Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä jotkut jaksaa (ja ehtii) harrastaa liikuntaa useamman tunnin päivässä joka arkipäivä?

Vierailija
09.10.2019 |

Normaalista poikkeava viikko itsellä ja tämä ei kyllä jatkossa onnistu mitenkään. En vaan jaksa. Herätys 6:45, töihinlähtö 7:40, kotona noin 17:50-18:00. Pikainen voileipä ja jogurtti, vaatteiden vaihto ja harrastukseen (25min ajomatkaa/suunta). Takaisin kotona 21-21:30. Teinien ja miehen kanssa kuulumisten vaihtaminen. Pahimmat kotihommat jossain välissä (pyykit pyörimään, narulle, tarkistus onko jääkaapissa/pakastimessa jotain muulle perheelle lämmitettäväksi. Ja pesun kautta nukkumaan, sängyssä hetki lukemista ja nettisurffailua. Sama 4pv putkeen ja sitten viikonloppuna kaikki muu kotihomma. Unta tarvitsen 7-8h/ yö ja sitä en ole koskaan pystynyt pidemmäksi ajaksi nipistämään; en vaan voi hyvin.
En käsitä miten osa jaksaa herätä klo5, lähteä salille tai lenkille ja sitten vasta töihin. Tai joka ilta jotain urheilua 1-2h/pv + siirtymiset + vaatteidenvaihdot. Plus siihen päälle vielä perhe-elämää ja/tai opiskelua

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn 4 krt viikossa liikkumassa. Harrastan Pilatesta 1 krt vkossa, ja kiertoharjoittelua jossa käydään koko kroppa läpi 2 krt viikossa ja Sali siihen päälle. Kaikki nämä työpaikalla urheilutiloissa esim jumppasali ja kuntosali. Matkoihin menee aikaa työpäivän jälkeen n 5-10 minuuttia siirtyä työpaikalta duunin urheilutiloihin.

Lisäksi olen pyhittänyt viikonloput vain kotitöihin, ruoanlaittoon ja lepoon.

Nukun joka yö 8-9 tunnin yö-unet.

Liikun klo 16-17 noin tunnin tai max kaksi per päivä ma-ti-ke-to

Perjantaisin käyn kaupassa ja ostan viikon ruokatarpeet,

lauantaisin siivoan koko kämpän ja pesen pyykkiä ja

sunnuntaisin lepään ja ulkoilen ja teen viikon ruoat etukäteen eli kaksi -kolme ruokaa. Osan pakastan.

Tällä systeemillä liikun 4-8 tuntia viikossa erittäin helposti. Kotona olen aina klo 18 viimeistään! Joka ilta ehdin hyvin liikkua. Nukkumaan menen klo 20-21 ja herään klo 6. Ihan täyden päivän teen töitä ja siihen liikunta päälle.

Vierailija
62/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päiväni alkaa herätyksellä 04. Tunnin treeni, ja pääsen lähtemään töihin n. 5:45. Kaupan kautta kotiin klo 16, ruoka klo 17. Lapsen kanssa lähtö treeneihin 17:45, lapsen harrastuksen aikana mahdollisesti jotain omaa treeniä. Kotona ollaan n. Klo 20, iltapala ja keittiön siivous, sängyssä viimeistään klo 21. Kaikkina aamuina en tee aamutreenejä, joinain aamuina,menen vasta kuudeksi uimahallille, ja joskus teen kotitöitä lapsen treenien aikana. Keskimäärin 14 tuntia liikuntaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen töihin tunnin päivässä, käyn salilla joka toinen päivä (tehokasta treeniä jossa en tuijota kännykkää) ja venyttelen/joogaan esim telkkaria katsellessa. Helppoa.

Vierailija
64/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkapyöräilijät, käyttekö töissä suihkussa ennen työpäivää? Kauanko siihen menee aikaa?

Vierailija
65/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 4kilsaa matka, ei  ehdi tulla hiki pyöräillessä, eli en käy suihkussa.

Vierailija
66/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä yhtään, ei ihminen tarvitse mitenkään kauheesti liikuntaa. Eri juttu jos on himourheilija ja todella nauttii treenistä. Jätä auto vähän kauemmas toimistolta ja kävele puoli tuntia töihin. Kotona käsipainot pari kertaa viikossa. Tämä riittää tavalliselle ihmiselle.

Suomessa 63% naisista on ylipainoisia, eli kyllä tarvittaisiin enemmän liikuntaa.

Liikunta ei laihduta lähes yhtään, ruokavaliosta on kiinni. Liikunnasta on muuta hyötyä.

Vierailija
67/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä käyn 4 krt viikossa liikkumassa. Harrastan Pilatesta 1 krt vkossa, ja kiertoharjoittelua jossa käydään koko kroppa läpi 2 krt viikossa ja Sali siihen päälle. Kaikki nämä työpaikalla urheilutiloissa esim jumppasali ja kuntosali. Matkoihin menee aikaa työpäivän jälkeen n 5-10 minuuttia siirtyä työpaikalta duunin urheilutiloihin.

sunnuntaisin lepään ja ulkoilen ja teen viikon ruoat etukäteen eli kaksi -kolme ruokaa. Osan pakastan.

Tällä systeemillä liikun 4-8 tuntia viikossa erittäin helposti. Kotona olen aina klo 18 viimeistään! Joka ilta ehdin hyvin liikkua. Nukkumaan menen klo 20-21 ja herään klo 6. Ihan täyden päivän teen töitä ja siihen liikunta päälle.

Sinulla ei siis ole perhettä.

Vierailija
68/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri se ajan priorisointi. Itselleni urheilu on välttämättömyys, että pääkoppa pysyy kunnossa. Sitä varten herään aikaisin 3 kertaa viikossa, jolloin mies hoitaa lapsien aamutoimet ja kuskaamiset, vastavuoroisesti treenaan iltaisin ja hoidan aamuisin lapsien aamutoimet ja kuskaamiset. Viikonloppuisin molemmat treenaavat la -su toisen pitäessä vetovastuuta. Toisessa treenipaikassa saamme myös parisuhdeaikaa, kun lapsiparkki hyödynnettävissä :) lapset 6 ja ja 8.

Vierailija
69/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan tuntia unta, kahdeksan töitä, vielä jää kahdeksan kaikkeen muuhun. Kyllähän sitä jaksaa kun pitää itsensä kunnossa eli harrastaa liikuntaa. Eikä sitä tarvitse monta tuntia päivässä, tunti tehokasta riittää.

Vierailija
70/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän jotain liikuntaa saa arkeen helposti, mutta se onkin eri asia, jos on joku laji josta tykkää. Itsekkin koitan suosia hyötyliikuntaa ja lenkille pääsee ovesta vaikka joka päivä, mutta se on järjettömän tylsää. Sitten taas on oma laji, jota voisin harrastaa vaikka kuinka paljon, mutta siihen menee juurikin matkoihin ym valtavasti aikaa eikä mitenkään aina ehdi. Olisi kiva pysyö hyvässä kunnossa, mutta on aika vaikeaa saada itsensä aina lenkille illalla töiden jälkeen kun ulkona on pimeää, väsyttää ja samojen talon nurkkien kiertely kyllästyttää.

Ihmiset tekee asioita eri lähtökohdista. Itse haluan, että liikunta on tylsää, joten esimerkiksi lenkkeily ulkona toimii. Kuuntelen äänikirjaa samalla tai olen vain ajatuksissani. Se on omaa aikaa ja akkujen latausta. Itse liikunta tulee selkäytimestä.

Vierailija
71/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla on kaksi lasta 7 ja 15 vuotiaat.

Mies on kotona klo 17 ja antaa lapsille ruoat. Kun mies on työmatkalla lapset ovat keskenään klo 18 asti, nuorin tulee kotiin klo 16 iltapäiväkerhoista, jossa saa välipalan ja tekee läksyt. Tulen kotiin siis klo 17.30-18.00

Hyvin on toiminut. Toisluokkalainen voi hyvin olla kotona veljen kanssa 1 1/2 2 tuntia. Yleensä katsovat televisiota. Yleensä isä on kotona.

Vierailija
72/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On perhe ks viesti yllä

Vierailija
73/75 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii jos haluaa. Alex Stubb ehti ministerinä mutta palstamamma ei ”ehdi”

Stubido ei ehtinyt toisaalta sitten hoitaa töitään kunnolla urheiluiltaan...sori siitä.

Vierailija
74/75 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tuntia unta, kahdeksan töitä, vielä jää kahdeksan kaikkeen muuhun. Eikä sitä tarvitse monta tuntia päivässä, tunti tehokasta riittää.

Kuka selviää 8 työtunnilla? Kyllä työpaikalla menee yleensä lähemmäs 9h ja monet tekee 10h päiviä. Pk-seudulla työmatkoihin menee helposti lähemmäs tunti/suunta; äkkiä ”vapaa-aika” on kutistunut 5tuntiin. Ja yleensä täytyy syödä, tehdä kotihommia, käydä kaupassa jne

Vierailija
75/75 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan tuntia unta, kahdeksan töitä, vielä jää kahdeksan kaikkeen muuhun. Eikä sitä tarvitse monta tuntia päivässä, tunti tehokasta riittää.

Kuka selviää 8 työtunnilla? Kyllä työpaikalla menee yleensä lähemmäs 9h ja monet tekee 10h päiviä. Pk-seudulla työmatkoihin menee helposti lähemmäs tunti/suunta; äkkiä ”vapaa-aika” on kutistunut 5tuntiin. Ja yleensä täytyy syödä, tehdä kotihommia, käydä kaupassa jne

ne ehtii  jotka ei muuta johonki korpeen koska on vaan pakko olla se talo ku muillaki.

ei koskaan yli 15min töihin minulla, ei kävellen eikä pyörällä.