Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan arvostelua siitä, että esikoinen on kokopäivähoidossa, kun olen vauvan kanssa kotona

Vierailija
10.10.2019 |

Miksi uusi vauva ei voisi saada yhtä paljon jakamatonta huomiota kuin esikoinen, rauhallisia päiviä äidin kanssa? Miksi uuden vauvan pitäisi tyytyä vähempään? Iltaisin isä on kotona, joten aikaa on molemmille lapsille. Lisäksi jaksan itse molempien lasten kanssa paremmin kun toi 2,5- v on hoidossa päivät. Itse kustannamme tämän, joten ei pitäisi olla toisten ongelma.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4- vuotias puolipäivähoidossa, 1-3 päivää viikossa 6,5-tuntisia päiviä. Itse jaksan olla parempi ja myös läsnäolevampi äiti kun saan esim. pakolliset kotihommat tehtyä kun vauva nukkuu päikkäreitä. Myös kauppakäynnit saa hoidettua niin, että voi sitten olla täysipainoisesti molempien lasten kanssa esikoisen hoitopäivän jälkeen.

Vierailija
22/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin jos olet itse tyytyväinen päätökseenne, älä välitä mitä muut sanovat. Jos joku kritisoi sinua, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, niin vähennä yhteydenpitoa.

Toisekseen minä halusin antaa molemmille lapsilleni kahdenkeskistä aikaa vauva-aikana, mutta en halunnut laittaa esikoista pienenä pois kotoa, kun olin itse kotona. Siksi meillä on 5 vuoden ikäero lapsilla.

Meilläkin lapsilla on 5 vuotta ikäeroa, mutta ei olisi tullut mieleenkään pitää esikoista viitenä päivänä viikossa kokopäivähoidossa. Esikoinenkin ansaitsee kiireetöntä aikaa vanhemman ja pikkusisaruksen kanssa.

No, mun esikoiselle se oli paras ratkaisu. Aluksi pidin ma ja pe kotona mutta hän toivoi itse pääsevänsä päiväkotiin myös niinä päivinä. Ja hän oli aikanaan 3 vuotta kotona ja meillä oli tosi hauskaa yhdessä. Mutta 5v hän oli jo innostuneempi muiden lasten seurasta. Tuli joka päivä intoa hihkuen kotiin ja leikimme toki sitten koko illan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen vastaus. Siksi, että vauvalla ei ole harmainta hajua, mitä esikoinen on aikanaan saanut, eikö vauva osaa sellaista kaivata. Sen sijaan 2,5-vuotias tajuaa primitiivisessä mielessään, mistä joutuu luopumaan.

Itse sinä teet päätöksesi tietenkin, ja itse kärsit nahoissasi seuraukset.

Vierailija
24/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin jos olet itse tyytyväinen päätökseenne, älä välitä mitä muut sanovat. Jos joku kritisoi sinua, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, niin vähennä yhteydenpitoa.

Toisekseen minä halusin antaa molemmille lapsilleni kahdenkeskistä aikaa vauva-aikana, mutta en halunnut laittaa esikoista pienenä pois kotoa, kun olin itse kotona. Siksi meillä on 5 vuoden ikäero lapsilla.

Meilläkin lapsilla on 5 vuotta ikäeroa, mutta ei olisi tullut mieleenkään pitää esikoista viitenä päivänä viikossa kokopäivähoidossa. Esikoinenkin ansaitsee kiireetöntä aikaa vanhemman ja pikkusisaruksen kanssa.

No, mun esikoiselle se oli paras ratkaisu. Aluksi pidin ma ja pe kotona mutta hän toivoi itse pääsevänsä päiväkotiin myös niinä päivinä. Ja hän oli aikanaan 3 vuotta kotona ja meillä oli tosi hauskaa yhdessä. Mutta 5v hän oli jo innostuneempi muiden lasten seurasta. Tuli joka päivä intoa hihkuen kotiin ja leikimme toki sitten koko illan yhdessä.

5-vuotias on eri asia kuin 2-vuotias. 2-vuotias tuskin haluaa olla kokopäivähoidossa jos äiti on kotona. Eikä vauvalle ole mitään haittaa siitä, että saa olla sen 2-vuotiaan perheenjäsenen kanssa.

Vierailija
25/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että saat arvostelua, koska onhan toi täysin naurettavaa. Tuuppaat pienen ihmisen koko päiväksi hoitoon jotta voit itse lorvia kotona. Kyllä, lorvia, pieni vauva nukkuu suurimman osan päivästä.

Sääliksi käy esikoistasi. Tee nyt äkkiä vielä kolmas mukula niin voit ton nyt nuoremman työntää hoitoon jo vuoden vanhana 👍

Vierailija
26/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli  4-5 vuotiaana poika päiväkodissa, kun olin vauvan kanssa kotona. Poika oli vilkas ja sosiaalinen, joten päiväkodista ehdotettiin ja suositeltiin, että jatkaisi päiväkodissa, kun siellä oli kavereita, pelejä ja mukavaa touhua. Poika tykkäsi olla päiväkodissa. Oli kokopäiväpaikka, mutta käytännössä lapsi oli päiväkodissa klo 10-15 ja välillä kotonakin päivän. Hyvä ratkaisu meille.

Vierailija
27/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin 2-vuotiaan kotiin toisen vauvavuodeksi ja kivaa oli. Nyt otin 2- ja 4-vuotiaan kotiin kolmannen vauvavuodeksi. Virhe! Tämä on ihan h e lvettiä täällä. Lapset tarvitsee kaikki ihan eri asioita viihtyäkseen (ja kehittyäkseen?) eikä mun metatyö- ja hallinnointikyvyt riitä tämän järjestämiseen 24/7 kun en nukukaan yhtään. Eikä vanhin todellakaan nuku mitään päikkäreitä! Toivottavasti isommat saavat piakkoin osapäiväisen hoitopaikan. Jos vielä tulee neljäs niin en todellakaan ota isompia lapsia kokonaan kotiin, hulluksi tulen.

Vierailija
28/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli  4-5 vuotiaana poika päiväkodissa, kun olin vauvan kanssa kotona. Poika oli vilkas ja sosiaalinen, joten päiväkodista ehdotettiin ja suositeltiin, että jatkaisi päiväkodissa, kun siellä oli kavereita, pelejä ja mukavaa touhua. Poika tykkäsi olla päiväkodissa. Oli kokopäiväpaikka, mutta käytännössä lapsi oli päiväkodissa klo 10-15 ja välillä kotonakin päivän. Hyvä ratkaisu meille.

5 tunnin päivä 4-5-vuotiaalla on vähän eri asia kuin kokopäivähoito 2,5-vuotiaalla, jos siis ei ole töiden tai opiskelujen tai muun syyn takia tarpeellista pitää lasta hoidossa.

Vierailija
29/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa siellä parempaa hoitoa kuin kotona niin ymmärrän.

Vierailija
30/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5v on tosi pieni vielä. Osapäivähoito tai kerho olisi parempi.

Tämä. Ei ihme, että saat arvostelua. Miksi teet lapsia pienellä ikäerolla, jos et jaksa etkä halua hoitaa? 2,5-vuotias on niin pieni vielä, eri tilanne jos hän olisi esim. 5-vuotias. Silloinkin tosin osapäivähoito riittäisi mielestäni.

Vierailija
31/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait lapselle hoitopaikan niin, että maksat itse kaikki kulut eli sen noin 1200 e/kk? Onko meillä saatavilla yksityistä laadukasta päivähoitoa ilman, että kunta tukee väliin maksusitoumuksineen?

En saa esikoisesta kotihoidontukea ja maksamme kunnan päiväkotimaksut. ap

"Maksamme"? Kyllä se on kuule siippasi, joka ne maksaa, et sinä.

Vierailija
32/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen lapsenhoitojärjestelyt ei kuulu vittuakaan muille.

Menikö perille.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia oppimassa kielenkäyttöäsi!

Vierailija
33/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen lapsenhoitojärjestelyt ei kuulu vittuakaan muille.

Menikö perille.

Ainoo vaan että ne muut maksaa sen.

Vierailija
34/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sun valinta, itse en todellakaan dumppaisi vanhempaa pois silmistä kuin korkeintaan kerhoon ja harrastuksiin, mutta jokainen meistä arvostaa eri asioita niin toi on sun juttu, joten mitä väliä mitä muut ajattelee vaikka saisitkin sen kuvan että teet väärin? Sun lapset sun elämä.

Vierailija
35/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esikoinen 2v10kk ja on 3 päivää viikossa päiväkodissa nyt kun vauva syntyi. Ihan rauhassa saa arvostella, äitiys on jatkuvaa arvostelua joka tapauksessa. Itse olen sitä mieltä että jokainen löytäköön itselleen ja perheelleen sen parhaimman tavan toimia. En myöskään koe lainkaan huonoa omaatuntoa että veroeuroja palaa tähän. Maksetaan veroista paljon sellaistakin, josta itse olen eri mieltä.

Peace and love!

Vierailija
36/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo ikäero ja jo se että isompi kävi puistotädillä ulkoilussa ap pari tuntia oli välillä isommalle vaikeaa.

Mun taas oli vaikea järjestäö itse sitä ulkoilua kun pienemmällä oli pakkasraja ja hän sairasteli paljon.

IKINÄ en olisi laittanut kokopäivähoitoon. Äysin absurdia.

Vierailija
37/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivähoito kaikissa tilanteissa on lapselle todella rankkaa. Siinä iltapäivällä päiväunien jälkeen alkaa äiti ja isä tulla mieleen ja ikävä on joillain jo aika kova. Olen ollut vuosia päiväkodissa työssä ja näen näitä pieniä rasittuneita lapsia koko ajan.

Yllättävän moni haluaisi tuoda lapsensa hoitoon myös oman kesälomansa aikana, jotta saisi levätä. Näille joudutaan kertomaan lapsen tarpeesta lomaan.

En usein arvostele toisten tapaa toimia, mutta mielestäni Ap:n tapa toimia on äärimmäisen itsekäs. Säälin sitä pientä lasta, joka turhaan siellä joutuu olemaa. Osapäiväisen ymmärtäisin: näkisi ikäisiään ja saisi leikkiä, mutta raja tulee vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi