Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi menee tunteisiin, kun joku pyytää linkkiä esitettyjen väitteiden lähteisiin?

Vierailija
11.10.2019 |

Tekeekö asiakeskustelu tosiaan niin kipeää, että pitää aloittaa hirveä show kuinka ei koskaan laita lähdettä, koska sellainen on ihan pelletouhua?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa nauranut esim. tossa FitLine-ketjussa.

Vierailija
2/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pyydetään linkkiä sellaisiin lähteisiin, joita löytyy jo alan perustutkimuksesta ja jopa asioista, jotka ovat esim. lukion oppikirjoissa. Eli aika turhauttavaa keskustella sellaisen kanssa, joka ei ole edes oppivelvollisuutta suorittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pyydetään linkkiä sellaisiin lähteisiin, joita löytyy jo alan perustutkimuksesta ja jopa asioista, jotka ovat esim. lukion oppikirjoissa. Eli aika turhauttavaa keskustella sellaisen kanssa, joka ei ole edes oppivelvollisuutta suorittanut.

Jos vain puolet ikäluokasta käy lukion niin eikö ole syytä laittaa lukiotason lähde?

Vierailija
4/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki siihen että menee tunteisiin?

Vierailija
5/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naurettavaa vinkua lähteitä joka asiaan. Täällä jos kirjoitat, että hauki on kala, niin eiköhän sillekin ole joku vänisemässä lähdettä. Sitä paitsi miksei itse voi googlata asiaa? Silloin saa kerralla monta lähdettä. Eihän normaalissa arkikeskustelussakaan jokaisen pointin perään vaadita lähteitä. Minusta jokin vauvapalstan keskustelu on ihan arkista rupattelua eikä mitään tieteen tekemistä.

Vierailija
6/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vain puolet ikäluokasta käy lukion niin eikö ole syytä laittaa lukiotason lähde?

No en minä ainakaan jaksa keskustella sellaisen kanssa, joka on ihan pihalla.

Vierailija
7/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naurettavaa vinkua lähteitä joka asiaan. Täällä jos kirjoitat, että hauki on kala, niin eiköhän sillekin ole joku vänisemässä lähdettä. Sitä paitsi miksei itse voi googlata asiaa? Silloin saa kerralla monta lähdettä. Eihän normaalissa arkikeskustelussakaan jokaisen pointin perään vaadita lähteitä. Minusta jokin vauvapalstan keskustelu on ihan arkista rupattelua eikä mitään tieteen tekemistä.

Siinä enemmänkin olkiukkoja aamuun. Jos et tiedä mikä olkiukko on niin googlaa. Hyvän keskustelun kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, mutta kai sinä arkisessa rupattelussa sitten käytät tällaista kehnoa retoriikkaa oman asiasi ajamiseen.

Vierailija
8/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuminen alkaa, kun argumentit loppuu.

Vierailija
9/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi puolet ikäluokasta on "pihalla"? Ongelmasi taitavat olla ihan jossain muualla kuin lähteiden antamisessa.

Vierailija
10/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla ihmisistä ei ole hajuakaan mistä hankkia jotain .edu tai .gov tasoisia tutkimuksia ja lähteitä väitteilleen.

Suurin osa ihmisistä saa mielipiteensä naapurin Penalta, puskaradiosta ja mummon kaimalta, ja näitä sitten toistellaan hautaan asti vankkumattomina faktoina.

Vierailija
11/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettä vaatimalla yritetään yleensä vain vesittää eri mieltä olevan faktat, koska jokainen tietää, että  näihin nettikeskusteluihin ei ole ollut koskaan tapana liittää mitään tieteelliset kriteerit täyttäviä lähdeviittauksia.

Akateemiselle keskustelulle on olemassa omat areenansa, ja vauvapalsta ei valitettavasti ole sellainen.

Ja muutenkin tuo vaikuttaa sivustakatsojan silmin yleensä vähän siltä, että lähdettä aletaan vaatimaan silloin, kun ei enää itse keksitä mitään järkevää sanomista.

Vierailija
12/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko linkin?

Vierailija
13/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vierailija
14/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdettä vaatimalla yritetään yleensä vain vesittää eri mieltä olevan faktat, koska jokainen tietää, että  näihin nettikeskusteluihin ei ole ollut koskaan tapana liittää mitään tieteelliset kriteerit täyttäviä lähdeviittauksia.

Akateemiselle keskustelulle on olemassa omat areenansa, ja vauvapalsta ei valitettavasti ole sellainen.

Ja muutenkin tuo vaikuttaa sivustakatsojan silmin yleensä vähän siltä, että lähdettä aletaan vaatimaan silloin, kun ei enää itse keksitä mitään järkevää sanomista.

Niin kuin viestistäsi näkee, tärkeintä on kokeminen. Sitten vähän venkoilua perään.

Vierailija
15/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi puolet ikäluokasta on "pihalla"? Ongelmasi taitavat olla ihan jossain muualla kuin lähteiden antamisessa.

Aika harvan ihmisen kanssa syntyy mielenkiintoisia keskusteluja. En koe sitä ongelmana, etten viitsi hukata energiaa ihan kaikkeen.

Vierailija
16/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan koska ne niin usein eivät ole mitään faktoja vaan mielipiteitä tai omia johtopäätöksiä.

Vierailija
17/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinäkään osaa kirjoitella ilman olkiukkoja?

Vierailija
18/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvan ihmisen kanssa syntyy mielenkiintoisia keskusteluja. En koe sitä ongelmana, etten viitsi hukata energiaa ihan kaikkeen.

Eli olet palstalla käymässä ei-mielenkiintoisia keskusteluja, missä et perustele mitään etkä käytä lähteitä ja se ei ole sinusta hukkaan heitettyä energiaa.

Vierailija
19/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just tuo, että kun sanot, että Suomen asukasluku on 5,5 miljoonaa, niin aletaan penäämään lähdettä. Kun ei ole asoista edes perustietoja, niin jotkut on keksineet, että tuollaisella lähteiden vaatimisella pääsee pätemään ilman, että tarvitsee itse tietää mitään.

Vierailija
20/27 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se naurettavaa vinkua lähdettä esimerkiksi valtakunnan ykkösuutiseen joka on esillä kaikissa lehdissä.