Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan arvostelua siitä, että esikoinen on kokopäivähoidossa, kun olen vauvan kanssa kotona

Vierailija
10.10.2019 |

Miksi uusi vauva ei voisi saada yhtä paljon jakamatonta huomiota kuin esikoinen, rauhallisia päiviä äidin kanssa? Miksi uuden vauvan pitäisi tyytyä vähempään? Iltaisin isä on kotona, joten aikaa on molemmille lapsille. Lisäksi jaksan itse molempien lasten kanssa paremmin kun toi 2,5- v on hoidossa päivät. Itse kustannamme tämän, joten ei pitäisi olla toisten ongelma.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä päivä lapsella on hoidossa? Itsellä sama mutta 5v ikävöisi kavereitaan kotona ja tippuisi niistä kuvioista kokonaan. Ja minä teen opintoja eteenpäin enkä vain ole vauvan kanssa. Vauva nukkuu tai on leikkimatolla kun teen hommia.

Vierailija
2/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait lapselle hoitopaikan niin, että maksat itse kaikki kulut eli sen noin 1200 e/kk? Onko meillä saatavilla yksityistä laadukasta päivähoitoa ilman, että kunta tukee väliin maksusitoumuksineen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ei kiinnosta. Mutta nyt kun itse asiaa selittelet täällä niin haluan kysyä miksi se pieni esikoinen ansaitsisi rauhallista aikaa kotona äidin ja vauvan kanssa?

Ai niin, päiväkodista saa niitä kuuluisia virikkeitä.

Vierailija
4/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vielä tällä matkalla paljon opittavaa.

Kaikki arvostelevat aina, kaikesta. Paremmin sanottuna arvostelijoita löytyy aina. Varsinkin lapsiperheen kohdalla. Ikinä ei voi olla mieliksi kaikille, ja jotkut ihmiset saavat ilonsa saivartelusta. Todennäköisesti juuri nämä isoimmat arvostelijat tietävät vähiten elämästäsi.

Tärkeintä on osata tehdä juuri sellaiset päätökset jotka keventävät omaa elämääsi ja arkeasi. Nuokin on perheen sisäisiä asioita jotka ei vain kuulu muille.

Vierailija
5/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait lapselle hoitopaikan niin, että maksat itse kaikki kulut eli sen noin 1200 e/kk? Onko meillä saatavilla yksityistä laadukasta päivähoitoa ilman, että kunta tukee väliin maksusitoumuksineen?

En saa esikoisesta kotihoidontukea ja maksamme kunnan päiväkotimaksut. ap

Vierailija
6/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saisi vaikka se lapsi olisi kotonakin koska äitiys- ja vanhempainvapaalla ei sitä saa.

Ja tehän maksatte hoitokuluista vain murto-osan. Veronmaksajille jää edelleen ainakin 1200 euroa kuussa.

Vierailija
7/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v on tosi pieni vielä. Osapäivähoito tai kerho olisi parempi.

Vierailija
8/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat itse paremmin? Olisi varmaan kannattanut harkita hieman tarkemmin sen toisen lapsen hankkimista jos voimat ovat noin vähissä. Saatko apua sukulaisilta tai onko teidän mahdollista ostaa kodinhoitopalveluita?

Vierailija
9/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähinnä mietin näissä tapauksissa, että mitä hyödyllisiä asioita jää lapsilta oppimatta, jos vanhemmat lapset aina laitetaan päivähoitoon ja ovat kotona vain sen aika, kun molemmat vanhemmat ovat siellä. Oppivatko esim. kunnolla yhteistä vuorovaikutusta? Joutuvatko ikinä tottumaan siihen, että välillä pitää odottaa vanhemman huomiota (kun illalla on sitten se isä käytettävissä)? Joo, päiväkodissakin joutuu odottamaan, mutta se on eri asia koska et odota huomiota siltä omalta vanhemmalta vaan "vieraalta" hoitajalta.

Vierailija
10/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 v. on tosi pieni, en raaskisi laittaa päiväkotiin tuossa tilanteessa.

Toisaalta, miksi piittaisit arvostelijoista jos itse oli sitä mieltä että ratkaisusi on oikea ja hyväksi molemmille lapsille?

Vierailija
11/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivähoitomaksu kattaa vain pienen osan päivähoidon todellisista kuluista.

2,5-vuotias on liian pieni kokopäiväiseen hoitoon kun olet kotona. Kuulostaa tosi ikävältä, jos pidät noin pientä viitenä päivänä viikossa kokopäivähoidossa. Vauva ei kärsi siitä, että saa viettää aikaa isomman sisaruksen kanssa, päinvastoin.

Vierailija
12/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Et maksa esikoisen hoidosta kuin pienen osan. Veroista maksetaan loput.

2. Eikö sisarukset ansaitse viettää yhteistä aikaa vaan heidät erotetaan toisistaan

3. Pidätkö edes vapaapäiviä esikoiselle vai onko jatkuvasti 5 päivää viikossa täyttä päivää hoidossa? Aika rankkaa lapselle. Monet aikuisetkin nauttivat jos lyhyempi työviikko

4. Vetoat vain vauvaan ja omaan jaksamiseesi. Entä esikoisen jaksaminen? Vai onko vain vauva ja sinä ne tärkeät ihmiset perheessä.

Minulle ihan samantekevää miten hoidat lapsesi vaikka laittaisit vauvankin nyt samantien hoitoon. Mutta jos perustelusi ovat noin huonot niin sitä ihmettelen...

Vierailija
13/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät hyvillä mielin vaan. Aikoinaan tästäkin oikeudesta eräs psykiatri nainen on tapellut, että tämäkin oikeus meille suodaan. 

Vierailija
14/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin itse parhaaksi näet.

Vierailija
15/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu olevan normi pitää vanhempi lapsi hoidossa, ikävä kyllä. Jopa pieniä 1v tai 2v ikäisiä pidetään kokopäivähoidossa kun äiti on kotona vauvan kanssa :( Miksi lapsia tehdään pienillä ikäeroilla jos ei jakseta niitä hoitaa?

Vierailija
16/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että 2.5-v saa kuntoutusta vertaisryhmässään, terve lapsi ei tarvitsisi muuta kuin rakastavan äidin

Vierailija
17/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jos olet itse tyytyväinen päätökseenne, älä välitä mitä muut sanovat. Jos joku kritisoi sinua, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, niin vähennä yhteydenpitoa.

Toisekseen minä halusin antaa molemmille lapsilleni kahdenkeskistä aikaa vauva-aikana, mutta en halunnut laittaa esikoista pienenä pois kotoa, kun olin itse kotona. Siksi meillä on 5 vuoden ikäero lapsilla.

Vierailija
18/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen lapsenhoitojärjestelyt ei kuulu vittuakaan muille.

Menikö perille.

Vierailija
19/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin jos olet itse tyytyväinen päätökseenne, älä välitä mitä muut sanovat. Jos joku kritisoi sinua, pyydä lopettamaan. Jos ei lopeta, niin vähennä yhteydenpitoa.

Toisekseen minä halusin antaa molemmille lapsilleni kahdenkeskistä aikaa vauva-aikana, mutta en halunnut laittaa esikoista pienenä pois kotoa, kun olin itse kotona. Siksi meillä on 5 vuoden ikäero lapsilla.

Meilläkin lapsilla on 5 vuotta ikäeroa, mutta ei olisi tullut mieleenkään pitää esikoista viitenä päivänä viikossa kokopäivähoidossa. Esikoinenkin ansaitsee kiireetöntä aikaa vanhemman ja pikkusisaruksen kanssa.

Vierailija
20/37 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen lapsenhoitojärjestelyt ei kuulu vittuakaan muille.

Menikö perille.

Jep. Turha niistä on tulla palstalle höpisemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan