainen. Ikävä kyllä em. silpomisen pelon tai minkä tahansa synnytykseen liittyvän pelon takia joutuu turhaan ravaamaan pelkopoleilla (resurssien tuhlausta). Ei se pelko ja sektiopäätös l. mitä antaa kropalleen tehdä siitä miksikään muutu.

Vierailija
329/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai suunniteltu sektio? Jokainen sektion valinnut on kyllä itse ottanut selvää riskeistä. Mikä sinua kuolemassa pelottaa? Minua pelottaa enemmän oma vammautuminen kuin oma kuolema. Jos menettäisin synnytyksen takia pidätyskykyni, kuolisin varmasti.

Kaikki kuolemme joskus mutta kaikki eivät joudu elämään vammaisina.

Vierailija
330/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan itseäni liikaa ryhtyäkseni tuohon - koskaan. Pitäkää te äipät ne revenneet alapäänne ja huutavat muksunne, kiitos.

Good for you. Tietäisitpä, kuinka nautinnollista minun seksielämäni mieheni kanssa on eikä ole eikä tule olemaan ainuttakaan kiljukaulaa näkö-tai kuuloetäisyydellä. Rakkautta riittää täälläkin, sekä miestäni, vanhempiani, ystäviäni ja lemmikkejäni kohtaan. Täydellistä.

Mikä ihme voi olla säälittävää siinä, että rakastaa ja tulee rakastetuksi monen ihmisen ja lemmikin toimesta? Sekö, että lapset puuttuvat tästä kuviosta?

Ei siinä mitään säälittävää olekaan vaan sinä että kuvittelee sen olevan jotenkin sama asia.

Vierailija
331/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä en oo ees älynny kattoa ennen enkä jälkeen. Nyt varmaan myöhäistä kun siitä on 11v.

Vierailija
332/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole omassakaan alapäässä hurraamista.

M62

Vierailija
333/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sieltä römpsästä tulee ihminen ulos, niin mitä voi odottaa.

Vierailija
334/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään säälittävää olekaan vaan sinä että kuvittelee sen olevan jotenkin sama asia.

Älä jauha paskaa. -eri

Vierailija
335/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu yllätyksiin kirjoitti:

Ei ole ihme, että syntyvyys laskee. Iän myötä tulee vielä paljon muitakin yllätyksiä. Kun naama alkaa roikkua, sitä ei voi edes peitellä ellei ala käyttää burkhaa tai käytä suuria summia korjauksiin. 

Eihän sillä mtn väliä ole, jos naama alkaa roikkua, ellei ole hankkinut pinnallista, ulkonäkökeskeistä miestä.

Vierailija
336/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen tuntui tietty, että paikat on revenneet ja toosa tyystin pilalla. Parin vuoden päästä tilanne oli jo toinen ja nykyään gyne kysyy joka kerta, että olenko kertaakaan synnyttänyt. Hänen pitää vaihtaa työkalut pienempiin. Mutta mulla on tosiaan vain yksi lapsi, joka painoi syntyessään 3 kg.

Vierailija
337/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisten viestialoitusten takia MIEHET saavat TEKOSYYN pettää synnyttäneitä naisiaan, kun alkavat kuvitella että se on varmasti juuri tuollainen iso riekaleinen löysä aukko, joten "pitää vähän lähteä hakemaan tiukkatavaraista siistialahuulista vapaaehtoislapsetonta naista petipuuhiin".

No, ei kukaan velanainen koskee johonkin isukkiin edes fwb suhteeseen, ne on niin kuin alinta kastia miehissä, joten turha pelätä sitä.

Ja miehet puhuu omilla foorumeillaan jo vaimojensa messuhalleista, voitte mennä rauhassa katsomaan, ei ne tarvitse mitään tekosyitä.

Tämänpä takia juuri naiset ovat idi.ootteja, jos menevät siihen mukaan. Kyllä pitää olla hävettävän nolla nainen, joka alkaa seksin toivossa parannella itseään vttu ”sieltä”, synnyttää sektiolla ja häpeillä luontoaan, koska joku mies on noin s**tanan tyhmä.

t.kristallikissa

Vierailija
338/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on mullakin, mutta ei se ole sisältöön vaikuttanut. Toimii ilmeisen hyvin.

Ja suosittelen ap kurkkaamaan tilannetta vaikka vuoden päästä uudelleen.

t: neljän äiti

Ihanko totta, että oikein vuoden välein näet vittusi. Omg

Mä en katsele sitä koskaan. En ymmärrä, mitä varten katselisin :DDD

Vierailija
339/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen jälkeen olin nuori ja palauduin lähes täysin. Toisen jälkeen palauduin osittain. Jäi kaikenlaista möykkyä ja tuli vähän laskeumaa. Kolmas lapsi tuli yli kolmekymppisenä. Nyt olen selvästi väljempi kuin ennen, mutta seksi onnistuu ja olen jumppaamalla saanut erityisesti suuaukkoa tiukennettua, mutta sisältä olen kyllä valitettavan väljä. Lisäksi jo ennestään riippuvat rintani nuupahtivat täysin ja vatsa on muhkurainen ja nahka roikkuu. Mies sanoo ettei se haittaa, mutta onhan se seksielämä meillä harventunut ja ei hän kiihotu minusta enää, mutta sen tiedän, että edelleen rakastaa. Itse kärsin tästä joskus, mutta minulla on elämässä muutakin kuin mieheni miellyttäminen enkä ikinä vaihtaisi lapsiani johonkin sileään vatsaan tai kireämpään alapäähän. Ei meistä kukaan muutenkaan pysy ikuisesti nuorena.

Vierailija
340/417 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisten viestialoitusten takia MIEHET saavat TEKOSYYN pettää synnyttäneitä naisiaan, kun alkavat kuvitella että se on varmasti juuri tuollainen iso riekaleinen löysä aukko, joten "pitää vähän lähteä hakemaan tiukkatavaraista siistialahuulista vapaaehtoislapsetonta naista petipuuhiin".

No, ei kukaan velanainen koskee johonkin isukkiin edes fwb suhteeseen, ne on niin kuin alinta kastia miehissä, joten turha pelätä sitä.

Ja miehet puhuu omilla foorumeillaan jo vaimojensa messuhalleista, voitte mennä rauhassa katsomaan, ei ne tarvitse mitään tekosyitä.

Tämänpä takia juuri naiset ovat idi.ootteja, jos menevät siihen mukaan. Kyllä pitää olla hävettävän nolla nainen, joka alkaa seksin toivossa parannella itseään vttu ”sieltä”, synnyttää sektiolla ja häpeillä luontoaan, koska joku mies on noin s**tanan tyhmä.

t.kristallikissa

Aika monet naiset saa itse nautintoa seksistä, orgasmeja, ne haluaa sen takia ehjän alapään.

Ei miesten takia, vaan oman nautinnon takia.

En ainakaan itse näe niitä idiootteina tai nollina, enkä pidä naisen luontona jotain revittyä reikää.