Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta siinä on jotenkin syynsä miksi samankaltaiset pariutuvat keskenään

Vierailija
28.09.2025 |

Tunnen useita urallaan menestyä kauppatieteiden maistereita ja tuotantotalouden dippainssejä, iältään 30-40 vuotiaita. Heidän naisensa on myös akateemisia ja urallaan eteenpäni päässeitä.

Ulkonäöltään miehet ovat laidasta laitaan. Huippu-urheilijoita ja sitten laiskanpulskeita kavereita. 

Minun olisi äärimmäisen vaikea kuvitella että esim. hoitajanainen ymmärtäisi sitä maailmaa jota nämä edellämainitut edustavat. Saati joku kaupan kassana työskennellyt nainen. Kyllä tuo akateeminen maailma on niin täysin eri tellukselta ettei sitä ymmärrä kuin toinen akateeminen näiltä joiltakin noin neljältä hakupainealalta. 

Kommentit (14)

1/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hoitaja ainaki treffailee yhtä maisteria 😎 

Vierailija
2/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Hitsi kun nyt vasta kerroit tämän faktan, kun takana on DI:no kanssa kohta 40 yhteistä vuotta. Silti jaksetaan nauraa toisillemme, rakkaudesta puhumattakaan. Jos emme ymmärrä toisiamme, niin kysytään.

Niin että mitäs nyt tehdään? Kerro oi sinä kaikkitietävä oraakkeli.

T. Hoitajavaimo 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Hitsi kun nyt vasta kerroit tämän faktan, kun takana on DI:no kanssa kohta 40 yhteistä vuotta. Silti jaksetaan nauraa toisillemme, rakkaudesta puhumattakaan. Jos emme ymmärrä toisiamme, niin kysytään.

Niin että mitäs nyt tehdään? Kerro oi sinä kaikkitietävä oraakkeli.

T. Hoitajavaimo 

Ehkä 40 vuotta sitten kohdattiin eri tavalla. Nykyään se tuntuu ihan käsittämättömältä että olisi joku muu kuin työpiireistä löytynyt tai yhteisistä tuttavapiireistä. Ja ne yhteiset tuttavapiirit on yleensä ammatin/koulutustaustan jne mukaisesti. Seminaarimatkoilla jne tavataan ihmisiä ja yksi asia johtaa toiseen.

Vierailija
4/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida juuri olla lähihoitaja-lääkäripariskuntia.

Eli samasta sosiaaliluokkaan kuuluvista tulee pääsääntöisesti pareja. 

Olin juuri häissä.  Sulhasena di ja morsiamena lääkäri.

Näin se menee. Toki aina on poikkeuksia. Harvassa, mutta on olemassa.

Vierailija
5/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tähän ala ja nuo ihmistyypit vaikuttaa (menestyshakuinen ehkä valitsee alakseen tutan jne

) eikä niinkään se, että on maisteri. Itse humanististen alojen tohtorina en kiinnostu puhtaasti kaupallisen alan ihmisistä, vaikka itsekin olen menestynyt ja oletettavasti samaa sosiaaliluokkaa. Mieheni on muusikko.

Vierailija
6/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jaksaisi jatkaa kotona samanlaisia juttuja kuin töissä. Oma mieheni on duunari, mä oon toimistotöissä. Hänen kauttaan näen aivan toisenlaisen maailman, saan perspektiiviä omaani.

Vierailija
7/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä.tavalla perää, että.jos itse ei ole esim.kovin urasuuntautunut tai maineen ja mammonan perään, niin jaksaisiko sellaista puolisoa tukea ja ymmärtää joka on. Tai toisinpäin.

Vierailija
8/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tähän ala ja nuo ihmistyypit vaikuttaa (menestyshakuinen ehkä valitsee alakseen tutan jne

) eikä niinkään se, että on maisteri. Itse humanististen alojen tohtorina en kiinnostu puhtaasti kaupallisen alan ihmisistä, vaikka itsekin olen menestynyt ja oletettavasti samaa sosiaaliluokkaa. Mieheni on muusikko.

Yleensä jotain kytköksiä on samoista piireistä. Tavalla tai toisella. Veikkaan että kaupan kassan ja dippainssimiehen elämät on niin erilaisia että he törmäävät vain kaupan kassalla klo 17 aikoihin. Tuskinpa siinä on edes mitään yhteisiä harrastuksia. Tuntemani amisnaiset ovat sen verran tyhmempiä ettei taatusti ole samoja harrastuksia jos niitä edes on ylipäätänsä.

Vierailija
9/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonnassa "lika barn leka bäst" on perää eli jonkinlainen yhteinen kokemusmaailma tarvitaan.

Vierailija
10/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ahtaaksi ja surkeaksi käy elämä, jos parinvalinnassakin jumiutuu siihen, missä koulussa on käynyt.

Vierailija
11/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustutaan koulussa tai siellä muodostuneiden piirien kautta = kumppani on monesti "samaa sarjaa". 

Varmasti on jotain duunari-lääkäri ja vastaavia pariskuntia. Ongelma vaan monesti on missä nämä luonnollisesti tutustuisivat. Jossain deittisovelluksessa taas ei välttämättä anneta edes mahdollisuutta sille "alempitasoiselle" vaikka irl voisi hyvin klikata. 

Vierailija
12/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näin DI-naisena vaan ihmetellä, miten miehet saa olonsa tuntumaan noin kovin hienolta ja erityiseltä sen perusteella, että oli jossain koulussa.

Vierailija
13/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustutaan koulussa tai siellä muodostuneiden piirien kautta = kumppani on monesti "samaa sarjaa". 

Varmasti on jotain duunari-lääkäri ja vastaavia pariskuntia. Ongelma vaan monesti on missä nämä luonnollisesti tutustuisivat. Jossain deittisovelluksessa taas ei välttämättä anneta edes mahdollisuutta sille "alempitasoiselle" vaikka irl voisi hyvin klikata. 

On myös kauniita duunarinaisia ja lihavia/rumia todella hyvin menestyneitä miehiä. Se kaunis duunarinainen ei anna mahdollisuutta rumalle ja lihavalle menestyjämiehelle vaan valitsee jonkun pikkurikollisen pahismiehen.

Vierailija
14/14 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös kauniita duunarinaisia ja lihavia/rumia todella hyvin menestyneitä miehiä. Se kaunis duunarinainen ei anna mahdollisuutta rumalle ja lihavalle menestyjämiehelle vaan valitsee jonkun pikkurikollisen pahismiehen.

Mitä kaunis nainen rumilla lapsilla tekee? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan